lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

nokkenaskettingspanners sm950

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Supermotard berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Lennovich



Geregistreerd op: 26-3-2008
Berichten: 1
Woonplaats: Moerbeke-Waas

BerichtGeplaatst: Ma, 30 Nov. 2015, 13:29    Onderwerp: nokkenaskettingspanners sm950 Reageer met quote

Hallo,

als ik van onderuit doortrek in bvb 3de versnelling hoor ik in het begin een lichte ratel in mijn blok. 2000tr verder is het gedaan en gaat ie als een speer.
Zou dit de nokkenaskettingspanners kunnen zijn. Als ik in neutraal gas geef hoor ik niks. Eerst dacht ik dat ik te laag in toeren zat maar vind het toch eigenaardig.
De waterpompas ga ik ook vervangen want heb een vermoeden dat de koelvloeistof toch wel snel zakt. Als ik mijn oliefilter bekijk is die licht gegolfd maar niet in die mate zoals ik al op het forum tegengekomen ben.
Hoe kan ik best die spanners kontroleren? Kan ik deze er uitschroeven en de veerlengte controleren?

Betreft een SM950 van 06' met 19dkm...


mvg,

len
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Vr, 11 Dec. 2015, 3:16    Onderwerp: Reageer met quote

is het niet gewoon je aandrijf ketting die een beetje slaat...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Hornet



Geregistreerd op: 25-6-2014
Berichten: 8
Woonplaats: Brabant

BerichtGeplaatst: Vr, 1 Apr. 2016, 11:46    Onderwerp: Reageer met quote

Niemand met een duidelijker antwoord??
Ik ben hier ook benieuwd naar.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
MarcianoKTM950SM



Geregistreerd op: 14-4-2016
Berichten: 3

BerichtGeplaatst: Do, 14 Apr. 2016, 13:22    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb heb dit zelfde probleem gehad, het waren mijn rubbers in het achterwiel waar je tandwiel in valt die wat uitgelopen zijn.

vervangen en ik heb nergens meer last van!

_________________
KTM 990 SM all the wayy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 14 Apr. 2016, 19:24    Onderwerp: Reageer met quote

nokkenaskettingspanner wordt hydrolisch opgespannen: das dus afhankelijk van de oliedruk.

je hoort ze typisch bij koud starten, als er nog even geen olie in zit, of.. als je wat weinig oliedruk hebt (filter vies/dichtgeslagen door water in olie door bijv lekkende waterpompkering.
Je hoort de ratel dan typisch bij stationair lopen, niet zo zeer bij het rijden. het is ook een echte scherpe rammel.

rammels die dieper zijn, en die je bijv kan voelen in je voetsteunene, hebben hoofstwaarschijnlijk niks met spanners te maken, maar met je aandrijflijn: VTW, Ketting, ATW, rubber dempers, wiellagers etc.

succes

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Supermotard Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif