lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Illyria Raid
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Reizen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Ma, 30 Mei. 2016, 7:52    Onderwerp: Illyria Raid Reageer met quote

Afgelopen weken heb ik deelgenomen aan de Illyria Riad, de voorbereiding staat in het Super Enduro stuk maar het verslag lijkt me hier meer op z'n plaats.

Dit was de oorspronkelijke route:



Maar omdat er 100 ipv de verwachte 10-20 deelnemers waren moesten ze op zoek naar andere accomodatie en dus werden de routes helemaal omgegooid. De dagen werden veel langer, wat ik niet erg vond Smile.

Dag 1:
Igoumenitsa (Gr) - Vlora (Al); 295km, 8u


Eerst 40km over asfalt en wat gravel naar de grens. Bij de grens van Griekenland staat de slagboom open dus ik rij rustig door. Er staat een man in pak te gebaren dat ik langzamer moet dus stapvoets rij ik door, maar de man begint steeds harder te schreeuwen. Blijkbaar is de betekenis van het gebaar in Griekenland anders. Ik moet mijn paspoort en papieren laten zien en bied mijn excuses aan. Albanie in gaat erg makkelijk en snel. Later hoor ik dat de lui die later kwamen hier meer dan een uur moesten wachten, ik blij dat ik de eerste was.
Daarna steeds meer off-road over redelijk gemakkelijke paden. Af en toe een drupje regen en veel water op de paden. Er zijn 3 off-road stukken gescheiden door stukken over het asfalt. Op een gegeven moment komen we langs communistische gedenksstenen/bouwerken die ik me nog kan herinneren van de Albania rally 2012. Bij de lunch is er nog geen organisatie dus ik besluit om een bakkie koffie te halen in het eettentje er tegenover. De vrouw des huizes is erg blij en probeert te communiceren met met wat redelijk lukt. De koffie was heerlijk en kost 100LEK (70cent). De lunch erna geeft genoeg energie om lekker door te rijden. We komen in een kloof met veel doorwadingen die ik nog ken van de rally, dit keer is het bewolkt en komen de kleuren niet zo mooi uit, maar het blijft een fantastisch landschap. In de middle-of-no-where staat nog een witte Mercedes met blauw zwaailicht, de bestuurder zwaait vriendelijk. Aan het einde van het laatste stuk wordt ik voor het eerst ingehaald en is het niet meer ver naar het hotel aan de kust. We zijn er voor de service truck dus uitgebreid koffiedrinken tot ze aankomen. Mijn mousse is overleden dus ik plaats m'n andere achterwiel, top de koelvloeistof af en klaar is Kees.
Al met al een rustig dagje om te beginnen (muziekkeuze aangepast )

https://youtu.be/I3j2sYB0Two

_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Toon_D



Geregistreerd op: 1-3-2013
Berichten: 219
Woonplaats: Kruibeke

BerichtGeplaatst: Ma, 30 Mei. 2016, 8:23    Onderwerp: Reageer met quote

Mmmm jaloers!!
Ideaal voer voor SE/Adv...

_________________
KTM 990 Adventure 2007
BMW R45 1978
Honda CB750 1981
Suzuki RM 125
KTM SXS 150
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1482
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Ma, 30 Mei. 2016, 11:47    Onderwerp: Reageer met quote

'k heb altijd wel wat gedroomd om zo'n rally te rijden, maar ik heb enorme schrik dat het te moeilijk en te zwaar - lees te lange dagen, teveel kilometers per dag en te moeilijk terrein - gaat zijn. Het feit dat jij met en bib mousse rijdt, bevestigt hierin mijn vrees eigenlijk.
Wat is de beste manier om een rally te leren rijden? Welke brave rally zou een goed begin zijn?

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Ma, 30 Mei. 2016, 12:25    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zou een rally nemen waarbij het bivak op een plaats is. Dit geeft je veel meer rust. Verder geeft dit de mogelijkheid om een dag over te slaan. Een lichte motor is natuurlijk makkelijker en roadbook rijden kan je in NL oefenen. Bij deze Raid hadden we de track op GPS als back up. Dit maakt navigeren een stuk makkelijker. Je zou eens naar de Hellas rally kunnen kijken. Dit gaat over toegankelijke gravel paden en heeft voornamelijk 1 bivak.

@Toon: Ik zou dit niet ideaal voor de lc8 willen noemen. Ik zocht uitdaging en die heb ik gevonden, maar ik heb wel 20x moeten uitleggen waarom ik in Gods naam op zo'n zwaar best reed tussen alle 4eneenhalfjes en 2-tacten. Maar dat wordt vast duidelijk bij de volgende filmpjes evilgrin

_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Toon_D



Geregistreerd op: 1-3-2013
Berichten: 219
Woonplaats: Kruibeke

BerichtGeplaatst: Ma, 30 Mei. 2016, 12:41    Onderwerp: Reageer met quote

GezwindeSpoed schreef:
Ik zou een rally nemen waarbij het bivak op een plaats is. Dit geeft je veel meer rust. Verder geeft dit de mogelijkheid om een dag over te slaan. Een lichte motor is natuurlijk makkelijker en roadbook rijden kan je in NL oefenen. Bij deze Raid hadden we de track op GPS als back up. Dit maakt navigeren een stuk makkelijker. Je zou eens naar de Hellas rally kunnen kijken. Dit gaat over toegankelijke gravel paden en heeft voornamelijk 1 bivak.

@Toon: Ik zou dit niet ideaal voor de lc8 willen noemen. Ik zocht uitdaging en die heb ik gevonden, maar ik heb wel 20x moeten uitleggen waarom ik in Gods naam op zo'n zwaar best reed tussen alle 4eneenhalfjes en 2-tacten. Maar dat wordt vast duidelijk bij de volgende filmpjes evilgrin


Dat is de vraag die ik mezelf ook stelde in de Pyreneeën vorig jaar laugh2 Toch blijf ik liever met die dikke adv rijden dan op een enduro, ook al kan ik met m'n voeten niet bij de grond. Heb laatst kort met oli z'n WR450 mogen rijden en ik had minstens evenveel plezier op de lc8.

_________________
KTM 990 Adventure 2007
BMW R45 1978
Honda CB750 1981
Suzuki RM 125
KTM SXS 150
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BikeBrother



Geregistreerd op: 16-4-2006
Berichten: 356
Woonplaats: Veluwe

BerichtGeplaatst: Ma, 30 Mei. 2016, 14:26    Onderwerp: Reageer met quote

Muug schreef:
'k heb altijd wel wat gedroomd om zo'n rally te rijden, maar ik heb enorme schrik dat het te moeilijk en te zwaar - lees te lange dagen, teveel kilometers per dag en te moeilijk terrein - gaat zijn. Het feit dat jij met en bib mousse rijdt, bevestigt hierin mijn vrees eigenlijk.
Wat is de beste manier om een rally te leren rijden? Welke brave rally zou een goed begin zijn?


ik heb een paar jaar geleden de TransAnaltolia rally in turkije gedaan. ik heb wel wat off road ervaring, maar geen rally ervaring. en als eerste rally is deze goed bevallen. als oefening voor het roadbook rijden een trainings weekend in NL. ik ben verder niet competitief, maar het is wel erg leuk om via een roadbook door een mooi landschap te rijden. ik had alleen een roadbook houder op mijn DRZ400 gemonteerd. de dag afstand en zwaarte waren voor een beginner OK, als je maar een redelijk goede conditie hebt.

_________________
KTM 950 Adventure S (2005, 135.000 km verkocht); KTM 1090 Adventure 2018

www.bikebrothers.nl

Ride your Dreams
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Wo, 1 Jun. 2016, 7:30    Onderwerp: Reageer met quote

Dag 2
Vlora (Al) - Tirana (Al); 310km, 10u

De dag begin met wat makkelijke gravel paden. We komen langs oude communistische bolwerken en een paar oude Migs. Tijdens de lunch begint het te regenen en dit houd niet meer op blijkt later. We gaan over een asfalt pas die zo glad is dat ik op eieren moet rijden. Zelf gas dicht doen zorgt voor een uitbrekend achterwiel, ik ben blij als we er overheen zijn. We komen door een oud mijnbouwgebied, dan komt de tunnel….ik heb een leuke led lamp als koplamp, geeft veel licht af om gezien te worden maar je ziet er niks mee. Rij stapvoets door de tunnel want ik heb geen idee of er een bocht of hoogteverschil in zit.
Ergens bij een dam staat Alessio de fotograaf, ik stop om mijn batterij van de camera te wisselen. Daarna begint de blubber. Alessio komt me achterna en samen rijden we door de blubber plassen. Op het hoogste punt van de route (zo’n 1600m) begin ik het echt koud te krijgen. Gelukkig begint de afdaling naar Tirana en wordt het hopelijk warmer. Het blijkt spits te zijn, wat een gekkenhuis. Op een gegeven moment moeten we van de snelweg af en het road book zegt nog 10km de parallel weg te volgen, maar het waypoint is 100m verder. We besluiten eerst naar het waypoint te rijden, maar dit is in een woonwijk en geen hotel te bekennen. We besluiten de naam (te Stella) in mijn GPS te zoeken. Blijkt aan de andere kant van Tirana. Weer door de spits komen we aan bij een heel klein hotel, dit kan nooit goed zijn. Dan maar weer terug naar de afslag en van daaruit het roadbook volgen, dit eindigt op een industriele zone. Een hotel in de buurt wil wel bellen naar de orga, blijkt het juiste hotel 11km terug op 100m van het waypoint. Helemaal verkleumd en trilend van de kou komen we aan en krijg ik een bakkie koffie van Antal . Eerst een tijd onder de warme douche, vervolgens alle natte zooi ophangen. Dan eens kijken wat ik aan m’n ICO kan doen, er staat water onder het glaasje. De Albaneese monteur steld voor de kit door te snijden en het glaasje te lichten, het lukt, met wat kit zit ie ook weer dicht. Verder geen onderhoud vandaag behalve aan de mens (eten, drinken, slaap).

http://youtu.be/idf-ISUO3_Q



_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1482
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Wo, 1 Jun. 2016, 10:21    Onderwerp: Reageer met quote

Machtig,
ik heb gisteren je eerste filmpje bekeken en vind het een érg goede montage die een zéér goed beeld geeft van je dag. Je trapt ook niet in de val om ze te lang te laten duren (tien minuten en meer....)
Je hebt ook een erg goeie helmcamera blijkbaar. Welk merk/model is dat?

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Wo, 1 Jun. 2016, 10:58    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor het compliment. Je ziet genoeg filmpjes zonder montage en dan haak ik na een paar minuten af. Ik heb voor mezelf de regel dat de filmpjes niet langer dan 5min mogen duren (en daar ben ik dus iets van afgeweken). Voor mezelf is dit ook een herinnering dus belangrijk dat ik niet alleen de mooie stukken maar ook de saaie of heftige stukken meeneem. Ik gebruik een Drift HD camera. Wel jammer dat het geluid (zoals met alle action cams) niet bijzonder goed is, want dat is het geluid van een LC8 natuurlijk in werkelijkheid wel! Vanavond werken aan dag 3, maar dat zal wel van het weekend worden voordat ie af is. Kost toch wel een paar uurtjes.
_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Zo, 5 Jun. 2016, 11:15    Onderwerp: Reageer met quote

