lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Bandencompressor vs Canbus

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen 1190 berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
lode



Geregistreerd op: 26-12-2006
Berichten: 82
Woonplaats: Erpe, Oost-Vlaanderen

BerichtGeplaatst: Za, 25 Jul. 2015, 23:26    Onderwerp: Bandencompressor vs Canbus Reageer met quote

Weet er iemand of het mogelijk is een 12v luchtcompressor te gebruiken bij de adventure r?
Vb: http://www.benl.ebay.be/itm/Airman-Portable-DC-12V-Auto-Car-Motorcycle-Pump-Tire-Inflator-Mini-Compressor-/281263646601

Ik las dat het aansluiten op de 12v aansluiting dit mogelijks problemen kan geven met het canbus systeem.

Indien dit het geval is, heeft er al iemand een extra zekeringspaneel geïnstalleerd op zijn Adventure?

Thx!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Zo, 26 Jul. 2015, 3:18    Onderwerp: Re: Bandencompressor vs Canbus Reageer met quote

lode schreef:
Weet er iemand of het mogelijk is een 12v luchtcompressor te gebruiken bij de adventure r?
Vb: http://www.benl.ebay.be/itm/Airman-Portable-DC-12V-Auto-Car-Motorcycle-Pump-Tire-Inflator-Mini-Compressor-/281263646601

Ik las dat het aansluiten op de 12v aansluiting dit mogelijks problemen kan geven met het canbus systeem.

Indien dit het geval is, heeft er al iemand een extra zekeringspaneel geïnstalleerd op zijn Adventure?

Thx!


even aansluiting maken rechtstreeks van de accu eeeejjjjj thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
demito



Geregistreerd op: 25-8-2009
Berichten: 881
Woonplaats: Overijse

BerichtGeplaatst: Zo, 26 Jul. 2015, 12:32    Onderwerp: Reageer met quote

Kleine tip: ga naar een DHZ zaak, bandencentrale, autoshop... en koop het allergoedkoopste compressortje (doorgaans 10 tal €, ik heb er al gratis gekregen bij een setje banden). Strip al het plastic en je hebt een super compact en licht ding dat overal mee naartoe gaat.
Geloof het of niet: de motortjes in die dingen, goedkoop of duur, zijn allemaal van dezlfde Chinese makelij en het grootste volume is de plastic behuizing die verder nergens toe dient.

T

_________________
Husqvarna 701 enduro
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
lode



Geregistreerd op: 26-12-2006
Berichten: 82
Woonplaats: Erpe, Oost-Vlaanderen

BerichtGeplaatst: Zo, 26 Jul. 2015, 14:53    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor de tip! Ga k zeker s voor uitkijken!

Maar ik vroeg me af of deze werkt wanneer deze in de 12v stekker gestoken wordt..

Beter van dit te weten voor ik in de situatie zit en blijkt dat de Canbus me mijn band niet wil laten oppompen Smile

Als er een krokodillenklem bij zit kan ik nog nog verder maar als dit enkel het 12v plugje is.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Wheels



Geregistreerd op: 16-11-2014
Berichten: 135
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

BerichtGeplaatst: Zo, 26 Jul. 2015, 17:02    Onderwerp: Reageer met quote

lode schreef:
Bedankt voor de tip! Ga k zeker s voor uitkijken!

Maar ik vroeg me af of deze werkt wanneer deze in de 12v stekker gestoken wordt..

Beter van dit te weten voor ik in de situatie zit en blijkt dat de Canbus me mijn band niet wil laten oppompen Smile

Als er een krokodillenklem bij zit kan ik nog nog verder maar als dit enkel het 12v plugje is.....


Zet je er toch 2 krokodillenbekjes op en rechtstreeks op de accu zonodig.

_________________
Zeg 'wat' je bedoelt. dan is 'dat' duidelijk
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail AIM Naam
Olivier_S



Geregistreerd op: 2-4-2013
Berichten: 279
Woonplaats: Bertem

BerichtGeplaatst: Zo, 26 Jul. 2015, 18:20    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn 2006 Adventure heeft geen 12v stekker, dus ik het er zelf eentje gezet en aangesloten op de acc1 of 2 dat weer ik niet meer achter de koplamp.

Ik heb hetzelfde compressortje als op de foto, alleen heb ik er maar 19 euro voor betaald, en dit werkt perfect op de 12v.

_________________
'of all the things I have lost, I miss my mind the most'
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Kami



Geregistreerd op: 5-9-2013
Berichten: 111

BerichtGeplaatst: Do, 6 Aug. 2015, 8:22    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb deze compressor ook aangeschaft voor 19 euro bij voelkner.de.

Op lange reizen gaat dat ding mee, hopelijk werkt het makkelijk.
Al twee keer gehad dat ik bij een pomp mijn banden op druk wilde zetten en dat maar met veel moeite gelukt is. Dan heeft de lucht zo'n lang metalenstuk aan het uiteinde zitten en door de starre TMPS-ventielen, haast onmogelijk om de slang eenvoudig op het ventiel aan te sluiten.
Dan moet je eerst eea tussen de spaken doorfrotten om toch fatsoenlijk de luchtslang op het ventiel aan te kunnen sluiten....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dekster



Geregistreerd op: 13-10-2010
Berichten: 731
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Do, 6 Aug. 2015, 8:47    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb exact dezelfde compressor met sigarettenplug. Werkt perfect (al duurt het wel wat langer).

Heeft me laast nog op de ARM AK allroadtour gered. Met een brommerbinnenband als vervanging van mijn 4mm dikke Heavy dutie binnenband die niet goed in de band heeft gezeten..... HA haha..

Maar wie nog zo'n compressortje wil. Ik heb deze over. Op te halen in Amsterdam... Past volgens mij precies onder je zadel (Bij de ADV-R) als je geen ABS hebt.

Gr. Dekster

_________________
990 R & fe450 & IHZ Jupiter
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Do, 6 Aug. 2015, 13:15    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zie niet in waarom het gebruik van zo'n compressortje problemen zou geven indien geplugd in de aanwezige 12V stekker...voor die stekker maakt het namelijk geen bal uit of je daar nu een GPS, GSM-lader, lampje of gelijk welke belasting aanhangt waarvan het stroomverbruik binnen de toleranties van de plug blijft.
_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
lode



Geregistreerd op: 26-12-2006
Berichten: 82
Woonplaats: Erpe, Oost-Vlaanderen

BerichtGeplaatst: Wo, 12 Aug. 2015, 7:34    Onderwerp: Reageer met quote

Ik snap ook niet hoe het komt dat Canbus hier problemen zou mee hebben maar op advrider toch al verschillende rijders gehoord die klaagden dat hun pomp totaal niet werkte omdat Canbus hier een foutmelding gaf...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 12 Aug. 2015, 8:36    Onderwerp: Reageer met quote

ik weet wel dat die pompjes wel wat te veel stroom trekken... mogelijk hebben ze een maximale-stroom bewaking op dat 12V stopcontactje gezet die dan weer een foutmelding over de canbus geeft (short circuit on 12V-Aux, en dan de supply afschakelt om verdere schade te voorkomen.

Ik heb zelf ook zo'n pompje en in het verleden vaak zat gebruikt in rallies om een band te pompen bij lek-rijden. de 10A vloog er regelmatig uit (en dan zit je dus al ruimschoots over die 10A..). DUs ik heb er een 15A in zitten, wat eigenlijk niet kan/mag natuurlijk omdat de bedrading daar weldegelijk te dun voor is).

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Wheels



Geregistreerd op: 16-11-2014
Berichten: 135
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

BerichtGeplaatst: Wo, 12 Aug. 2015, 9:11    Onderwerp: Reageer met quote

Gewoon rechtstreeks op de accu. Je hebt er niet eens een aansluiting voor nodig en drukt de gestripte ader uiteinden gewoon onder de + en de -
Dit heb ik al meerdere keren toegepast en het scheelt weer ruimte om geen grove stekker en of drakenbekjes te monteren.

_________________
Zeg 'wat' je bedoelt. dan is 'dat' duidelijk
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail AIM Naam
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 12 Aug. 2015, 10:22    Onderwerp: Reageer met quote

op zich wel mee eens: met de hand rechstreeks op de accu aanpluggen wanneer je hem nodig hebt is veilig en effectief.

Voor mij gold destijds bij Rally gebruik:
- Accu te 'slecht' bereikbaar (bij de 950, mede daarom heb ik de accu later verplaatst naar de gereedschapbak)
- Strip tegen de accu gedrukt houden levert vaak warme vingers op, en bovendien wil ik ondertussen de zooi van het bandjeplakken opruimen e.d.
- een paar fatsoenlijke klemmen of directe veilige aansluiting op de accu is een oplossing.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
lode



Geregistreerd op: 26-12-2006
Berichten: 82
Woonplaats: Erpe, Oost-Vlaanderen

BerichtGeplaatst: Wo, 12 Aug. 2015, 12:15    Onderwerp: Reageer met quote

Ja inderdaad, de batterij bij de 950,990 logt niet ideaal om er snel aan te kunnen(zeker in rally omstandigheden)..
Maar nu heb k de 1190r, de batterij ligt bij deze iets beter daarvoor..

Maar bedankt voor de raad!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen 1190 Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif