lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Sas verwijderen

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dvtmontage



Geregistreerd op: 28-2-2015
Berichten: 2

BerichtGeplaatst: Za, 28 Feb. 2015, 19:58    Onderwerp: Sas verwijderen Reageer met quote

Ik wil graag m'n sas verwijderen er staat vast al ergens hoe dit moet maar ben niet zon zoek held dus kan t niet vinden dozey misschien kan iemand me helpen ook zoek ik de oranje met ktm gegraveerde sas plaatjes misschien heeft iemand hier ook een adres voor alvast bedankt voor de hulp 2thumbsup

Gr.
Dennis
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Za, 28 Feb. 2015, 20:07    Onderwerp: Reageer met quote

http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=21&highlight=sas+verwijderen
_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
TDB



Geregistreerd op: 24-10-2014
Berichten: 78
Woonplaats: Mol

BerichtGeplaatst: Zo, 1 Mrt. 2015, 21:40    Onderwerp: Reageer met quote

Zen overland:

http://www.zenoverland.com/ktm_950-adventure/cjd_sasplates.html


Vorige week mijn SAS plaatjes ook besteld. (de gewone zwarte zonder garvure)

En hoe te doen:

http://www.ktm950.info/how/Orange%20Garage/Emissions%20Equipment/epc/sas_epc_removal.htm

Het enogste geprul ondervond ik met het los/vast draaien van het onderste boutje van het plaatje op de voorste cilinder.
Dit is me uiteindelijk wel gelukt met een ringratelsleutel met zwenkbare kop.

_________________
950 adv 2005
CB900 hornet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
5150



Geregistreerd op: 24-11-2012
Berichten: 202

BerichtGeplaatst: Ma, 20 Apr. 2015, 12:41    Onderwerp: Reageer met quote

Ik wil ook het SAS systeem verwijderen, hij is over +/- 2000 km aan een grote beurt die ik door de dealert laat doen. Is dat dan een kleine ingreep extra door de dealer omdat toch al alles los ligt of kan ik het beter zelf doen en een dag lopen hannesen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1155
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Ma, 20 Apr. 2015, 15:25    Onderwerp: Reageer met quote

Je kan het beter zelf doen en er een uurtje werk in steken. Als je een hele dag hebt kan je ineens ook het groot onderhoud zelf doen.

Alle gekheid op een stokje: als je jezelf technisch niet capabel acht om daaraan te beginnen, doe het dan ook niet. Het is inderdaad niet veel extra werk eens de tanks eraf zijn.
Los daarvan kan het best zijn dat de dealer geen SAS wil verwijderen omwille van garantietoestanden, dat zal je eens met de persoon in kwestie moeten bespreken.

_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
5150



Geregistreerd op: 24-11-2012
Berichten: 202

BerichtGeplaatst: Ma, 20 Apr. 2015, 17:39    Onderwerp: Reageer met quote

Een kleine beurt, remmen, banden en ketting set kan ik opzich wel zelf, kleppen stellen en elektronische dingen ga ik niet aan beginnen. Ik heb begrepen dat er een weerstand geplaatst moet worden en dat de demonteren en monteren van het plaatje op de voorste cilinder een drama is. Eventueel dient geloof ik ook de mapping aangepast te worden. Dat lijken me toch echt dingen waar je iets meer verstand voor moet hebben dan ik er van heb, ik kan iets loshalen en weer erop zetten en weet grin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1155
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Di, 28 Apr. 2015, 9:18    Onderwerp: Reageer met quote

5150 schreef:
Een kleine beurt, remmen, banden en ketting set kan ik opzich wel zelf, kleppen stellen en elektronische dingen ga ik niet aan beginnen. Ik heb begrepen dat er een weerstand geplaatst moet worden en dat de demonteren en monteren van het plaatje op de voorste cilinder een drama is. Eventueel dient geloof ik ook de mapping aangepast te worden. Dat lijken me toch echt dingen waar je iets meer verstand voor moet hebben dan ik er van heb, ik kan iets loshalen en weer erop zetten en weet grin


Weerstandje maken is echt geen werk: 2 draadjes knippen, weerstandje tussen solderen en klaar. Mapping hoeft niet aangepast (tenzij je het SAS uitschakelt in TuneECU, en dan hoef je geen weerstand te fabriceren). Plaatje op de voorste cylinder is niet makkelijk, maar met een beetje wilskracht is het nu ook weer niet zo'n drama. Met een verlengstukje op je dopsleutel of een fijne steekratelsleutel kom je al een heel eind. Je kan ook altijd nog de olietank en radiator losmaken om wat bewegingsruimte te creëren.

_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
5150



Geregistreerd op: 24-11-2012
Berichten: 202

BerichtGeplaatst: Do, 11 Jun. 2015, 12:09    Onderwerp: Reageer met quote

Binnenkort mijn '09 ADV voor een grote beurt. Ik zat er eerst aan te denken dan meteen de dealer de hele SAS zooi te laten verwijderen maar denk dat als ik het ZEN overland kitje koop en zelf monteer dat het een hoop geld scheelt. ( is dat trouwens zo ?)

Moet ik met dit kitje nog steeds een weerstandje monteren of zit die er al bij?

http://www.zenoverland.com/ktm-990-adventure/zen-overland-complete-sas-removal-kit-kit-4.html

Kitje komt incl verzenden op ca € 50,-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
TDB



Geregistreerd op: 24-10-2014
Berichten: 78
Woonplaats: Mol

BerichtGeplaatst: Do, 11 Jun. 2015, 12:53    Onderwerp: Reageer met quote

Zit er bij lijkt mij,
links van de slangenklem,
onder het zwart stukje darm.

_________________
950 adv 2005
CB900 hornet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
TazerEdje



Geregistreerd op: 21-2-2013
Berichten: 102
Woonplaats: Lansingerland

BerichtGeplaatst: Do, 11 Jun. 2015, 21:35    Onderwerp: Reageer met quote

5150 schreef:
Binnenkort mijn '09 ADV voor een grote beurt. Ik zat er eerst aan te denken dan meteen de dealer de hele SAS zooi te laten verwijderen maar denk dat als ik het ZEN overland kitje koop en zelf monteer dat het een hoop geld scheelt. ( is dat trouwens zo ?)

Moet ik met dit kitje nog steeds een weerstandje monteren of zit die er al bij?

http://www.zenoverland.com/ktm-990-adventure/zen-overland-complete-sas-removal-kit-kit-4.html

Kitje komt incl verzenden op ca € 50,-


Ik heb hetzelfde kitje gemonteerd. Weerstand zit erbij. Het werkt allemaal perfect. Ik had er een uurtje werk aan.

_________________
KTM 990 Adventure 2009
Ride orange!

Smooth roads don't make skillfull riders.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dirtfreak



Geregistreerd op: 15-6-2009
Berichten: 14

BerichtGeplaatst: Za, 5 Sep. 2015, 16:49    Onderwerp: Reageer met quote

Ik had ook last van het knallen met leo vince erop. Ik had ergens gelezen dat je ook een knikker in de slang kunt doen om het systeem te blokkeren. Ik heb het geprobeerd en het knallen is weg.

Ik heb een knikker in deze slang gedaan.

Is dit een afdoende methode? Het lijkt te werken

het gaat om een 990 van 2009 met efi dus.



023.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  31.51 KB
 Weergegeven:  14657 keer

023.jpg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1155
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Ma, 7 Sep. 2015, 8:51    Onderwerp: Reageer met quote

Dat kan werken, afhankelijk van waar het luchtlek zit. Als het lek ter hoogte van je cylinderkoppen of de pomp zelf zit helpt afdoppen van die slang niet. Vergeet ook niet je luchtfilterkast dicht te maken (of heb je die slang gewoon terug aangesloten?)!
_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif