Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
shulty
Geregistreerd op: 11-2-2010 Berichten: 161 Woonplaats: Wuustwezel (Antwerpen)
|
Geplaatst: Wo, 13 Apr. 2016, 23:44 Onderwerp: Adventure 990 R |
|
|
Ik denk eraan om een Adventure 990 R of 950/990 S aan te schaffen.
Ik weet een 990 R van 2010 staan met 81.000 kms.
In Duitsland weet ik een 950 S staan van 2005 met 43.000 kms
Met de R heb ik al een testrit gereden, rijdt goed, geen rare geluiden uit het blok. Het blok is droog.
De prijzen tussen die 2 liggen niet ver uitéén....
Wat zou ik nu kopen? Graag wat feedback van de ervaren 950/990 adventure rijders...
Koop ik beter een jongere 990 met wat meer kms of kies ik voor de 950?
De bedoeling van de KTM is zuiver offroad en offroadreizen....
Alvast bedankt
Grts
Peter |
|
Naar boven |
|
|
Ger964
Geregistreerd op: 14-12-2015 Berichten: 140 Woonplaats: de Liemers
|
Geplaatst: Do, 14 Apr. 2016, 8:40 Onderwerp: |
|
|
Er staat ook een 950S uit 2006 met 20000 km te koop voor 4500,-
Lijkt mij dan een betere en goedkopere keus dan de 2005 950S.
Ik heb nooit op een 990 gereden dus daar kan ik niet over zeggen.
Mijn 2004 950 heb ik nu een aantal maanden en ik ben er super blij mee.
Tot op heden is hij gebruikt voor rondjes rond de kerk en een bijna 200 km lange rit over voornamelijk zandwegen. Het ding doet alles wat hij moet doen.
Van het gewicht heb ik alleen last wanneer de snelheid op onverhard te laag is. Op snelheid heeft het ding bijzonder veel wendbaarheid en bewegelijkheid.
De gasrespons is super, geen aan/uit schakelaar wanneer het gas eraf gaat.
Dit gaat mooi geleidelijk. _________________ KTM 950 adv op noppen |
|
Naar boven |
|
|
shulty
Geregistreerd op: 11-2-2010 Berichten: 161 Woonplaats: Wuustwezel (Antwerpen)
|
Geplaatst: Do, 14 Apr. 2016, 11:12 Onderwerp: |
|
|
Ger964 schreef: | Er staat ook een 950S uit 2006 met 20000 km te koop voor 4500,-
Lijkt mij dan een betere en goedkopere keus dan de 2005 950S.
|
Thx voor de feedback
Ik heb met die persoon al over en weer gemaild, maar hij laat plots niets meer van hem horen
Dat is hier 650 kms vandaan, ik moet eerst weten of alles in orde is qua papieren. Je ka er niet eens even snel langs rijden....
Is wel een heel mooie
De 990R, staat hier 30 kms van m'n deur |
|
Naar boven |
|
|
demito
Geregistreerd op: 25-8-2009 Berichten: 881 Woonplaats: Overijse
|
Geplaatst: Do, 14 Apr. 2016, 12:03 Onderwerp: |
|
|
Had jij in het verleden al niet een keer een 990 gekocht om die kort daarna terug af te voeren voor een GS? Nu ineens wel overtuigd? _________________ Husqvarna 701 enduro
|
|
Naar boven |
|
|
shulty
Geregistreerd op: 11-2-2010 Berichten: 161 Woonplaats: Wuustwezel (Antwerpen)
|
Geplaatst: Do, 14 Apr. 2016, 12:16 Onderwerp: |
|
|
demito schreef: | Had jij in het verleden al niet een keer een 990 gekocht om die kort daarna terug af te voeren voor een GS? Nu ineens wel overtuigd? |
We evolueren, hé
Ik rijd nog steeds met een 1200GSA, maar uitsluitend voor op de baan.
De 990 die ik kocht, nu toch weeral 7 jaar geleden had enorm veel last van het on/off verhaal, en op de baan werd ik daar gek van. Voor het offroad had ik toen een lichte enduro, dus heb nooit offroad met de 990 gereden.
Heb net m'n offroad F800GS verkocht, en ben toe aan wat anders na 3 jaar. De vering van de 800 is nooit echt toereikend geweest, dus ik denk dat de KTM me hier wel tevreden gaat stellen. Ne mens heeft al eens nood aan verandering, hé
De R waar ik onlangs mee gereden heb, had helemaal dat on/off niet.... |
|
Naar boven |
|
|
Raketman
Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Do, 14 Apr. 2016, 12:34 Onderwerp: |
|
|
Een 2005 met 40k kan een mooi koopje zijn. Misschien nog eens een waterpomp te reviseren of een clutchslave, maar dat zijn geen grote kosten.
Een 2006 950 kan alleen maar een overjaarse 2005 zijn, want in 2006 waren de injectiemodellen er.
Een 2010 behoort tot de "nieuwe" generatie injectiefietsen, 80k+ is al niet niets meer maar als die moto per toeval van een zekere Chris B. alias African is dan weet ge wel dat die tiptop in orde zal zijn. Die mens vertroetelt zijn motos redelijk hard . _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
|
shulty
Geregistreerd op: 11-2-2010 Berichten: 161 Woonplaats: Wuustwezel (Antwerpen)
|
Geplaatst: Do, 14 Apr. 2016, 13:27 Onderwerp: |
|
|
Raketman schreef: |
Een 2010 behoort tot de "nieuwe" generatie injectiefietsen, 80k+ is al niet niets meer maar als die moto per toeval van een zekere Chris B. alias African is dan weet ge wel dat die tiptop in orde zal zijn. Die mens vertroetelt zijn motos redelijk hard . |
'Tis em |
|
Naar boven |
|
|
shulty
Geregistreerd op: 11-2-2010 Berichten: 161 Woonplaats: Wuustwezel (Antwerpen)
|
Geplaatst: Do, 14 Apr. 2016, 13:28 Onderwerp: |
|
|
Raketman schreef: | Een 2005 met 40k kan een mooi koopje zijn. Misschien nog eens een waterpomp te reviseren of een clutchslave, maar dat zijn geen grote kosten.
Een 2006 950 kan alleen maar een overjaarse 2005 zijn, want in 2006 waren de injectiemodellen er.
Een 2010 behoort tot de "nieuwe" generatie injectiefietsen, 80k+ is al niet niets meer maar als die moto per toeval van een zekere Chris B. alias African is dan weet ge wel dat die tiptop in orde zal zijn. Die mens vertroetelt zijn motos redelijk hard . |
Ik zie in je onderschrift dat jij een 990 hebt met 125k op de teller, nog geen grote kosten aan gehad? |
|
Naar boven |
|
|
Raketman
Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Do, 14 Apr. 2016, 16:08 Onderwerp: |
|
|
Dat was mijnen eerste...en dat was één van de grootste rampen die ik geweten heb. Hij heeft 125k gehaald, maar niet na een eindeloze reeks van herstellingen binnen en buiten garantie. Op het moment dat hij wegging was hij zo op als maar kon zijn, met ondermeer speling op uitgaande as versnellingsbak, nikasilschilfers die door de uitlaat vlogen (olieverbruik van 2l op 500km ), injectie die enorme kuren had wegens slijt op de bedieningsstangen, asjes etc etc, alle lagering van de ophanging was rijp, kabelboom begon op verschilllende plaatsen door te schuren...rijp dus.
Anderzijds wel de motorfiets waar ik het meest mee gebrast heb, op elk mogelijke manier denkbaar . _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
|
shulty
Geregistreerd op: 11-2-2010 Berichten: 161 Woonplaats: Wuustwezel (Antwerpen)
|
Geplaatst: Do, 14 Apr. 2016, 16:22 Onderwerp: |
|
|
Ah ja, ik herinner me nu die horrorverhalen van jouw 990
Ne mens zou voor minder iemand gaan afschieten in Oostenrijk |
|
Naar boven |
|
|
shulty
Geregistreerd op: 11-2-2010 Berichten: 161 Woonplaats: Wuustwezel (Antwerpen)
|
Geplaatst: Do, 14 Apr. 2016, 16:23 Onderwerp: |
|
|
Met je 2012 geen problemen? |
|
Naar boven |
|
|
Raketman
Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Do, 14 Apr. 2016, 20:36 Onderwerp: |
|
|
Vorig jaar 4 maand bij de dealer gestaan. De nokkenas kettinggeleider van de voorste cylinder was losgekomen en in het carter gevallen waar hij vermalen is. Reden : bout te hard aangetrokken in de fabriek, waardoor de schroefdraad beschadigd was en de bout er met schroefdraad en al uitgetrild is. Gelukkig is het gebeurd bij het stilleggen van de motor, anders was het einde motorblok geweest. KTM heeft mij daar uiteindelijk volledig in de steek gelaten wat betreft garantie. Uiteindelijk is hij op mijn eigen kosten hersteld, sedertdien (en daarvoor eigenlijk ook) geen enkel probleem. _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
|
shulty
Geregistreerd op: 11-2-2010 Berichten: 161 Woonplaats: Wuustwezel (Antwerpen)
|
Geplaatst: Do, 14 Apr. 2016, 20:45 Onderwerp: |
|
|
Raketman schreef: | Vorig jaar 4 maand bij de dealer gestaan. De nokkenas kettinggeleider van de voorste cylinder was losgekomen en in het carter gevallen waar hij vermalen is. Reden : bout te hard aangetrokken in de fabriek, waardoor de schroefdraad beschadigd was en de bout er met schroefdraad en al uitgetrild is. Gelukkig is het gebeurd bij het stilleggen van de motor, anders was het einde motorblok geweest. KTM heeft mij daar uiteindelijk volledig in de steek gelaten wat betreft garantie. Uiteindelijk is hij op mijn eigen kosten hersteld, sedertdien (en daarvoor eigenlijk ook) geen enkel probleem. |
Djeezes, ik hoop niet dat dat met alle ktm's zo is, want jij hebt toch al wa pech gehad.... |
|
Naar boven |
|
|
Freebert
Geregistreerd op: 9-9-2011 Berichten: 1057 Woonplaats: de stille kempen
|
Geplaatst: Do, 14 Apr. 2016, 21:32 Onderwerp: |
|
|
Als ge kijkt hoeveel km's Chris doet met z'n KTM's valt die pech nog goed mee...
Ik zou goed zot worden moest ik zijn fratsen voorhebben op mijn LC8. _________________ Treebird Boomverzorging
info@bomen-snoeien.be |
|
Naar boven |
|
|
Griffxtx
Geregistreerd op: 23-1-2016 Berichten: 58 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Vr, 29 Apr. 2016, 23:30 Onderwerp: |
|
|
Laat ik nou volgende week bij de 990R van chris willen gaan kijken |
|
Naar boven |
|
|
|