lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Tubeliss op een LC8

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Olivier_S



Geregistreerd op: 2-4-2013
Berichten: 279
Woonplaats: Bertem

BerichtGeplaatst: Ma, 28 Dec. 2015, 0:06    Onderwerp: Tubeliss op een LC8 Reageer met quote

Heeft er iemand ervaring met een tubeliss systeem? Ik was aan het rondkijken voor mijn enduro en toen bedacht ik dat het misschien niet slecht zou zijn om de zachte voorvelg van een 990 te beschermen...

En het is natuurlijk ook makkelijk om een band te kunnen maken zoals een gewoon tubeless systeem...

[/url] http://nuetech.com/tubliss/#sthash.GAO4fzfR.KhokK4X9.dpbs [url]

_________________
'of all the things I have lost, I miss my mind the most'
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Ma, 28 Dec. 2015, 10:58    Onderwerp: Reageer met quote

Ik (en Dr Bean) hebben het gehad op de 690. Vond het in NL best oke maar op stenen in Marokko hadden we allebei het probleem dat de band leegliep. Tubeliss is gemaakt voor lichte enduro's met smalle velgen, lijkt me niet verstandig voor op een LC8, beter een stekere velg laten spaken en wat meer luchtdruk.
_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Olivier_S



Geregistreerd op: 2-4-2013
Berichten: 279
Woonplaats: Bertem

BerichtGeplaatst: Ma, 28 Dec. 2015, 13:46    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb er gisteren uiteindelijk nog een post van gevonden op Adv rider. Het is inderdaad niet aan te raden op een zware motor. Om te beginnen is de velg inderdaad te breed, en door het extra gewicht kan je ook niet verder rijden met een lekke band.

Spijtig, maar ik denk wel dat ik het op mijn enduro ga zetten. Ik rij nu met bib mousse en daar ben ik toch niet zo tevreden van. Vanvoor is het veel te hard voor technisch rijden, en achteraan heb ik een mousse zitten die smaller is dan de band om hem wat zachter te hebben, maar dat zorgt weer voor meer slijtage op de band en de mousse...

_________________
'of all the things I have lost, I miss my mind the most'
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 31 Dec. 2015, 12:03    Onderwerp: Reageer met quote

Ja mooi systeem,

maar op de stenen in Marocco was de voorband op de eerste dag al hopeloos lek.

buitenband zelf slaat lek door de stenen (kleine scheurtjes): enduro/cross buitenbanden zijn immers niet gemaakt om tubeless te rijden!

daarnaast sloeg ie ook wel door tegen de binneliner, die bij de ventielaansluiting toch wat dikker is en daar dus lek ging.

Mousse is een kwestie van een beetje spelen met de dikte en de klemming. Mousse kan je in verschillende maten en hardheden kopen. Goed in'vetten' helpt de slijtage te voorkomen. Maar het blijft een dure hobby. Voor rally is er eigenlijk geen alternatief, of je moet gewoon dikke (4mm) binnenbanden pakken, en niet te zacht rijden: alleen in het oostblok stoken ze altijd fikkie op de landweggetjes en ligt het dus vol met spijkers, en daar helpt een dikke biba ook niet tegen.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Olivier_S



Geregistreerd op: 2-4-2013
Berichten: 279
Woonplaats: Bertem

BerichtGeplaatst: Do, 31 Dec. 2015, 17:28    Onderwerp: Reageer met quote

Ik rij meestal technisch met mijn enduro, een tweetakt...

Voor de snellere ritten ben ik inderdaad wel tevreden met een bibmousse, niet bij elke steen zorgen maken om de velg... Smile

Ik moet bijna banden wisselen, ben is curieus naar hoe de bib mousse er gaat uit zien na een half jaar.

_________________
'of all the things I have lost, I miss my mind the most'
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 31 Dec. 2015, 17:45    Onderwerp: Reageer met quote

afgezien van maten bibmousse, zijn er ook hardheden: een rally bibmousse is ongeveer equivalent aan 1.2 Bar zeggenze (voelt harder voor mij..), een enduro standaard bibmousse is 0.8

Wat ik in de praktijk deed is ze gewoon meten: de omtrek zegt het meest: gewoon meetlintje/touwtje er omheen: hoe mee romtrek, hoe hartder die uiteindleijk in de band zal staan na monteren: daarbij afhankelijk van de band (niet alleen de maat, maar het ene model band versus het andere scheelt nogal wat, ondanks zelfe maatvoering).

en dan was het dus gewoon een beetje de juiste mousse bij de juiste band zoeken. Flink invetten met glijmiddel helpt voor de levensduur (en voor monteren smiley )

door zo uit te zoeken en bij elkaar te passen kon je best 2 a 3 jaar met 1 mousse rijden. Eerst nieuw gebruiken bij de rally, en als ze slapper worden bij de offroad... Uiteindelijk worden ze zo slap dar de band van de velg loskomt enb door gaat slippen... dat merk je snel genoeg!

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Ma, 4 Jan. 2016, 15:02    Onderwerp: Reageer met quote

In jouw geval (2-takt, technisch, lagere snelheid) gaat het misschien wel goed werken. Je kan preventief slime toevoegen om ook beginnnende lekjes in je buitenband te dichten.
_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
JaapL



Geregistreerd op: 23-1-2015
Berichten: 66
Woonplaats: Dronten

BerichtGeplaatst: Za, 30 Jan. 2016, 19:41    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zag zojuist dat Kineo velgen maakt voor de 990 zodat je Tubeless kan rijden.
Ziet er wat mij betreft prima uit!





Hier de prijslijst:
http://www.bonmotoren.nl/Kineo_lijst.pdf

Het was mij nog ff wat te duur 2350 Euro. lipsrsealed2
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Olivier_S



Geregistreerd op: 2-4-2013
Berichten: 279
Woonplaats: Bertem

BerichtGeplaatst: Za, 30 Jan. 2016, 20:01    Onderwerp: Reageer met quote

Tubeless is geen optie he, dan raakt de velg nog te makkelijk beschadigd en kan je helemaal niet met lage druk rijden.
_________________
'of all the things I have lost, I miss my mind the most'
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
JaapL



Geregistreerd op: 23-1-2015
Berichten: 66
Woonplaats: Dronten

BerichtGeplaatst: Za, 30 Jan. 2016, 20:06    Onderwerp: Reageer met quote

Voor op een 990 met normale weg banden moet dat geen probleem zijn denk ik?
En dan een set normale met binnenband voor de noppen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Do, 4 Feb. 2016, 4:26    Onderwerp: Reageer met quote

http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=4380&sid=6ccc31cf14d6c83e534b1e9428e09ec0

al eens gepost, en lijkt me een stuk sterker .......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif