Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
GezwindeSpoed
Geregistreerd op: 7-7-2015 Berichten: 428
|
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6733 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 8 Mrt. 2016, 22:06 Onderwerp: |
|
|
jep.
dit is iets wat ik meteen bij de testrit van de eerste SE in nederland al doorgegeven heb.
KTM heeft toen na enige tijd een "carb-modificatie" uitgevoerd om dit op te lossen. als officiele mod op de SE (aller eerste versies hebben dat dus niet volgens mij).
Het over'kotsen' probleem bij knippenpaden is hierdoor minder, maar niet helemaal weg. De Adv heeft er minder last van, omdat de vering soepeler is denk ik.
Ik heb het overigens zelf anders opgelost: Volgens mij is het grote probleem dat de benzine kan klotsen in de schuinstaande vlotterbakken en dan door de hoofdsproeier opgedrukt wordt.
Ik heb dus met veel preciesie de verij ruimtes in de vlotterbak opgevult met dunne stujes anti-klots schuim, vastgeplakt in de bakjes. Hiermee was voor mijj (met de Adv) het probleem 99% over.
(destijds een beetje stilgehouden omdat KTM het niet wilde geloven toen ik dat bij de eerste testrit zei...)
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
GezwindeSpoed
Geregistreerd op: 7-7-2015 Berichten: 428
|
Geplaatst: Do, 10 Mrt. 2016, 11:06 Onderwerp: |
|
|
Oke, klotsschotjes is dus de echte oplossing.
Blijf nog wel met een vraag zitten. Wat gebeurt er als je luchtfilter behoorlijk dicht zit. Je krijgt dan aan de schone kant van je filter een lagere druk dan buiten. De ene ventilatie zit aan de buitenlucht, de andere aan de kant met lagere druk. Dan zou je dus een stroming kunnen krijgen vanuit de onderste ventilatie door je vlotterbakken naar de schone kant van de luchtfilter. Of heb ik dit verkeerd?
Allleen de hoge ventilatie gaat waarschijnlijk problemen geven als je de motor neer hebt gelegd en de ventilatie vol gelopen is met peut.
_________________ NC750X
300EXC TPI
950SE |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6733 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Do, 10 Mrt. 2016, 21:18 Onderwerp: |
|
|
Ja, in principe heb je altijd een beetje onderdruk achter het filter (aan de schone kant dus)... anders zou de lucht immers niet er door stromen. het is wel een beetje gepulseerd, maar gemiddeld substantieel lager dan de buitenlucht
Maar door een lang dun slangetje gaat niet veel bij dat soort drukken.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
GezwindeSpoed
Geregistreerd op: 7-7-2015 Berichten: 428
|
Geplaatst: Vr, 18 Mrt. 2016, 9:35 Onderwerp: |
|
|
Kreeg ook nog de suggestie om de vlotterhoogte naar 4-4.5mm te brengen, dit had bij hem erg geholpen (klinkt logisch, minder klotsen). Je verarmt je mengsel volgens mij wel over het hele bereik, dus zal je dat moeten compenseren met mengselschroef en naald!?
Heb jij wel eens met de vlotterhoogte gespeeld?
_________________ NC750X
300EXC TPI
950SE |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6733 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Vr, 18 Mrt. 2016, 10:34 Onderwerp: |
|
|
ik kan me idd goed voorstellen dat dat ook helpt.
Nee ik heb daar nooit mee gespeeld, vooral omdat het lastig is.. je veranderd idd de afstelling, en ik weet niet precies wat het doet. Dat betekend dus: vlotter verstellen, carbs er weer op.. en dan aan de afstelling gaan prutsen.. carbs er nog 3x af etc...
en Carbs er op/af is nou niet het meest service vriendelijke klusje bij de 950
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
GezwindeSpoed
Geregistreerd op: 7-7-2015 Berichten: 428
|
Geplaatst: Ma, 11 Apr. 2016, 7:19 Onderwerp: |
|
|
Ben hem aan het klaarmaken voor de Illyria raid. Roadbook heb ik er al een paar weken op maar ik wilde ook een andere koplamp (lichter en eenvoudiger), km teller moest daarom ook verhuizen. Van een stukkie metaal een houder gemaakt en de Chineese koplamp pas gemaakt. Verder de spagetti wat ingepakt in binnenband.
Al eender m'n smallere voorwiel gemonteerd met dikke binnenband. Achter ga ik met een mousse rijden.
+
_________________ NC750X
300EXC TPI
950SE |
|
Naar boven |
|
|
GezwindeSpoed
Geregistreerd op: 7-7-2015 Berichten: 428
|
Geplaatst: Ma, 9 Mei. 2016, 7:44 Onderwerp: |
|
|
Na een paar proefritjes toch maar een andere voorband gekocht, de gebruikte Pirelly Scorpion rally was niet scherp genoeg meer. Nu een Mitas C-21 die erg goed bevat in NL, ben benieuwd op stenen. Verder viel me op dat de Michelin minder zijdelingse grip heeft dan de Mitas terwijl het profiel anders doet vermoeden.
Nu moet ie Ready to Raid zijn.....
http://www.youtube.com/embed/eLs7A6aW0pk
_________________ NC750X
300EXC TPI
950SE |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6733 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 10 Mei. 2016, 19:05 Onderwerp: |
|
|
Mooi man.
Tja, die bandjes gaan hard op dat ding, maar hangt erg van je rechter pols af Voorband slaat vooral stuk... dat zie je niet onmiddelijk, maar aan het eind van de rally zit er meestal nog maar weinig stijfheid in het karkas.
ps.: Snap niet helemaal wat je bedoeld met Michelin minder grip zijdelings... maar als de noppen in keurige rijen staan, zoals de band op de foto.. dan heb je typisch veel rechtgrip, en weinig zijdelings
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
GezwindeSpoed
Geregistreerd op: 7-7-2015 Berichten: 428
|
Geplaatst: Wo, 11 Mei. 2016, 7:35 Onderwerp: |
|
|
Deze foto's had ik nog niet geplaatst. Dus 2 achterwielen, een met een Mitas C-02 en de andere met een Michelin M12XC. Deze laatst heeft dus niet de zijdelinkse grip die je van het profiel verwacht, kan je dus leuk mee driften
Oja, op de weegschaal gaf ie 95kg voor en 102kg achter (met bijna lege tank, gereedschap, roadbook, reserve biba)
_________________ NC750X
300EXC TPI
950SE |
|
Naar boven |
|
|
GezwindeSpoed
Geregistreerd op: 7-7-2015 Berichten: 428
|
Geplaatst: Zo, 22 Mei. 2016, 20:08 Onderwerp: |
|
|
Gaat lekker hier met de Raid. Na 3 dagen Albanië, met bekende stukken uit de rally, nu via Montenegro in Kosovo beland. In Montenegro kon het gas eens goed open itt Albanië. Maar wat blijft die natuur daar fantastisch. Schokbreker is gisteren wel overleden dus nu rij ik op een pogostick rond. Off Road kan ik eigenlijk nog best hard rijden dus als het zo blijft dan kan ik het rond je wel afmaken via Macedonië terug naar Griekenland.
_________________ NC750X
300EXC TPI
950SE |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6733 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 23 Mei. 2016, 21:22 Onderwerp: |
|
|
na afloop effe bij Bert langs in Druten.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
GezwindeSpoed
Geregistreerd op: 7-7-2015 Berichten: 428
|
Geplaatst: Di, 24 Mei. 2016, 20:03 Onderwerp: |
|
|
Ik hoop dat ik hem nu niet te ver kapot rij.
Nu weer terug in Albanië. Gisteren een hard off Road stuk gedaan. Dat was flink ploeteren door diepe modder, oplossing moeten vinden voor een boom ober het pad en een plas van een halve meter diep. Daarna op het tamdvlees het laatste stuk van 90km off Road gedaan. Met nog 1liter benzine en helemaal leeg kwam ik in het bivak. Daarna nog een mousse gewisseld en toen was ik echt klaar.
Vandaaf eindelijk een korter dagje naar Griekenland (230km).
_________________ NC750X
300EXC TPI
950SE |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6733 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 24 Mei. 2016, 23:01 Onderwerp: |
|
|
ah, lekker pittig dus!
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
TomW_be
Geregistreerd op: 26-4-2014 Berichten: 82
|
Geplaatst: Wo, 25 Mei. 2016, 20:27 Onderwerp: |
|
|
Klinkt heerlijk!
Zoiets staat bij mij ook zeker nog op de to do list. Ik zie graag de fotos en verhalen tegemoet komen
|
|
Naar boven |
|
|
|