lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Na 1000 km toch al wat vragen (en zorgen)

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Blok33



Geregistreerd op: 10-5-2015
Berichten: 15

BerichtGeplaatst: Do, 14 Mei. 2015, 10:25    Onderwerp: Na 1000 km toch al wat vragen (en zorgen) Reageer met quote

Ik heb de ADV 950 (2003) nou een kleine week en heb er zo'n 1000 km mee afgelegd, wat een heerlijke motor...
Maar... zoals ik al zei in het voorstel topic, ik ben zo motor-technisch als een pinda.
Ik heb een aantal vragen die ik al beantwoord heb proberen te krijgen via de zoekfunctie.. Maar ik kan er geen eenduidig antwoord in vinden (misschien zijn die er ook niet hoor, maar ik probeer het toch nog eens)

De vorige eigenaar van de motor heeft me verteld dat de motor wel eens last heeft van een ratelende nokkenasketting. Toen heeft hij de motor naar de dealer gebracht en die hebben de spanner vervangen. Bij de proefrit en de eerste 950 km heb ik er ook niks van gehoord. Tot gisterenavond... Een redelijk onaangenaam ratelend geluid...
Kan het nog wat anders zijn dan de spanner? Moet ik me hierom echte zorgen maken?

Ook heb ik, wat ik lees komt het vaker voor, trillingen in het stuur bij afremmen op de motor. Ik heb al wat met de veerafstelling gespeeld maar heb het idee dat ik niet precies weet wat en hoe ik ze moet afstellen, is er iemand die me hierbij zou willen/kunnen helpen?

En mijn neutraal lampje begon na 500 km te knipperen, ook dat vond ik al in de topics maar ik kon zo snel niet vinden waar ik de sensor moest vinden, iemand een tip? Ik las dat ie via de massa geschakeld word, kan het er aan liggen dat ik de massa van mijn navigatiesysteem op het frame heb gemaakt?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Ik zou graag meer over de motor leren, mocht er iemand in de buurt van limburg zijn die zegt, "kom maar eens af" dan zou ik dat super vinden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
5150



Geregistreerd op: 24-11-2012
Berichten: 202

BerichtGeplaatst: Do, 14 Mei. 2015, 12:52    Onderwerp: Reageer met quote

Is het een trilling of echt een shake in het stuur? Het zou misschien aan je voorband kunnen liggen, wat van voorband heb je er nu op?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
TRooPER



Geregistreerd op: 5-10-2010
Berichten: 190

BerichtGeplaatst: Do, 14 Mei. 2015, 13:30    Onderwerp: Reageer met quote

oliedrukveer? eens opzoeken hier
of gewoon een oliewissel nodig, hoe staat het oliepeil (let op speciale manier van olie peilen) wanneer was de vorige oliewissel?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Blok33



Geregistreerd op: 10-5-2015
Berichten: 15

BerichtGeplaatst: Do, 14 Mei. 2015, 18:24    Onderwerp: Reageer met quote

Dank jullie voor het meedenken..

- Het is meer een shake.. er liggen nu Continental Conti Trail Attack 2, weinig gebruikte, banden voor en achter op...

- De oliedrukveer had ik gevonden, alleen nog niet precies hoe ik hem moet vervangen. Oliewissel doe ik zaterdag.. Oliepeil had ik gecontroleerd (op de DR Bean manier) en die stond precies in het midden.

Ik heb ook wat last van een "happende" koppeling en nou ben ik op zoek naar een 0,50 mm oliesproeier, weet iemand waar ik die kan krijgen of zijn die alleen online te bestellen? Google bracht me even snel geen adres..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 1456
Woonplaats: Biddinghuizen

BerichtGeplaatst: Vr, 15 Mei. 2015, 10:43    Onderwerp: Reageer met quote

cjdesign heeft hem eventueel geloof ik.

Als ik jou was zou ik eerst even proberen gewoon de koppelingsvloeistof te vervangen. (Hier moet beslist geen remvloeistof DOT4 in!)

_________________
------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
TRooPER



Geregistreerd op: 5-10-2010
Berichten: 190

BerichtGeplaatst: Vr, 15 Mei. 2015, 10:53    Onderwerp: Reageer met quote

ivm happende koppeling:

ik had er met de 950s met 33dkm ook wat last van,
ik heb al de koppelingssproeier gereinigd, koppelingsschijven nagekeken en allen binnnen spec.
Op advies van Raketman toch nog maar eens de laatste metaalschijf nakijken, op inslijting van de drukveer, en ja hoor. De drukveer die in de koppelingskorf tegen de motor aan zit, had al een groef gemaakt in de 1ste metaalplaat. Ofwel plaats je een nieuwe plaat, of je zet deze met de groef op plaats 2 of 3 (zo deed ik het)


Laatst aangepast door TRooPER op Vr, 15 Mei. 2015, 11:07, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
TRooPER



Geregistreerd op: 5-10-2010
Berichten: 190

BerichtGeplaatst: Vr, 15 Mei. 2015, 11:00    Onderwerp: Reageer met quote

oliedrukveer:

heb deze ook zonet vervangen en het is een gepruts om de veer en circlips terug op zijn plaats te krijgen,
de truk zoals "Blackbert" hier met foto's illustreert, werkt ook zo bij mij. Zonder de volledige koppelinskorf te demonteren:

http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=3396
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Blok33



Geregistreerd op: 10-5-2015
Berichten: 15

BerichtGeplaatst: Vr, 15 Mei. 2015, 15:02    Onderwerp: Reageer met quote

Thanx allemaal..

- magura royal blood besteld, daar eens mee beginnen.
- volgende stap sproeier bestellencj design.
- stap erna, de ballen vinden om de koppeling te ontmantelen....

Het veertje ga ik ook bestellen, nog even zoeken waar maar als het dan toch open ligt..

Weet iemand waar de neutraalsensor zich bevind? Is geen drama maar zou het toch handig vinden om hem niet elke keer met de koppeling te moeten starten..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
tafella



Geregistreerd op: 18-2-2008
Berichten: 656
Woonplaats: Rotterdam

BerichtGeplaatst: Vr, 15 Mei. 2015, 19:21    Onderwerp: Reageer met quote

zenoverland heeft de sproeiers ook.
In de UK dus sneller binnen en minder verzendkosten...

http://www.zenoverland.com/ktm-990-adventure/ktm-lc8-clutch-oil-jet-05mm.html


Vraag me trouwens af of de ktm dealer deze ook niet kan leveren...
Daar kan je het veertje tenslotte ook bestellen!

_________________
KTM 990 Adventure-R 2010 (Verkocht!)
KTM 690 Enduro-R 2014
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1482
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Ma, 18 Mei. 2015, 11:49    Onderwerp: Reageer met quote

Blok33 schreef:
Thanx allemaal..

- magura royal blood besteld, daar eens mee beginnen.


Zinloos duur... LHM-vloeistof zoals gebruikt in de hydrauliek van Citroën is ongeveer tien keer goedkoper en even goed. wink3

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Di, 19 Mei. 2015, 17:27    Onderwerp: Reageer met quote

Kleurloze 5W vorkolie werkt trouwens ook perfect voor de koppeling van de LC8...en is net iets duurzamer.
_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Wo, 20 Mei. 2015, 2:23    Onderwerp: Reageer met quote

Raketman schreef:
Kleurloze 5W vorkolie werkt trouwens ook perfect voor de koppeling van de LC8...en is net iets duurzamer.


waarom ????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
nopper



Geregistreerd op: 11-11-2014
Berichten: 100
Woonplaats: Meerhout

BerichtGeplaatst: Ma, 1 Jun. 2015, 10:29    Onderwerp: Reageer met quote

Wat het ratelen betreft :
Ik heb het ook even gehad bij koud weer en laag stationair draaien. Dan kwam de druk niet hoog genoeg. check dus even of je stationaire loop niet te traag is.
Ik heb ook de drukveer vervangen, maar heb wél de koppeling verwijderd.

De koppeling :
Zit er bij jouw motor al een sproeier in? Mijn 950 zat gewoon afgeplugd met een schroefje. Dit schroefje was ooit wel doorboord, maar daar kreeg ik nog geen haar door.

Ik heb een .50 van zenoverland gestoken. Toen werd het onmiddellijk beter, maar het probleem kwam al snel terug. De sproeier vervuilde snel.
Hypothese : mayonaise in het oliekanaaltje van de sproeier omwille van een waterpomplek in het verleden.

Nu, na enkele keren kort na elkaar reinigen geen enkel probleem meer.

_________________
Love's not an angel it's merely a monkey with wings
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1482
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Ma, 1 Jun. 2015, 11:27    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb nog het originele sproeiertje zitten, nooit misérie mee gehad. Wel bij elk onderhoud checken of het idd niet verstopt is.
_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif