Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
MROE
Geregistreerd op: 7-11-2013 Berichten: 173 Woonplaats: IJsselmuiden
|
Geplaatst: Di, 1 Dec. 2015, 23:12 Onderwerp: |
|
|
Voorband ging 27 K mee, achter is vervangen bij 18 K. Voorband was nog niet op. Achter is vervangen omdat er een spijker ik zat.
Ik doe woonwerk met de motor. Afgelopen jaar ongeveer 600 km fun gedaan.
Remmen doe ik bijna nooit, en vlot optrekken ook bijna niet.
Dan doe je er best wel lang mee. |
|
Naar boven |
|
|
Matteo
Geregistreerd op: 16-3-2016 Berichten: 8 Woonplaats: Hilversum
|
|
Naar boven |
|
|
Bertje
Geregistreerd op: 12-9-2007 Berichten: 134 Woonplaats: Op de Veluwe
|
Geplaatst: Ma, 28 Mrt. 2016, 11:09 Onderwerp: |
|
|
Nu ga ik een beetje vloeken op dit forum maar een KTM heb ik niet meer. Maar wel redelijk wat banden ervaring. Uit deze ervaring kan ik zeggen dat op een 1190ADV de beste band een Metzeler Tourance Next is. We (dealer en ik) hebben wat af geëxperimenteerd met wielen en banden om een motor te krijgen waar nog redelijk mee op de autobaan te rijden was (schudden, trillen, pendelen) en die ook aan goede natte en droge rijeigenschappen beantwoorde. De originele montage, Conti TA, was wel binnen de papieren normen maar op snelheid niet op de weg te houden.
Nu denk ik dat het overgrote deel van deze negatieve ervaring niet bij Conti zit maar bij KTM. Daar hebben ze moeite met het onderscheid tussen speelsheid en driveability.
Inmiddels heb ik ook al weer een 8.500 km ervaring met de Metzeler Tourance Next op een Japans merk. Die band is na 8.500 km glad op achter. En dat op een motor die qua vermogens afgifte veel egaler is dan die V twin, die deed er 11.000 km mee.
Daarna bij wijze van experiment de Pirelli Scorpion Trail II gemonteerd omdat die in de Motorrad banden test erg goed uit de verf kwam.
De ervaring van de eerste 1.500 overtreffen mijn verwachting de Pirreli ontpopt zich als een super neutrale band op deze motor. Buitengewoon koersvast en zonder enige inspanning in de bocht te leggen. Eenmaal in de bocht maakt remmen of gasgeven niets uit hij blijft zijn lijn volgen. Geen opricht of duik reacties.
Als hij z'n hele levensduur zo blijft ben ik klaar met bandenkeuzes.
Het enige waar ik nog bang voor ben is de levensduur. Kleven kost veelal rubber.
Groeten Bertje _________________ De mooiste weg is een omweg. |
|
Naar boven |
|
|
MROE
Geregistreerd op: 7-11-2013 Berichten: 173 Woonplaats: IJsselmuiden
|
Geplaatst: Vr, 1 Apr. 2016, 20:35 Onderwerp: |
|
|
Ik heb alleen nog voor de Pirelli liggen achter is nog niet op.
Voor voelt gewoon goed. Wat Bertje ook zegt, levensduur kan ik nog niks over zeggen. |
|
Naar boven |
|
|
Wheels
Geregistreerd op: 16-11-2014 Berichten: 135 Woonplaats: 's-Hertogenbosch
|
Geplaatst: Do, 21 Apr. 2016, 8:57 Onderwerp: |
|
|
Ik heb er nu 5000 km een set Dunlop trail smart op liggen.
Deze zullen 7 á 7,5 k meegan in tegenstelling tot de conti's die er af fabriek op liggen en 10 k gerealiseerd hebben.
Rijkwaliteit is vergelijkbaar, want daar zitten voor mijn gevoel geen grote schokkende verschillen in.
Slijtageproces van de Dunlop verloopt door zijn zachtere compound sneller en de band slijt ook minder mooi rond af. Dit is een voordeel van de Conti die maar één compound kent maar een lagere dichtheid van vulcanisatie toepast naar de buitenzijde van de band.
Ik ga dus weer terug naar de Conti als ik ga vervangen. _________________ Zeg 'wat' je bedoelt. dan is 'dat' duidelijk |
|
Naar boven |
|
|
Matteo
Geregistreerd op: 16-3-2016 Berichten: 8 Woonplaats: Hilversum
|
Geplaatst: Zo, 24 Apr. 2016, 17:55 Onderwerp: |
|
|
Ben bij de dealer geweest om te vragen.
Volgens de dealer is de conti in de kombaan getest als enige geschikte band. Dit was in 2013 dus zal het e.e.a. wel anders zijn met de huidige banden.
Ik ben voor de conti gegaan toch maar op safe spelen.
Voor zit er nu 17.000 km op en heeft wel een vreemde slijtage.
Bedankt voor de hulp hierbij! _________________ Ducati m 1000 i.e. 03'- Ducati ST4s 06' - BMW R1200gs 09' - KTM 1190 Adventure 14' |
|
Naar boven |
|
|
Martin
Geregistreerd op: 22-7-2013 Berichten: 181 Woonplaats: Heukelum
|
Geplaatst: Di, 15 Mei. 2018, 19:09 Onderwerp: |
|
|
Heeft iemand de Bridgestone A41 al geprobeerd? |
|
Naar boven |
|
|
Koen
Geregistreerd op: 16-8-2006 Berichten: 489 Woonplaats: Maastricht
|
Geplaatst: Di, 15 Mei. 2018, 22:13 Onderwerp: |
|
|
of de Karoo 3 (Metzeler),
Groeten,
Koen _________________ 12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R |
|
Naar boven |
|
|
Kami
Geregistreerd op: 5-9-2013 Berichten: 111
|
Geplaatst: Wo, 16 Mei. 2018, 22:18 Onderwerp: |
|
|
Er wordt bijna geen rommel meer gemaakt.
De kwaliteit van de tourband is de afgelopen 5 jaar aanzienlijk verbeterd.
Zit ook de grootste afzetmarkt denk ik zo.
Zelf zeer tevreden over de Dunlop RoadSmart III.
Achter max 6000km, dan is het een slick.
Voor wordt vervangen bij 8000-85000km. |
|
Naar boven |
|
|
Martin
Geregistreerd op: 22-7-2013 Berichten: 181 Woonplaats: Heukelum
|
Geplaatst: Do, 17 Mei. 2018, 6:04 Onderwerp: |
|
|
De Pireli's vond ik opmerkelijk beter, vooral qua stabiliteit, dan de Conti's (op zich inderdaad ook niet slecht). Vandaar dat ik wel benieuwd ben naar praktijkervaringen met de A41; de lovende woorden van de introductie zeggen ook niet alles. . . met korting momenteel 50,- goedkoper dan de Pirelli's; leuk, maar niet doorslaggevend. |
|
Naar boven |
|
|
|