lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Voorvork offroad / rally aanpassing Adventure 950 S
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dwars



Geregistreerd op: 11-5-2008
Berichten: 207
Woonplaats: daar in ut bronsgroen eikenhout

BerichtGeplaatst: Ma, 18 Okt. 2010, 22:38    Onderwerp: Reageer met quote

ik haal bier en chips (ouwe tijden herleven met Bon Tempi wa?) ik lig in een deuk.

ff ter verdediging van Bon Tempi, hij heeft een grote bek maar ik denk dat er weinigen zijn die um kunnen volgen op 2 wielen. Ook op technisch gebied maak je deze jongeman weinig wijs. Het is een kunstenaar op wielen en die grote bek och ja die kun je dicht timmeren wa of een vieze sok in stoppen? (bij wijze van spreken uiteraard he?)

grin

_________________
jaja joa
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Bon Tempi



Geregistreerd op: 10-7-2010
Berichten: 37

BerichtGeplaatst: Wo, 20 Okt. 2010, 21:02    Onderwerp: Reageer met quote

En ik had me nog zo voorgenomen om me gewoon in te houden.
Is me redelijk gelukt........


maar net niet helemaal oops


Enneh Hubke, bedankt voor dit mooie pleidooi. Ik smelt helemaal weg laugh
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rene+adventure



Geregistreerd op: 19-7-2008
Berichten: 460
Woonplaats: Echt

BerichtGeplaatst: Di, 24 Mei. 2011, 22:41    Onderwerp: vering Reageer met quote

Nou na een paar testritjes met de aangepaste vering door Socktherapie.nl (Bert van keulen):
WOW shocked2 shocked2

Motor werd opgehoogd en aangepast conform Beansetting.

Motor is nog meer instelbaar en zeker voor offroad werk bij voorvering een verschil van dag en nacht. (Ook met grote Tanks). Op de weg ook nog heel acceptabel.

Wat me opvalt is dt hij veel sneller op het achterwiel komt. Waarschijnlijk door hogere positie (ophoging naar 2005 S). Het opbokken is ook veel makkelijker geworden dan bij N hoogte. Zo... Dit ter info over de vering.

_________________
You once life forever, ride the KTM adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jos van Vliet



Geregistreerd op: 8-7-2008
Berichten: 384
Woonplaats: Eindhoven

BerichtGeplaatst: Wo, 25 Mei. 2011, 19:23    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Rene,
Wat heb je precies laten doen? Ik heb shocktherapie een tijdje geleden eens gevraagd naar wat het aanpassen van mijn normale 950 vork naar een 950S vork kost, maar dat was toch wel heel duur (hij heeft het niet precies uitgerekend maar aan de telefoon schatte hij gauw 700 euro). Dus ik ben wel benieuwd naar wat jij gedaan hebt (heb jij een S of niet?).

groeten,

Jos

_________________
Husqvarna 701

Niet meer:
KTM 525 EXC Rally '05
KTM 950 Adventure S '03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
rene+adventure



Geregistreerd op: 19-7-2008
Berichten: 460
Woonplaats: Echt

BerichtGeplaatst: Do, 26 Mei. 2011, 23:54    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Jos.

Wat er precies gedaan is ?
Opgehoogd van 2005 N naar 2005 S.
( Voor en achter uiteraard).
Dan heb ik de Beansetting laten doen. Betekend andere veren voor (geloof van SM) andere bussen zitten er geloof ik in en vloeistof niveau is naar 100 ml gegaan. Verder nog revisie van de vering. (voor en achter)
Welke onderdelen nu exact vernaderd zijn weet ik niet precies. in ieder geval heeft Bert me een heel zooitje meegegeven wat er van af is gekomen en dus vervangen is. Ik meen totale kostprijs 850 euro of iets in die geest.
Bert komt van een familie die hun hele leven al in de vering werken. Had zelfs met Gaston Rahier gewerkt. Dus dat zijn mannen die van wanten weten...

Gr,

_________________
You once life forever, ride the KTM adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jos van Vliet



Geregistreerd op: 8-7-2008
Berichten: 384
Woonplaats: Eindhoven

BerichtGeplaatst: Wo, 8 Jun. 2011, 22:26    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Rene,

Dank je, da's duidelijk (wel veel geld, dus ik ga maar eens sparen ..)

groeten,

Jos

_________________
Husqvarna 701

Niet meer:
KTM 525 EXC Rally '05
KTM 950 Adventure S '03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
shulty



Geregistreerd op: 11-2-2010
Berichten: 161
Woonplaats: Wuustwezel (Antwerpen)

BerichtGeplaatst: Ma, 11 Apr. 2016, 13:54    Onderwerp: Reageer met quote

Zijn er nog mensen die dit hebben laten doen, de laatste tijd?

Ik zou een 990 naar de "S" hoogte willen laten ombouwen, alsook de "Beansetup".

Grts
Peter
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Ger964



Geregistreerd op: 14-12-2015
Berichten: 140
Woonplaats: de Liemers

BerichtGeplaatst: Ma, 11 Apr. 2016, 17:21    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb een maand of 2 geleden een sort of offerte aangevraagd bij Bert van Keulen. De reactie was dat het kostbaar was (750,- tot 900,-) en dat de onderdelen moeilijk verkrijgbaar zijn.
Geen idee of het zo is. Duur vind ik het wel.
Ben tevreden met m'n 950 zoals hij is zonder de S hoogte.

Van Laar Suspension al eens gecontact?

_________________
KTM 950 adv op noppen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Menno



Geregistreerd op: 24-6-2015
Berichten: 4
Woonplaats: Meerssen

BerichtGeplaatst: Ma, 9 Mei. 2016, 16:19    Onderwerp: Reageer met quote

Toevallig heb ik twee weken geleden de modificatie door Bert laten uitvoeren (ktm 950 2004). Kosten bedroegen:

Een set veren kost € 108,-
2x zuiger € 40,-
Setting aanpassing € 25,-
En een complete revisie € 230,-

Nu zeer tevreden met de setup! Had ik dit maar eerder laten doen!

Gr Menno
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 10 Mei. 2016, 19:10    Onderwerp: Reageer met quote

ik denk dat Ger bedoeld dat de ombouw van 'laag-model;' naar S-model duur is.

Bert is zeker niet duur, voorals al je bedenk dat in die revisie ook keeringen en vorkolie zit, en misschien zelfs nieuwe geleiders; dan ben je zelf ook al een heel eind op weg met die prijs.

Hij levert de onderdelen voor een absoluut goede prijs: daar krijg je ze zelf niet goedkoper voor, en dat is het merendeel van de kosten.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Ger964



Geregistreerd op: 14-12-2015
Berichten: 140
Woonplaats: de Liemers

BerichtGeplaatst: Wo, 11 Mei. 2016, 7:51    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb recent bij Rinie van Laar mijn voorpoten laten servicen.
Nieuwe (4)keerringen, nieuwe olie, gangbaar maken van stelknoppen en aanpassing van demperkarakteristiek (meer offroad gericht).
Was bij elkaar net geen 160,- kwijt.

Voor aanpassing naar S hoogte zijn wat nieuwe delen nodig.
Bij elkaar zal dit hooguit 500,- zijn denk ik.
Handig om dit te combineren met een servicebeurt.

_________________
KTM 950 adv op noppen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Markvb749



Geregistreerd op: 31-1-2022
Berichten: 157
Woonplaats: Buggenhout - België

BerichtGeplaatst: Za, 11 Mrt. 2023, 23:16    Onderwerp: Reageer met quote

Dag Dr Bean

Ik heb je al een paar keer een pb gestuurd voor de partnummer van de exe rebound demper maar heb het gevoel dat mijn berichten hier op de site niet door komen

Kan je me helpen met het nummer van het onderdeel ajb?

Alvast bedankt!

_________________
Echte perfectie schuilt in het toelaten van enige imperfectie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 12 Mrt. 2023, 23:37    Onderwerp: Reageer met quote

http://forum.lc8.nl/modules.php?full=1&set_albumName=album103&id=image_2023_03_12_223404214&op=modload&name=gallery&file=index&include=view_photo.php

zit in zo ongeveer iedere EXC... en ook in de SE

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Markvb749



Geregistreerd op: 31-1-2022
Berichten: 157
Woonplaats: Buggenhout - België

BerichtGeplaatst: Di, 14 Mrt. 2023, 13:26    Onderwerp: Reageer met quote

Dank je wel Dr Bean!

Die veren heb ik even opgezocht en het zijn die van de 950 SM... interessant
Zou het slim zijn om direct de Hyperpro's te steken in mijn geval?

Nog interessanter is dat blijkbaar, volgens de KTM spare Parts Finder, dat de originele veren van de Adv S ook in de gewone Adv zitten en ook trouwens in alle Exc's
Heeft de Adv S dan een spacerbus zitten voor de langere vork?


Nog een vraagje:
De spacer van 43x35x25 voor onder de veer is dat
43mm lang
35mm buitendiameter
25mm binnendiameter?

_________________
Echte perfectie schuilt in het toelaten van enige imperfectie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
TooBigTooHeavy



Geregistreerd op: 13-5-2018
Berichten: 540

BerichtGeplaatst: Di, 14 Mrt. 2023, 18:00    Onderwerp: Reageer met quote

Hoogte van de vering is afhankelijk van de samenstelling van alle onderdelen.


54A8A9FF-CF07-4367-B9DF-E1915FD53DF0.png
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  81.09 KB
 Weergegeven:  285 keer

54A8A9FF-CF07-4367-B9DF-E1915FD53DF0.png


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 4 van 5

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif