lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

een 950 zonder SAS, met orig. dempers : écht zo'n ramp?

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1482
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Ma, 27 Jun. 2016, 23:11    Onderwerp: een 950 zonder SAS, met orig. dempers : écht zo'n ramp? Reageer met quote

Afin,
ik heb er de originele dempers nog eens op gemonteerd. Eens horen of ze stiller of luider klinken dan mijn Wings.
Maar mijn 950 rijdt al jaaaaaaren zonder SAS, en je leest hier overal op het forum dat die SAS er echt wel op moet wanneer je originele dempers gebruikt. Zonder SAS zouden de uitlaatgassen onvoldoende verbranden en de katalysator zou verstoppen.
Moet ik dit geloven? Die ijle uitlaatgasjes kunnen de gaten van die kat toch nooit compleet dicht krijgen??? Dat de kat zelf zijn katalyserende werking misschien verliest omdat ie vervuild geraakt door de vuile uitlaatgassen, dat wil ik nog geloven, maar dat op zich interesseert me niet. Daarvan gaat je motorblok toch niet kapot gaan zeker.
Of sla ik de bal heel hard mis?

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Di, 28 Jun. 2016, 8:43    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens mij is het enige risico dat je loopt dat je de kat vergifitgd. Bij gas dicht krijg je meer onvolledig verbrande brandstof in je uitlaat die niet op je kat kan worden omgezet omdat er geen zuurstof is. Of dit een blijvend is weet ik niet, ik kan met voorstellen dat je dit later weer schoon kan branden als het mengsel weer wat armer is.
_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 28 Jun. 2016, 13:40    Onderwerp: Reageer met quote

kat werkt dan zeker niet, maar of ie daar dicht van gaat zitten?? dat geloof ik ook niet meteen, maar op de lange termijn misschien wel.

Vergeet niet dat normaliter die kat bewust een beetje gevoed wordt met onverband gas (lang leven moderne 'mileu' maatregelen') om hem lekker warm te houden zodat ie goed blijft werken.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Blackbert



Geregistreerd op: 30-3-2009
Berichten: 721
Woonplaats: aan de rand van het bos

BerichtGeplaatst: Vr, 1 Jul. 2016, 14:08    Onderwerp: Reageer met quote

Ruilen met mijn OEM dempers? Daar zitten geen katten in. lipsrsealed2 pleased
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1482
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Vr, 1 Jul. 2016, 15:09    Onderwerp: Reageer met quote

mo zot mad
ik wou gewoon ne keer weten of zo ja hoeveel stiller ze klinken dan de wings.
Nieuwe wings hangen trouwens kort tegen de 700 euro aan.

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif