Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
Geplaatst: Za, 1 Nov. 2008, 13:31 Onderwerp: |
|
|
Frederik schreef: |
J verbruik is 1/18 met standaard mapping met akra's. Hoeveel was dit met de originele uitlaten ? |
Pfff frederik, dat weet ik niet meer, heb ook maar heel kort met de originele uitlaten gereden.
volgens mij zal het niet veel uitmaken, mijn ervaring is wel dat je door het agressievere geluid ook je rijstijl aan gaat passen waardoor het verbruik oploopt _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Frederik
Geregistreerd op: 30-11-2007 Berichten: 220
|
Geplaatst: Za, 1 Nov. 2008, 13:38 Onderwerp: |
|
|
Is er al eens een poging geweest op de originel uitlaten leeg te halen (lees de cat eruit te boren ?) ipv een dure nieuwe uitlaat ?
Frederik |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Zo, 2 Nov. 2008, 2:09 Onderwerp: |
|
|
Frederik schreef: | Is er al eens een poging geweest op de originel uitlaten leeg te halen (lees de cat eruit te boren ?) ipv een dure nieuwe uitlaat ?
Frederik |
ja hebben wij al eens geprobeerd en ging goed wel meer geluid
ik denk zelfs iets te veel, maar na een paar maanden begon er iets te rammelen in de dempers waarschijnlijk iets los gekomen nadat we de kat steen eruit gemept hadden |
|
Naar boven |
|
|
dirtrider
Geregistreerd op: 15-11-2008 Berichten: 4
|
Geplaatst: Ma, 17 Nov. 2008, 21:04 Onderwerp: |
|
|
Mijn tip: rij eerst eens offroad op een 2-takt, dan leer je doseren
Neen alle gekheid op een stokje ik hou mijn hart wel vast want ik ben nooit een fan geweest van injectie :(
Het probleem is dat je amper nog 950's vindt (laat staan een S) met lage km'stand
Q _________________ KTM 250 EXC... of als er maar toepen op staan! |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2668 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Ma, 17 Nov. 2008, 23:36 Onderwerp: |
|
|
Waarom moet de kilometerstand laag zijn?? Zo'n blok is nog lang niet versleten met 50k op de klok hoor! _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
Frederik
Geregistreerd op: 30-11-2007 Berichten: 220
|
Geplaatst: Za, 6 Dec. 2008, 16:04 Onderwerp: |
|
|
stikel schreef: | Beste KTM'ers, Ik lees op dit forum telkens over allerlei "probleempjes"over zadels, windgeruis, bokkige injecties enz, enz. Jullie hebben gekozen voor KTM met al zijn (meer) voor dan nadelen. Leef er mee of koop een smoothe Jap. Heb voorheen zelf Japanners, Duitsers en Italianen bereden dus ken de verschillen. Geniet van je KTM
Groet Jan |
Alsof een jap geen problemen kent ! Grappig deze veronderstelling !!
Een forum dient om in alle eerlijkheid over de plus en min punten te bespreken, hiermee anderen te helpen of geholpen worden.
F |
|
Naar boven |
|
|
XJR
Geregistreerd op: 21-2-2007 Berichten: 60 Woonplaats: RAAMSDONKSVEER
|
Geplaatst: Do, 11 Dec. 2008, 20:14 Onderwerp: |
|
|
Dus als je bijna verongelukt doordat een motorfabrikant een motor niet soepel genoeg kan laten lopen voor normaal gebruik op de weg is dat je eigen probleem begrijp ik.
Het moet toch echt niet gekker worden.
john |
|
Naar boven |
|
|
HP
Geregistreerd op: 1-7-2007 Berichten: 73
|
Geplaatst: Do, 11 Dec. 2008, 20:30 Onderwerp: |
|
|
Progressieve gashandel + akramapping +16 tands lost veel problemen op. Gas respons is goed, geen nukken. Met name off-road. Een echte aanrader. Turbulentie problemen??? Ruitje afzagen of in het midden 4 cm eruit zagen. Schouders blijven uit de wind, helm in een constante windstroom zonder turbulentie. M.a.w. een paar kleine "persoonlijke" aanpassingen is de KTM super. Toch leuk de motor aanpassen naar je eigen wensen. Welk merk geeft je dit plezier!!!!
HP
P.s. alleen het verbruik ( 1: 11) !!!!!!!! Gelukkig dat de benzine prijs weer rond de 1,10 euro zit. Recessie toch ergens goed voor. |
|
Naar boven |
|
|
XJR
Geregistreerd op: 21-2-2007 Berichten: 60 Woonplaats: RAAMSDONKSVEER
|
Geplaatst: Vr, 12 Dec. 2008, 14:01 Onderwerp: |
|
|
inderdaad benzineverbuik is behoorlijk minder met akra mapping. Ik rij met std. Akra puur voor het zicht , gewicht, temperatuur vd uitlaat en ander geluid.
progressieve gashandel heb ik er af gehaald. Huidige set up is ok.
begin dit jaar nieuw gasklephuis gehad en later bleek mijn achterwiel krom wat reactie gaf op de injectie en ik dus op een hobbelpaard reed.
Verder blijft het inderdaad erg prettig gestoord rijden.
john |
|
Naar boven |
|
|
frenkie h
Geregistreerd op: 20-9-2011 Berichten: 70
|
Geplaatst: Ma, 9 Mei. 2016, 18:55 Onderwerp: |
|
|
zit ff te kijken naar mijn gashendel en de oplossing die de mens aandraagt
http://www.ktmsmt.com/viewtopic.php?f=13&t=3067 maar als je de retourgaskabel was meer speling geeft is dat niet hetzelfde als de gashendel aanpassen met een extra diep gleufje?
frank |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 10 Mei. 2016, 19:07 Onderwerp: |
|
|
frenkie h schreef: | zit ff te kijken naar mijn gashendel en de oplossing die de mens aandraagt
http://www.ktmsmt.com/viewtopic.php?f=13&t=3067 maar als je de retourgaskabel was meer speling geeft is dat niet hetzelfde als de gashendel aanpassen met een extra diep gleufje?
frank |
nee _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
frenkie h
Geregistreerd op: 20-9-2011 Berichten: 70
|
Geplaatst: Di, 31 Mei. 2016, 20:23 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | frenkie h schreef: | zit ff te kijken naar mijn gashendel en de oplossing die de mens aandraagt
http://www.ktmsmt.com/viewtopic.php?f=13&t=3067 maar als je de retourgaskabel was meer speling geeft is dat niet hetzelfde als de gashendel aanpassen met een extra diep gleufje?
frank |
nee |
oke just wondering.
Dremel ding gedaan en 15 minuten laten lopen in de schuur sorry buren.
Gaat makkelijker de rotonde over loopt wel wat hoger in de toeren als ik het gas loslaat. Dus even wennen maar wel minder bokkig.
frank |
|
Naar boven |
|
|
woutermtb
Geregistreerd op: 8-8-2017 Berichten: 60
|
Geplaatst: Ma, 23 Apr. 2018, 19:19 Onderwerp: |
|
|
Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaauw!
Eindelijk eens die progressieve hendel erop gezet om te testen, is gewoon een andere moto! Heerlijk correct rijden, nooit meer terug!
Wouter |
|
Naar boven |
|
|
|