lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Zithoogte echt een probleem??

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Wietse



Geregistreerd op: 8-7-2006
Berichten: 65
Woonplaats: Hoogeveen

BerichtGeplaatst: Za, 8 Jul. 2006, 22:52    Onderwerp: Zithoogte echt een probleem?? Reageer met quote

Hallo allemaal,

Ben nieuw hier... En ben vanplan een KTM te kopen Smile
Maar ik hoor iedereen over die zithoogte.. is dat echt zo'n groot probleem?
Ik ben 178 lang/kort
Heb al proefgereden op de 950SM en de 990SD. En heb op de nieuwe 990 Adventure gezeten.

Ben een verhoogde XT500 gewend. Maar de KTM's waren voor mijn doen toch redelijk hoog. Maar kon bij alle 3 de modellen me voeten nog net plat op het asfalt houden. Nu hoor/lees ik dat de 950 Adventure en de S daarvan veel hoger zijn.

Ik heb op het moment een oogje op een 950 Adventure
Maar ik ben er nog niet over uit wat het moet worden. 950SM rijdt ook super.

graag reacties thumbsup

Gr. Wietse
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 9 Jul. 2006, 10:53    Onderwerp: Reageer met quote

hangt gewoon van je beenlengte af.

voor de adventure: De huidige 'niet-S' versie is niet zo gek hoog, en voor de meeste mensen goed te doen. met 178 en normaal postuur zou dat echt geen probleem moeten zijn. Der is ook nog een verlaagd zadel beschikbaar.

Waarom zijn er dan 'verhalen'?: De 2003 en 2004 S is 5 cm hoger, en in het begin was er ook nog geen laag zadel. Al met al scheelt dat een boel!

grts

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
burgerking



Geregistreerd op: 4-9-2005
Berichten: 420

BerichtGeplaatst: Zo, 9 Jul. 2006, 14:00    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben zelf 1.76m en heb een 2005 AdventureS, heb inmiddels ook een gelzadel. Kan niet met beide voeten plat op de grond. Het is effe wennen maar het is geen onoverkomelijk probleem.
Stoplichten gewoon negeren en goed kijken waar je stil gaat staan grin2
Dat laatste geldt bij iedere motor, als de weg sterk afloopt en je wil daar net je rechterbeen neerzetten heb je een probleem: zwaartekracht tongue3

Of je gaat naar de UK op vakantie.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 990
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Ma, 10 Jul. 2006, 11:58    Onderwerp: Reageer met quote

1 teen aan de grond is toch voldoende?!! wink3 Toen ik voor het eerst op deze pc-hoofd tractor reeds was ik meteen verkocht. zithoogte, etc, maakt het karakter van deze machine uniek. Heb een `05 S en ben zelf 1.80m en heb nergens last van. Een andere motor is gewoon ff wennen.
suc6 met je nieuwe aankoop.

_________________
mooi spul...hè!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Wietse



Geregistreerd op: 8-7-2006
Berichten: 65
Woonplaats: Hoogeveen

BerichtGeplaatst: Ma, 10 Jul. 2006, 12:18    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
hangt gewoon van je beenlengte af.

voor de adventure: De huidige 'niet-S' versie is niet zo gek hoog, en voor de meeste mensen goed te doen. met 178 en normaal postuur zou dat echt geen probleem moeten zijn. Der is ook nog een verlaagd zadel beschikbaar.

Waarom zijn er dan 'verhalen'?: De 2003 en 2004 S is 5 cm hoger, en in het begin was er ook nog geen laag zadel. Al met al scheelt dat een boel!

grts


Nou ik hoor mensen erover dat de 990 Adventure te laag is voor een all road. (hier zat ik nog met me voet plat op het asfalt)
Is de zithoogte tussen de 950AD en de 990AD zo groot dan, of hebben we het hier over 5 cm ofzo??

Wordt wel lastig achteruit insteken met de tenen grin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Flatslide



Geregistreerd op: 1-9-2005
Berichten: 332
Woonplaats: Pillegom

BerichtGeplaatst: Ma, 10 Jul. 2006, 15:10    Onderwerp: Reageer met quote

Zoals Dr bean al gezegd had, zit er tussen de gewone 2003 en 990 geen verschil, echter is een 2003 S ca 5 cm hoger dan een 990.


990 geen Allroad!? als er 1 een echte Allroad is dan is het wel de KTM 950/990! thumbsup de rest legt t allemaal af bij het echte ruige werk......
ga dus geen Lc8 met een crosser of Lc4 vergelijken want dat is appels met peeren........




correct if i'm wrong lipsrsealed2

_________________
Dr Zeuss's Bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Wietse



Geregistreerd op: 8-7-2006
Berichten: 65
Woonplaats: Hoogeveen

BerichtGeplaatst: Ma, 10 Jul. 2006, 15:52    Onderwerp: Reageer met quote

ok ok, ik wist niet dat je boos werd grin
Dan is het allemaal duidelijk. Van die 5 cm extra zal ik wel geen / weinig last hebben.
Dan is mijn keuze Waarschijnlijk een 950 Adventure van 2004/2005. (als ik er één kan vinden) thumbsup

Is er nog iets waar ik op moet letten bij de aanschaf?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
alexopreis



Geregistreerd op: 19-4-2005
Berichten: 154
Woonplaats: Grunn'

BerichtGeplaatst: Wo, 12 Jul. 2006, 20:54    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben 178cm en ik heb een 2003 S gekocht. Die was echt te hoog voor mij. Niet voor stukjes in de stad, maar 's winters als het heel glad is vind ik het toch fijn om meet een volle voet bij de grond te komen.
Ik heb de vering laten verlagen tot de 2003-standaard-hoogte. Kost ongeveer 200 euro.

Achteruitsteppen is nog steeds lastig. Doe ik dus niet meer. Eerst ding acheruit duwen, dan opstappen. Bij rijden geen probleem.

Op vakantie in Marocco ben ik wel vaak omgevallen doordat een wiel op een steen of kamelengraspol stond ofzo, terwijl ik stil ging staan. Het zal ook niet geholpen hebben dat ik alle bagage bovenop had gebonden. Tegen de tijd dat ik dan met mijn voet bij de grond ben, is de motor dat ook....
De motor kan daar trouwens erg goed tegen.

Maar.... er is geen alternatief ! Afgelopen weekend stukjes gereden op de BMW 1200GS, de HP2 en op een BMW 1150 GS adventure. Die 1200GS heeft een eigenmerk-voorvering (ook nog niet instelbaar) en die doet het gewoon slecht. Weinig feedback qua vering, slechte sound, zacht zadel en het ABS is vervelend. Die HP2 was wel veel beter qua vering, maar daar kan je verder niks mee. En die 1150Adventure is zoekerig op de snelweg, dat schijnt de 1200Adventure ook te hebben. Die oude serie stuurde ook echt slechter dan de nieuwe serie.
Bovendien heb ik niet zulke OKe ervaring met BMW-dealers. Als je niet in Heerenveen woont heb je pech.

Tegenwoordig is er al zoveel keus qua KTM950/990Adventure, dat je daar toch een goede keus uit moet kunnen maken.

Aankooptips...... tsja net als alle andere. Er zijn maar weinig zichtbare speciale kwaaltjes. Als 'ie het goed doet, durf ik de gok te nemen. Die van mij schijnt tot 7Mm heeeel vaak bij de dealer te hebben gestaan en daarna (nu 32Mm) nooit meer. Dus dat zegt ook niet veel.

_________________
Ordinary life is pretty complex stuff !!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
burgerking



Geregistreerd op: 4-9-2005
Berichten: 420

BerichtGeplaatst: Do, 13 Jul. 2006, 18:42    Onderwerp: Reageer met quote

Ik kijk steeds op ebay om te kijken of deze heren misschien hun laarzen willen verkopen, dan is het zithoogte probleem ook opgelost laugh laugh laugh



grin2
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Wietse



Geregistreerd op: 8-7-2006
Berichten: 65
Woonplaats: Hoogeveen

BerichtGeplaatst: Di, 18 Jul. 2006, 12:11    Onderwerp: Reageer met quote

hahaha grin ....
idd, probleem opgelost. Als ze ze verkopen doe mij ook een bericht.
hehe
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Wietse



Geregistreerd op: 8-7-2006
Berichten: 65
Woonplaats: Hoogeveen

BerichtGeplaatst: Di, 25 Jul. 2006, 20:39    Onderwerp: Reageer met quote

Heb afgelopen zaterdag een stuk mogen rijden op de nieuwe 990 Adventure. grin En echt een super machine. Wegligging is geweldig, trekt heel lekker op, maar wel een paar kleine puntjes. Weet niet of het bij alle adventures zo is, de wervelingen rind je helm?
En het On/Off effect (nou rij ik een opgevoerde Harley met hetzelfde probleem) was het al een beetje gewend. Verder nix aan te merken op de 990 thumbsup .

Maar toch nog ff over die zithoogte rolleyes .
Heb bij Flatslide op zijn motor mogen zitten (gewledig ding is dat).
Das een 950 adventure uit 2003 met iets verlaagd zadel, en die is nog hoger dan de 990 adventure waar ik op gereden heb.
(of de dealer heeft de 990 verlaagd) kan ook.....

Nu al mijn geld bij elkaar schuiven en een 950 adventure aanschaffen.
Dit alles zeeer binnenkort 2thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 25 Jul. 2006, 20:43    Onderwerp: Reageer met quote

Tja.. na de proefrit kan je niet meer terug rolleyes
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif