Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
happyteacher
|
Geplaatst: Vr, 26 Jun. 2015, 17:18 Onderwerp: Baterij vervangingen |
|
|
Beste KTMers,
Ik denk dat de batterij het voor de eerste keer heeft laten afweten.
Het oranje beest van 2008 990efi adv heeft voor een rood licht geweigerd nog te herstarten na het stilvallen van de motor.
Bij het herstarten geeft de batterij nog te weinig energie om alles rond te krijgen. 7 jaar met dezelfde batterij en nu aan vervanging toe.
Hoe zit het met het loskoppelen en opnieuw aankoppelen van een nieuwe batterij ivm de computer????
Moet ik speciaal op iets letten of ben ik verplicht een recet te laten uitvoeren van de computer of gebeurt er helemaal niks en blijft alles bij het oude alsof er niks is geweest ??
gr R. _________________ KPATM |
|
Naar boven |
|
 |
Dekster
|
Geplaatst: Vr, 26 Jun. 2015, 17:35 Onderwerp: |
|
|
Ik heb half jaar geleden nieuwe batt. gekocht. Niets opgevallen aan bijv. de KM-teller stand.
Gr. Dekster _________________ 990 R & fe450 & IHZ Jupiter |
|
Naar boven |
|
 |
gaint

|
Geplaatst: Vr, 26 Jun. 2015, 18:29 Onderwerp: |
|
|
Volgens mij contact uit, oude batterij afkoppelen nieuwe erin. Starten en rijden. _________________ better to burn out than fade away |
|
Naar boven |
|
 |
Dekster
|
Geplaatst: Vr, 26 Jun. 2015, 18:46 Onderwerp: |
|
|
Misschien dat je klokje niet meer op tijd loopt...... Nu ik het net controleer loopt die niet meer spot on time. _________________ 990 R & fe450 & IHZ Jupiter |
|
Naar boven |
|
 |
happyteacher
|
Geplaatst: Vr, 26 Jun. 2015, 19:32 Onderwerp: geen vrees |
|
|
Geen vrees voor foutmeldingen af wat ook leuk om te horen heren.
Er zijn verschillende batterijen en prijzen ook waarschijnlijk.
Weten jullie daar iets over. wat is de beste koop beste prijs? of hou ik mij aan dezelfde type -merk als er nu nog inzit?
gr R. _________________ KPATM |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
|
Geplaatst: Vr, 26 Jun. 2015, 21:04 Onderwerp: Re: geen vrees |
|
|
happyteacher schreef: | Geen vrees voor foutmeldingen af wat ook leuk om te horen heren.
Er zijn verschillende batterijen en prijzen ook waarschijnlijk.
Weten jullie daar iets over. wat is de beste koop beste prijs? of hou ik mij aan dezelfde type -merk als er nu nog inzit?
gr R. |
Er zijn inderdaad veel mogelijkheden. Ik heb eens een motobatt geprobeerd, maar was daar niet tevreden over, kon bij koud weer niet voldoende stroom leveren om goed te starten. Origineel is wel ok dacht ik, zeker als die bij jou al 7 jaar meegaat... _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
happyteacher
|
Geplaatst: Za, 27 Jun. 2015, 10:32 Onderwerp: Batterij keuze |
|
|
Idd, er zijn gel en lithium batterij te vinden van om en bij de 180 en 160 en 58 euro bij Rad, met een startcapaciteit van 230 startstroom. Alle zijn onderhoudsvrije batterijen. Dus niet na te vullen zoals vroeger . Wat er nu standaard inzit weet ik nog niet, moet de oude nog verwijderen. _________________ KPATM |
|
Naar boven |
|
 |
Dekster
|
Geplaatst: Za, 27 Jun. 2015, 11:16 Onderwerp: |
|
|
Hier een indruk. http://ktm950.info/how/Electrical%20Shop/battery/batteries.html
Ik heb naar alle tevredenheid een kleine battery .Gewoon als test. Wel een speciale lader erbij gekocht. Batterij zit op de oude batterijlocatie. Misschien ooit verplaatsen naar de zadelbak, maar voorlopig zit je daar prima. Ruimte opgevuld met rubber blok. Stuk tape erom en gaan. Ook nog eens een stuk lichter. Maar dat boeit me niet echt.
Dekster _________________ 990 R & fe450 & IHZ Jupiter |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Zo, 28 Jun. 2015, 13:06 Onderwerp: Re: Batterij keuze |
|
|
happyteacher schreef: | Idd, er zijn gel en lithium batterij te vinden van om en bij de 180 en 160 en 58 euro bij Rad, met een startcapaciteit van 230 startstroom. Alle zijn onderhoudsvrije batterijen. Dus niet na te vullen zoals vroeger . Wat er nu standaard inzit weet ik nog niet, moet de oude nog verwijderen. |
standaards is een 11 Ah AGM (absorbered glasmat accu: wat veel mensen onterrecht een 'gel' accu noemen).
Bij een Lithium blijft de startstroom langer gehandhaaft als de accu verder leeg is, dus effectief haal je meer uit de accucapaciteit. Dus een 8Ah is waarschijnlijk genoeg..
MAAR:
- bij koud weer heb je niks aan die Lithium (eerst opwarmen... grote kans dat je hem anders stuk maakt)
- Als je sluipgebruikers hebt, zoals alarmsysteem moet je echt wel voorkomen dat ie Lithium leeg raakt (dan is ie wel eerder leeg omdat ie minder capaciteit heeft!). En leeg = stuk bij een Lithium (zonder beschermelectronica) _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
happyteacher
|
Geplaatst: Zo, 28 Jun. 2015, 21:13 Onderwerp: ;-) |
|
|
Thanks voor de vlugge respons . gr 990 adv _________________ KPATM |
|
Naar boven |
|
 |
timieh
Geregistreerd op: 20-3-2013 Berichten: 1482 Woonplaats: Biddinghuizen
|
Geplaatst: Ma, 29 Jun. 2015, 21:05 Onderwerp: |
|
|
en de motobatt. lever niet een verhoogde startcapaciteit maar juist een verlaagde! in vergelijking met de org AGM yuasa accu.
Ik heb er redelijk recent een leuke Varta ingehangen doet het uitstekend en zelfde specs als orgineel alleen wat leuker geprijst _________________ ------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl |
|
Naar boven |
|
 |
Sprenger

|
Geplaatst: Vr, 10 Jul. 2015, 13:16 Onderwerp: |
|
|
Heb deze week de originele accu ('09) vervangen door een nieuwe Yuasa. Hier trouwens altijd probleemloos Yuasa's gehad in de motoren. Wellicht iets duurder dan de concurrenten maar met zo'n levensduur heb ik weinig moeite met die paar tientjes verschil. |
|
Naar boven |
|
 |
|