Dag 3:
Tirana (Al) - Razem (Al): 385km, 11u
Vandaag begint de dag met erg langzame keien paden. Haarspeldbochten zonder einde zorgen er voor dat de snelheid erg laag is (1 of 2e versnelling). Als dit zo door gaat ben ik pas om middennacht thuis. Het 2e off-road stuk is sneller en ik kan weer wat meer gas geven over de gravel paden. Op een splitsing komt een andere deelnemer voorbij een steen ontsnapt aan mijn aandacht en ik lig onderuit. Sta op en zet motor overeind, rempedaaltje is wat krommer en stuur staat wat scheef, maar dan zie ik de rechterkant van mijn kleren: koeienpoep. Gelukkig is er in de buurt wat gras dus veeg daar zoveel mogelijk aan af, buig rempedaaltje terug en we kunnen weer.
Het 3e stuk is het stuk met de mooiste natuur van Albanie richting de Theth vallei. Hele stukken voel ik me alleen op de wereld en zie 10-tallen kilometers geen andere deelnemers. Het is best een lang stuk maar iedere keer weer adembenemende vergezichten maar wel hotseknotsen over keien. Ik dacht ‘s ochtends al een onbekend bonkend geluid te horen, het was niet motor gerelateerd dus echt zorgen maakte ik me niet. Maar het lijkt wel steeds meer te worden. Ik stop een aantal keer om te ontdekken wat het is. Wiellagers zijn goed, achterbrug lijkt normaal. Dan verdenk ik m’n balhoofdlagers maar ik voel geen speling. Uiteindelijk kom ik erachter dat m’n achterschokdemper bonkt bij in- en uitveren. Nu ik er op ga letten lijkt ook wel of de demping een stuk minder is. Ik probeer zo vloeiend mogelijk te rijden en ga zelfs zittend rijden omdat het gebonk dan minder lijkt. Maar dit houd ik niet vol. In m’n hoofd spoken verschillende scenarios, een daarvan is dat ik niet meer kan rijden en met de pick moet worden afgehaald. Dit lijkt me geen fijne optie in deze omgeving dus ik hoop maar dat de demper nog even vol houdt. Op een gegeven moment is de gravel weg vers aangeschoven en een paar bochten verder kom ik de graafmachine en een pick-up tegen. Ik moet even wachten om er langs te kunnen en aan de andere kant staat een Romeense rijder te wachten in korte broek.
Na adembenemende vergezichten kom ik uiteindelijk op een mooie asfalt weg en er verschijnen weer wat huisjes. Yes, ik heb in ieder geval het asfalt gehaald. Op het asfalt en dus met hogere snelheid merk ik pas hoe slecht de achterdemping is, maar in het bivak komen gaan zeker lukken. In het laatste dorpje onderaan de berg herken ik de haakse bocht die je moet maken om de berg op te gaan van de rally. Dertig haarspeldbochten later kom ik moe maar voldaan in het bivak aan.


http://youtu.be/H66ZM5OuIYw


_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
TRooPER



Geregistreerd op: 5-10-2010
Berichten: 190

BerichtGeplaatst: Ma, 6 Jun. 2016, 10:45    Onderwerp: Reageer met quote

thumbsup

na het zien van je 1ste en 2de video , nu wel nieuwsgierig naar deel 3, maar om één of andere reden mag ik het van youtube niet bekijken 'auteursrechten...?"

zeker het deel van Teth wil ik nog wel even zien, doet mij terugdenken aan ons ritje doorheen de vallei: is daar werkelijk prachtig en inderdaad veel hotsebotsen over de grote witte keien....


je rijdt wel in een "rally" dus weet je dat er wel iemand langskomt, maar toch zou ik in deze landen niet zelf geneigd zijn om er alleen doorheen te rijden/reizen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Di, 7 Jun. 2016, 8:19    Onderwerp: Reageer met quote

Mmm, vreemd, kijk je op je windows smartphone (vaker problemen mee gehad) of vanuit Belgie (Belgen en Luxemburgers mogen van Youtube niet naar Fear of the Dark luisteren, dus hier moet ik nog een andere versie van maken)?


Dag 4:
Razem (Al) - Plav (MNE) - Pristina (RKS): 342km, 8u

Eerst hotseknotsen over keien, vervolgens een weg in aanleg dus mooie snelle gravel. Ik kom er wel achter dat sliden en driften met een kapotte schokdemper moeilijk is. Albanie uit gaat vrij snel, maar Montenegro in duurt lang. Er zijn zo’n 20 deelnemers voor me en ik denk dat het een uur duurt voordat ik de juiste stempels heb.
Off road in Montenegro is erg mooi, veel minder stenen dan Albanie en prachtige Alpine landschappen. De ene besneeuwde bergtop na de andere. We krijgen diverse heuvelbeklimmingen en ik krijg een groepje Brabo’s op 2-tacten in het vizier. Aan de voet van een heuvel staan ze te wachten en ik ga er snel voor want stilstaan op een helling is niet mijn favoriete bezigheid met het beest. Daarna volgen nog vele beklimmingen door bossen een daarvan kan ik volgas omhoog knallen tussen de dennebomen door: gaaaaf! Ergens halverwege een eindeloze helling zit een man met een sigaret, hij gebaard me een vuurtje te geven maar die heb ik niet. Later hoor ik dat EJay er zijn aansteker heeft achter gelaten.
Dan volgt de grensovergang naar Kosovo. Ik ben een van de eerste dus dat gaat lekker soepel, in Kosovo moeten we verzekering kopen (groen kaart niet geldig), dus goed Engels sprekende beambte vraag hoeveel er nog komen: one hundred!!!!!!????
Over de grens begint de afdaling en zie je Kososvo, wat is dat vlak zeg. Heel veel asfalt en af en toe een gravel paadje om je voeten weer nat te maken in de plassen. Off road in Kosovo steld niet veel voor (nog minder dan in NL). We komen langs een zigeuner gemeenschap waar ik me echt niet thuisvoel. Het valt op dat de mensen hier een stuk minder vriendelijk zijn dan in Albanie. Ik kijk nog of ik oorlogsschade zie, maar alle huizen zijn nieuwe gestuct en geschilderd. Uiteindelijk nog een leuk stukje off road van zo’n 10km, maar wat mij betreft hadden ze Kosovo mogen overslaan.
Het hotel is flink groot en lux, ik besluit mijn motor maar eens af te laten spuiten bij de benzinepomp. Draai wat spaken aan en vul weer wat koelvloeistof bij.
‘s Avonds blijken er 2 bruiloften in het hotel te zijn. Mooie dames in het lang gekleed staan buiten of lopen door de eetzaal naar het toilet. Het levert een mooi contrast op met het motorvolk en vermoeide nekspieren worden langzaam aan steeds soepeler.

http://youtu.be/6qyujK3iNZk




_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE


Laatst aangepast door GezwindeSpoed op Wo, 8 Jun. 2016, 7:50, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
TRooPER



Geregistreerd op: 5-10-2010
Berichten: 190

BerichtGeplaatst: Di, 7 Jun. 2016, 14:43    Onderwerp: Reageer met quote

GezwindeSpoed schreef:
Mmm, vreemd, kijk je op je windows smartphone (vaker problemen mee gehad) of vanuit Belgie (Belgen en Luxemburgers mogen van Youtube niet naar Fear of the Dark luisteren, dus hier moet ik nog een andere versie van maken)?



vanuit BE: volgende melding: Deze video bevat inhoud van WMG, die deze wegens auteursrechtschending heeft geblokkeerd voor je land.

fimpje 4 lukt wel,
en zo zie je maar, rij je ganse dag offroad, wordt je bijna omvergereden aan een parking.... dat was ook nipt gered !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Di, 7 Jun. 2016, 14:48    Onderwerp: Reageer met quote

Was ook een beetje stom van mij stare

Ik zal woensdag dag 3 zonder muziek uploaden want idd de natuur is wonderschoon daar.

_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Wo, 8 Jun. 2016, 7:35    Onderwerp: Reageer met quote

Voor de Belgische vrienden: Dag 3 zonder muziek:
https://www.youtube.com/watch?v=dEBiyUZXKYE

_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Reizen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif