lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Dominator dempers 950 adv

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Ger964



Geregistreerd op: 14-12-2015
Berichten: 117

BerichtGeplaatst: Wo, 3 Feb. 2016, 20:33    Onderwerp: Dominator dempers 950 adv Reageer met quote

Vorige week een set Dominator RVS ronde einddempers besteld.
Gisteren netjes verpakt afgeleverd.
Mooie dempers die iets korter zijn dan de originele katdempers.
Qua gewicht niet de opgegeven 1,8 kilo maar 1,95 kilo per demper.
Scheelt in ieder geval een boel gewicht met de originele.
Wat wegen deze eigenlijk?
Minpuntje vind ik de klem om de uitlaat.
Hier zit netjes een strip rubber in maar past niet op de wijze zoals de originele klem bevestigd zit. De originele klem heeft een busje die in het ophangoogrubber verdwijnt en trillingvrij is opgehangen.
De Dominatorklem kan enkel aan 1 zijde bevestigd worden aan het ophangoogrubber om mooi te klemmen om de demper.
Een stuk slang om de M8 bout gedaan om een soort van busje te hebben.
Op deze manier werkt het ook.

Gelijk maar het SAS & EPC verwijderd.
Brengt niets en voegt niets toe behalve ploffen en knallen.
Synchroonslangetjes behouden en afgedopt met een schroef en kit en met een tyrap aan het frame vastgemaakt.
Slangen die de luchtfilterbox ingaan afgesneden en voorzien van een 8 mm bus en afgekit.
De stekkers vastgezet met tyraps aan frame.

Wat mij opviel is dat de motor veel makkelijker starte met de Dominator dempers. Gevalletje weinig weerstand denk ik.
Even een stukje gereden om te zien of er merkbaar verschil is tov de originele dempers. Ik heb het idee dat de motor vlotter oppakt.
Het ploffen en knallen is een stuk minder geworden.
Helemaal weg is het niet.
Iemand een idee of dit normaal is of dat er nog wat winst te behalen valt?
Het geluid is wat donkerder geworden zonder luid te zijn.
E-keur hebben de dempers niet, verwijderbare DB killers wel.
Ik heb niet de behoefte om deze te verwijderen.
Bij terugkomst geconstateerd dat de dempers handwarm zijn in plaats van gloeiend heet zoals met de originele dempers.
Lijkt mij komende zomer wel prettig smiley

_________________
KTM 950 adv op noppen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 230

BerichtGeplaatst: Do, 4 Feb. 2016, 12:44    Onderwerp: Reageer met quote

Vergelijk je nu met de originele pijpen of met andere. Het ploffen bij gasdicht is bij mij verholpen door de mengeslschroeven een halve slag uit te draaien (van 2.25 naar 2.75 uit, =rijker).
_________________
CB500X
FE570
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Ger964



Geregistreerd op: 14-12-2015
Berichten: 117

BerichtGeplaatst: Do, 4 Feb. 2016, 20:04    Onderwerp: Reageer met quote

Lijkt mij een goede tip.
Bij de mengelsschroeven komen is een hele klus lees ik hier en daar.
Een set flex jets zou de uitkomst zijn.
Voor ongeveer $100,- te koop.
Een uurtje of 2 in de werkplaats laten afstellen kost hetzelfde.
Iemand andere ideeŽn hierover?

_________________
KTM 950 adv op noppen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif