Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Dolfio
Geregistreerd op: 8-12-2015 Berichten: 5
|
Geplaatst: Di, 8 Dec. 2015, 22:00 Onderwerp: Slecht lopen, lage toeren 950 sm |
|
|
Mijn ktm doet sinds een aantal weken vreemd. Motor loopt goed bij vlot gebruik. Hij hapert en loopt slecht bij lage toeren. In zijn 2/3 versnelling met 80 km per uur loopt de motor slecht. Je voelt de motor dan ligt schokken. Als je heel klein beetje gas geeft lijkt de motor niet te reageren, bij iets meer gas geven reageert de motor in eens heel snel.. Ook lijkt de motor anders te klinken bij weinig gas naar meer gas.
Motor loopt verder goed stationair. Carbs en sproeiers zijn nagekeken en schoon gemaakt. |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Vr, 11 Dec. 2015, 3:22 Onderwerp: |
|
|
lekkage in je sas of epc systeem ???? |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 13 Dec. 2015, 18:26 Onderwerp: |
|
|
na het nakijken van de carbs misschien de vacuumslangetjes niet fatsoenlijk afgesloten?
tja.. kan 100 en een oorzaken hebben _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Legolas
Geregistreerd op: 20-8-2013 Berichten: 35
|
Geplaatst: Ma, 14 Dec. 2015, 10:29 Onderwerp: |
|
|
vuil bezine filter ?
hoeveel km heeft het monstertje op de teller ?
Legolas |
|
Naar boven |
|
|
Dolfio
Geregistreerd op: 8-12-2015 Berichten: 5
|
Geplaatst: Ma, 14 Dec. 2015, 14:30 Onderwerp: |
|
|
Legolas schreef: | vuil bezine filter ?
hoeveel km heeft het monstertje op de teller ?
Legolas |
De motor heeft bijna 30.000 km gelopen. |
|
Naar boven |
|
|
Dolfio
Geregistreerd op: 8-12-2015 Berichten: 5
|
Geplaatst: Ma, 14 Dec. 2015, 14:31 Onderwerp: |
|
|
mr wheely schreef: | lekkage in je sas of epc systeem ???? |
Hoe kan ik dit controleren ? |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Di, 15 Dec. 2015, 3:29 Onderwerp: |
|
|
Dolfio schreef: | mr wheely schreef: | lekkage in je sas of epc systeem ???? |
Hoe kan ik dit controleren ? |
het beste, door het eraf te halen, |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Do, 17 Dec. 2015, 0:50 Onderwerp: |
|
|
wat niet duidelijk is uit je beschrijving:
was het probleem al voordat je met de carbs aan de gang bent gegaan?
wie heeft die carbs schoon gemaakt, en wat heeft je daartoe doen besluiten?
klinkt namelijk erg als een carb probleem. Maar goed, ook andere zaken zoals een slecht gemonteerde boegiekap etc kunne dit veroorzaken. Is het na werkzaamheden gekomen? _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Dolfio
Geregistreerd op: 8-12-2015 Berichten: 5
|
Geplaatst: Do, 17 Dec. 2015, 22:47 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | wat niet duidelijk is uit je beschrijving:
was het probleem al voordat je met de carbs aan de gang bent gegaan?
wie heeft die carbs schoon gemaakt, en wat heeft je daartoe doen besluiten?
klinkt namelijk erg als een carb probleem. Maar goed, ook andere zaken zoals een slecht gemonteerde boegiekap etc kunne dit veroorzaken. Is het na werkzaamheden gekomen? |
Nee probleem was al voor de reiniging. Door een run op een bank te maken hoopte we misschien een ooraak te kunnen vinden. Tijdens de run werd wel duidelijk dat de motor te rijk was afgesteld. Hierdoor heeft de dealer besloten om er andere sproeiers in zetten.
Maar dit heeft de motor niet beter doen lopen. De motor loopt echt slecht in de lage toeren en tjjdens een vast toerental. Ook kan ik nu 110 km rijden voordat de reserve lamp aanspringt. De motor valt soms tijdens het uitrollen uit. Ook heb ik het gevoel dat de motor een ander geluid maakt bij langszaam gaf geven. Motor valt ook niet lekker terug in toeren na gas los laten na acceleratie.
Motor start prima en loopt lekker bij vlot gebruik heb daarom ook geen gevoel dat er een vermogens verlies is.
Ben nu echt aan het denken om een andere motor aan te schaffen, ik rij elke dag van het jaar met de motor maar de laatste weken niet echt veel plezier meer in het rijden. Morgen ga ik weer bij de dealer langs om de opties te bespreken met de monteur. |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Vr, 18 Dec. 2015, 23:58 Onderwerp: |
|
|
wanneer is je probleem dan begonnen? was het altijd al?
zo hoort een KTM gewoon niet te lopen, dealer zou je zeker fatsoenlijk moeten kunnen helpen om het op te lossen, al was het maar door systematisch onderdelen te wisselen voor goede.
kost natuurlijk wel wat... maarja, een neiuwe kopen en de oude niet goed lopende inruilen kost ook wat _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Legolas
Geregistreerd op: 20-8-2013 Berichten: 35
|
Geplaatst: Za, 19 Dec. 2015, 12:42 Onderwerp: |
|
|
mr wheely schreef: | Dolfio schreef: | mr wheely schreef: | lekkage in je sas of epc systeem ???? |
Hoe kan ik dit controleren ? |
het beste, door het eraf te halen, |
Of via TuneECU uitschakelen,...maar als de oorzaak van het probleem een slechte dichting is, is het mogelijk dat je via deze methode niet zal vinden...
Snelle test kan ook zijn om een reinigingsadditief in je benzine toe te voegen..heeft mij ooit eens geholpen.... |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Za, 19 Dec. 2015, 14:00 Onderwerp: |
|
|
Legolas schreef: | mr wheely schreef: | Dolfio schreef: | mr wheely schreef: | lekkage in je sas of epc systeem ???? |
Hoe kan ik dit controleren ? |
het beste, door het eraf te halen, |
Of via TuneECU uitschakelen,...maar als de oorzaak van het probleem een slechte dichting is, is het mogelijk dat je via deze methode niet zal vinden...
Snelle test kan ook zijn om een reinigingsadditief in je benzine toe te voegen..heeft mij ooit eens geholpen.... |
euhm 950 tunecu ?? hihi
denk dat het lang zoeken is naar de diagnose stekker op de carburateur hoor.... _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Dolfio
Geregistreerd op: 8-12-2015 Berichten: 5
|
Geplaatst: Za, 19 Dec. 2015, 16:21 Onderwerp: Opgelost |
|
|
Ik wil iedereen bedanken voor het mee denken naar een oplossing.
De motor gister terug gebracht naar de dealer en vandaag weer opgehaald.
Er zat een scheur in een gasnaald houder.
Waardoor deze los kwam |
|
Naar boven |
|
|
Legolas
Geregistreerd op: 20-8-2013 Berichten: 35
|
Geplaatst: Zo, 20 Dec. 2015, 11:08 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | Legolas schreef: | mr wheely schreef: | Dolfio schreef: | mr wheely schreef: | lekkage in je sas of epc systeem ???? |
Hoe kan ik dit controleren ? |
het beste, door het eraf te halen, |
Of via TuneECU uitschakelen,...maar als de oorzaak van het probleem een slechte dichting is, is het mogelijk dat je via deze methode niet zal vinden...
Snelle test kan ook zijn om een reinigingsadditief in je benzine toe te voegen..heeft mij ooit eens geholpen.... |
euhm 950 tunecu ?? hihi
denk dat het lang zoeken is naar de diagnose stekker op de carburateur hoor.... |
ik zet mn joker in op het benzine additief... De 950 rijdt toch op benzine hé? |
|
Naar boven |
|
|
klokker
Geregistreerd op: 16-3-2010 Berichten: 25
|
Geplaatst: Wo, 26 Okt. 2016, 15:46 Onderwerp: |
|
|
Legolas schreef: | mr wheely schreef: | Dolfio schreef: | mr wheely schreef: | lekkage in je sas of epc systeem ???? |
Hoe kan ik dit controleren ? |
het beste, door het eraf te halen, |
Of via TuneECU uitschakelen,...maar als de oorzaak van het probleem een slechte dichting is, is het mogelijk dat je via deze methode niet zal vinden...
Snelle test kan ook zijn om een reinigingsadditief in je benzine toe te voegen..heeft mij ooit eens geholpen.... |
Ik heb nagenoeg het zelfde probleem, ook een reinigingsadditief in de benzine toegevoegd maar dat blijkt niet te helpen. Ook ik merk het in de lage toeren. Geen idee wat het is. HELP ?? |
|
Naar boven |
|
|
|