Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Olivier_S
Geregistreerd op: 2-4-2013 Berichten: 279 Woonplaats: Bertem
|
Geplaatst: Ma, 28 Dec. 2015, 0:06 Onderwerp: Tubeliss op een LC8 |
|
|
Heeft er iemand ervaring met een tubeliss systeem? Ik was aan het rondkijken voor mijn enduro en toen bedacht ik dat het misschien niet slecht zou zijn om de zachte voorvelg van een 990 te beschermen...
En het is natuurlijk ook makkelijk om een band te kunnen maken zoals een gewoon tubeless systeem...
[/url] http://nuetech.com/tubliss/#sthash.GAO4fzfR.KhokK4X9.dpbs [url] _________________ 'of all the things I have lost, I miss my mind the most' |
|
Naar boven |
|
|
GezwindeSpoed
Geregistreerd op: 7-7-2015 Berichten: 428
|
Geplaatst: Ma, 28 Dec. 2015, 10:58 Onderwerp: |
|
|
Ik (en Dr Bean) hebben het gehad op de 690. Vond het in NL best oke maar op stenen in Marokko hadden we allebei het probleem dat de band leegliep. Tubeliss is gemaakt voor lichte enduro's met smalle velgen, lijkt me niet verstandig voor op een LC8, beter een stekere velg laten spaken en wat meer luchtdruk. _________________ NC750X
300EXC TPI
950SE |
|
Naar boven |
|
|
Olivier_S
Geregistreerd op: 2-4-2013 Berichten: 279 Woonplaats: Bertem
|
Geplaatst: Ma, 28 Dec. 2015, 13:46 Onderwerp: |
|
|
Ik heb er gisteren uiteindelijk nog een post van gevonden op Adv rider. Het is inderdaad niet aan te raden op een zware motor. Om te beginnen is de velg inderdaad te breed, en door het extra gewicht kan je ook niet verder rijden met een lekke band.
Spijtig, maar ik denk wel dat ik het op mijn enduro ga zetten. Ik rij nu met bib mousse en daar ben ik toch niet zo tevreden van. Vanvoor is het veel te hard voor technisch rijden, en achteraan heb ik een mousse zitten die smaller is dan de band om hem wat zachter te hebben, maar dat zorgt weer voor meer slijtage op de band en de mousse... _________________ 'of all the things I have lost, I miss my mind the most' |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Do, 31 Dec. 2015, 12:03 Onderwerp: |
|
|
Ja mooi systeem,
maar op de stenen in Marocco was de voorband op de eerste dag al hopeloos lek.
buitenband zelf slaat lek door de stenen (kleine scheurtjes): enduro/cross buitenbanden zijn immers niet gemaakt om tubeless te rijden!
daarnaast sloeg ie ook wel door tegen de binneliner, die bij de ventielaansluiting toch wat dikker is en daar dus lek ging.
Mousse is een kwestie van een beetje spelen met de dikte en de klemming. Mousse kan je in verschillende maten en hardheden kopen. Goed in'vetten' helpt de slijtage te voorkomen. Maar het blijft een dure hobby. Voor rally is er eigenlijk geen alternatief, of je moet gewoon dikke (4mm) binnenbanden pakken, en niet te zacht rijden: alleen in het oostblok stoken ze altijd fikkie op de landweggetjes en ligt het dus vol met spijkers, en daar helpt een dikke biba ook niet tegen. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Olivier_S
Geregistreerd op: 2-4-2013 Berichten: 279 Woonplaats: Bertem
|
Geplaatst: Do, 31 Dec. 2015, 17:28 Onderwerp: |
|
|
Ik rij meestal technisch met mijn enduro, een tweetakt...
Voor de snellere ritten ben ik inderdaad wel tevreden met een bibmousse, niet bij elke steen zorgen maken om de velg...
Ik moet bijna banden wisselen, ben is curieus naar hoe de bib mousse er gaat uit zien na een half jaar. _________________ 'of all the things I have lost, I miss my mind the most' |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Do, 31 Dec. 2015, 17:45 Onderwerp: |
|
|
afgezien van maten bibmousse, zijn er ook hardheden: een rally bibmousse is ongeveer equivalent aan 1.2 Bar zeggenze (voelt harder voor mij..), een enduro standaard bibmousse is 0.8
Wat ik in de praktijk deed is ze gewoon meten: de omtrek zegt het meest: gewoon meetlintje/touwtje er omheen: hoe mee romtrek, hoe hartder die uiteindleijk in de band zal staan na monteren: daarbij afhankelijk van de band (niet alleen de maat, maar het ene model band versus het andere scheelt nogal wat, ondanks zelfe maatvoering).
en dan was het dus gewoon een beetje de juiste mousse bij de juiste band zoeken. Flink invetten met glijmiddel helpt voor de levensduur (en voor monteren )
door zo uit te zoeken en bij elkaar te passen kon je best 2 a 3 jaar met 1 mousse rijden. Eerst nieuw gebruiken bij de rally, en als ze slapper worden bij de offroad... Uiteindelijk worden ze zo slap dar de band van de velg loskomt enb door gaat slippen... dat merk je snel genoeg! _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
GezwindeSpoed
Geregistreerd op: 7-7-2015 Berichten: 428
|
Geplaatst: Ma, 4 Jan. 2016, 15:02 Onderwerp: |
|
|
In jouw geval (2-takt, technisch, lagere snelheid) gaat het misschien wel goed werken. Je kan preventief slime toevoegen om ook beginnnende lekjes in je buitenband te dichten. _________________ NC750X
300EXC TPI
950SE |
|
Naar boven |
|
|
JaapL
Geregistreerd op: 23-1-2015 Berichten: 66 Woonplaats: Dronten
|
Geplaatst: Za, 30 Jan. 2016, 19:41 Onderwerp: |
|
|
Ik zag zojuist dat Kineo velgen maakt voor de 990 zodat je Tubeless kan rijden.
Ziet er wat mij betreft prima uit!
Hier de prijslijst:
http://www.bonmotoren.nl/Kineo_lijst.pdf
Het was mij nog ff wat te duur 2350 Euro. |
|
Naar boven |
|
|
Olivier_S
Geregistreerd op: 2-4-2013 Berichten: 279 Woonplaats: Bertem
|
Geplaatst: Za, 30 Jan. 2016, 20:01 Onderwerp: |
|
|
Tubeless is geen optie he, dan raakt de velg nog te makkelijk beschadigd en kan je helemaal niet met lage druk rijden. _________________ 'of all the things I have lost, I miss my mind the most' |
|
Naar boven |
|
|
JaapL
Geregistreerd op: 23-1-2015 Berichten: 66 Woonplaats: Dronten
|
Geplaatst: Za, 30 Jan. 2016, 20:06 Onderwerp: |
|
|
Voor op een 990 met normale weg banden moet dat geen probleem zijn denk ik?
En dan een set normale met binnenband voor de noppen? |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
|
Naar boven |
|
|
|