lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

kampeervuurtje
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Cafe berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1482
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Vr, 2 Sep. 2016, 11:43    Onderwerp: Reageer met quote

Jep, Blackbert had het me al in detail uitgelegd, bedankt om het nog eens neer te schrijven.
Extra flesje meenemen zou niet meteen een probleem mogen zijn op een motorfiets, maar ik versta dat mensen die lichter-dan-licht willen reizen dat teveel gaan vinden.

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
petervdc



Geregistreerd op: 13-9-2010
Berichten: 1025
Woonplaats: west-vl

BerichtGeplaatst: Vr, 2 Sep. 2016, 11:58    Onderwerp: Reageer met quote

Muug schreef:
Jep, Blackbert had het me al in detail uitgelegd, bedankt om het nog eens neer te schrijven.
Extra flesje meenemen zou niet meteen een probleem mogen zijn op een motorfiets, maar ik versta dat mensen die lichter-dan-licht willen reizen dat teveel gaan vinden.


Ik ga de volgende keer ook een apart flesje meenemen, coleman fuel bvb https://www.kampeerperfect.nl/coleman-fuel.html?gclid=CMuO2aG28M4CFdXNGwodzFEB_w

_________________
...tjah...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 1456
Woonplaats: Biddinghuizen

BerichtGeplaatst: Vr, 2 Sep. 2016, 12:17    Onderwerp: Reageer met quote

Extra flesje niet nodig toch? gewoon je brander lekker vol doen (niet te vol!). Tja coleman fuel roet ook en Aspen 4t ook (TIP! de goedkopere variant thumbsup )

Of bedoelen jullie met het extra flesje het flesje waarmee je een beetje brandstof in je voorverwarm schaaltje kan doen (whisperlite etc.)

Ik doe altijd gewoon de kraan open laat wat brandstof erop lekken kraan dicht. vlammetje erbij en voorverwarmen maar thumbsup

_________________
------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 2 Sep. 2016, 12:35    Onderwerp: Reageer met quote

idd extra flesje met wat spiritus (evt gemengd met benzine) om wisperlight e.d. via het schaaltje voor te verwarming. dan heb je geen roet meer.
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
TomW_be



Geregistreerd op: 26-4-2014
Berichten: 82

BerichtGeplaatst: Za, 3 Sep. 2016, 12:02    Onderwerp: Reageer met quote

Ik gebruik zelf een combinatie van twee vuurtjes. Primus omnifuel en een jetboil flash.

http://www.jetboil.com/assets/0/88/89/135/15303a94-6086-45f6-9e57-46d8184fcfa7.png

http://gearforcycletouring.com/wp-content/uploads/2014/04/primus-omnifuel.jpg

De primus omnifuel gebruik is als voornaamste kookvuur. Ik vertrek steeds op vakantie met 1.5 liter spiritus. Als dat op zou zijn gebruik is gewoon fuel uit de naftbak.

De jetboil gebruik ik om snel wat water warm te maken voor koffie of een kant en klaar maaltijd uit een zak. Voor koffie gebruik is de french press accessoire dat je er kan bijkopen. Als ik tijdens zware regen iets in de voortent wil koken gebruik ik ook steeds de jetboil, dat is toch net iets veiliger. Qua zuinigheid is de jetboil pure top, je water kookt op iets meer dan een minuut dus je kan echt lang gebruik maken van een klein gasbusje.

De combinatie bevalt me prima. De primus is echt een geweldig vuurtje maar tijdens een middagstop is het net iets teveel gedoe om die uit te pakken. Dan neem ik steeds de jetboil erbij om wat koffie te maken of om er toch maar snel wat spek mee te bakken grin

edit: de foto's vielen wat groot uit, dus gewijzigd naar link ipv image.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 3 Sep. 2016, 12:47    Onderwerp: Reageer met quote

jep, en als je een gasbrander bij je hebt.. kun je de MSR of optimus (bijna hetzelfde..) ook warmstoken op de gasbrander. Paar seconden en je start de benzinebrander roetvrij.
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Cafe Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif