lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

op bedrijfstemperatuur komen 1190 Adv.

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen 1190 berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Beamer63



Geregistreerd op: 11-5-2016
Berichten: 9
Woonplaats: Omgeving Tilburg

BerichtGeplaatst: Do, 7 Jul. 2016, 20:59    Onderwerp: op bedrijfstemperatuur komen 1190 Adv. Reageer met quote

Beste mede 1190 adv rijders,
Sinds 2 maanden heb ik een nieuwe 1190 adv model 2015 .
Ik heb nu een vraag over het op temperatuur komen van de motor na hem koud te hebben gestart :

Voor zover ik mij kan herinneren kwam de motor stationair heel snel op bedrijfstemperatuur na de koude start.De display gaf in zeer korte tijd 3 a 4 balkjes aan .

De laatste dagen duurt het geruime tijd voordat er 1 balkje aan gaat ( ben dan al aan het rijden ) en uiteindelijk de temperatuur naar 3 a 4 balkjes gaat.

Zouden jullie eens willen kijken bij jullie motor of dat bij de huidige temperaturen ook het geval is.
Waarom de vraag ; Om uit te sluiten dat er iets mis is met mijn thermostaat, ik heb namelijk het vermoeden dat deze open bljft staan.

Hoor graag van jullie.

Vr groet Peter
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Wheels



Geregistreerd op: 16-11-2014
Berichten: 135
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

BerichtGeplaatst: Do, 7 Jul. 2016, 22:14    Onderwerp: Reageer met quote

Peter, je kunt het toch vergelijken met je motortemperatuur in het display. Als die ook lager blijft in oplopen naar een temp rond de 80 graden zal je thermostaat niet meer sluiten, lees; altijd open staan.
_________________
Zeg 'wat' je bedoelt. dan is 'dat' duidelijk
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail AIM Naam
Beamer63



Geregistreerd op: 11-5-2016
Berichten: 9
Woonplaats: Omgeving Tilburg

BerichtGeplaatst: Vr, 8 Jul. 2016, 0:43    Onderwerp: Reageer met quote

Beste Wheels,

Waar het mij om gaat is hoe lang draait normaal de motor stationair voordat er 2 of 3 balkjes zijn opgelicht in de display. ( Bjj het 2e balkje geeft de oil temp 45 - 50 graden aan )
Voor mijn gevoel lichte er eerst in een kortere periode ( sneller ) meer balkjes op.

Ik neem aan dat deze motor ook een " verkort " koelcircuit heeft ( met gesloten thermostaat ) om de motor sneller op temperaruur te laten komen waarna deze open gaat en gebruik maakt van het lange circuit om maximaal te koelen.

Vandaar mijn twijfels of de thermostaat wel naar behoren werkt.( dicht gaat )

Mocht iemand de eerst volgende keer zijn koude motor starten doe mij een plezier en kijk eens hoe lang het duurt voordat er 3 balkjes zjjn opgelicht.

Ik hoor graag van jullie.

Vr groet Peter
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Rob1190



Geregistreerd op: 16-2-2015
Berichten: 23

BerichtGeplaatst: Vr, 8 Jul. 2016, 23:52    Onderwerp: Reageer met quote

Ik let eerlijk gezegd nooit zo op de balkjes. Ik let op de temperatuur die de display wordt aangegeven. Vanaf 60 gr. is voor mij de motor op temperatuur. Dit wordt meestal binnen 5 km bereikt met rustig rijden. In de winter kan het iets kanger nemen. Vooral in stedelijk gebied (en soms mooi weer...) loopt de temp makkelijk op tot 90 graden of meer (lekker warm zadel grin3 ). Zoals gezegd let ik niet op de balkjes.
_________________
Hasta la Victoria. Siempre!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Wheels



Geregistreerd op: 16-11-2014
Berichten: 135
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

BerichtGeplaatst: Za, 9 Jul. 2016, 23:51    Onderwerp: Reageer met quote

Binnen 10 à 12 minuten zit ik op 3 balkjes met de huidige buitentemperatuur van + 20 gr C.
_________________
Zeg 'wat' je bedoelt. dan is 'dat' duidelijk
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail AIM Naam
Beamer63



Geregistreerd op: 11-5-2016
Berichten: 9
Woonplaats: Omgeving Tilburg

BerichtGeplaatst: Zo, 10 Jul. 2016, 9:42    Onderwerp: Reageer met quote

Beste Wheels en Rob 1190,

Bedankt voor jullie antwoorden zo te horen denk ik dat er dan niets loos is.

In het begin kwam de motor binnen enkele minuten ( ongeveer 3 a 4 minuten) op een temperatuur van 3 balkjes met alleen stationair draaien.
Ik denk dat de vermoedelijke verklaring hiervoor wat lucht in het systeem is geweest dat er nu uit is waardoor het ( normaal) wat langer duurt.

Dank voor jullie moeite !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
MROE



Geregistreerd op: 7-11-2013
Berichten: 173
Woonplaats: IJsselmuiden

BerichtGeplaatst: Ma, 11 Jul. 2016, 16:05    Onderwerp: Reageer met quote

Bij mijn weten is de motor nog niet op temp bij 60 graden. De 1190 heeft een warmtewisselaar. Het koelvloeistof is dan ook maar 60 graden.
Ik ga na 4 balkjes gasgeven. Dat is bij mijn motor afhankelijk van de buitentemp 6 tot 20 km. voor dat het display 4 balkjes laat zien.
Tijdens een proefje had ik de helft van de radiator afgeplakt. De motor kwam net zo snel op temp. maar werd zeer slecht gekoeld. Dat was een geslaagd proefje. De koelfan sloeg tijdens het rijden over de snelweg bij 115 kilometerteller (108echte km.) weergave aan! Meteen maar het stukje karton verwijderd. Het doel van het proefje was om te kijken of de Motorolie niet wat eerder en warmer te krijgen was.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Wheels



Geregistreerd op: 16-11-2014
Berichten: 135
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

BerichtGeplaatst: Ma, 11 Jul. 2016, 23:30    Onderwerp: Reageer met quote

Dat ben ik met je eens MROE.. Ik ga pas hogere toeren maken als de temperatuur de 80 graden nadert.
_________________
Zeg 'wat' je bedoelt. dan is 'dat' duidelijk
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail AIM Naam
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen 1190 Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif