Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
nopper
Geregistreerd op: 11-11-2014 Berichten: 100 Woonplaats: Meerhout
|
Geplaatst: Vr, 20 Mrt. 2015, 8:43 Onderwerp: Hulp gevraagd bij beslissing aankoop |
|
|
Hello allen,
Ik kan bij een dealer mijn VFR1200f inruilen bij aankoop van een nieuwe 1190 adventure.
Ik ben nu een tijdje aan het roaden en offroaden met een 950 s, en dat bevalt super. Deze ga ik voorlopig zeker ook houden.
Nu zit ik over het volgende te twijfelen :
Een gewone of een R???
De motor moet vooral dienen om mee te reizen. Solo, maar ook met duo.
Ik vroeg me dus af of iemand ervaring heeft met een R en een passagier. Is er minder comfort dan op een gewone?
En het elektronicapakket? Is dat anders op de gewone dan op de R? Ik zie dat de gewone zonder elektronicapakket te verkrijgen is, maar bij de R wordt hierover niet gesproken. Graag dus een woordje uitleg van de deskundigen. Is de elektronisch regelbare vering echt een meerwaarde? Ik vind het niet erg om aan wat knopjes te draaien wanneer de vrouw meegaat. Wat ik niet heb kan ook niet stukgaan.
Bij de dealer is ook net een 2dehands binnegekomen van januari 2015 met 800km. Eentje van een seingever die toch een lagero motor wilde. Zijn beentjes waren toch wat kort . Dit is een volledig aangeklede versie met koffers enzo voor de prijs van een standaard.
Graag dus advies van de gebruikers. _________________ Love's not an angel it's merely a monkey with wings |
|
Naar boven |
|
|
Wheels
Geregistreerd op: 16-11-2014 Berichten: 135 Woonplaats: 's-Hertogenbosch
|
Geplaatst: Vr, 20 Mrt. 2015, 10:36 Onderwerp: |
|
|
Tsja, de keuze is niet zo moeilijk lijkt me. Je geeft al aan dat je vrouw meereist achterop dan is dat makkelijker met opstappen op de uitvoering zonder R.
Het elektronica pakket op de 1190 vind ik persoonlijk de moeite waard vanwege de simpele aanpassingen die je kunt doen en ook gebruikt vanwege het gemak.
Wil je meer offroad uitstraling en gebruiksvoordeel op de ongebaande paden als doel dan is de R de juiste keuze.
Op het asfalt stuurt de gewone 1190 nog fijner door het kleinere voorwiel.
Er staan best wel leuke aanbiedingen incl. koffers en andere accessoires als jonge gebruikte fietsen.
Succes met de keuze. _________________ Zeg 'wat' je bedoelt. dan is 'dat' duidelijk |
|
Naar boven |
|
|
Schussboelie
Geregistreerd op: 28-10-2010 Berichten: 13 Woonplaats: Lommel-BE
|
Geplaatst: Do, 21 Mei. 2015, 16:34 Onderwerp: |
|
|
Ik heb ze alletwee gehad, eerst een jaar de gewone en nu alweer een jaar de R.
De elektronische ophanging is NIET verkrijgbaar op de R en in België standaard op de gewone, de invoerder kiest ervoor om die niet zonder in te voeren, geen idee hoe dat in Nederland zit.
Ik mis de elektronische ophanging absoluut niet.
In het begin gebruikte ik dat vaak en na een maand helemaal niet meer.
Maar de R is écht wel hoger en dus lastiger voor de duo.
En zoals hierboven ook al staat, als je het voornamelijk op de weg houdt stuurt de gewone toch beter door de kleinere maar ook bredere wielen en het lagere zwaartepunt. _________________ If you're not living on the edge, you're taking up too much space!
KTM 1190 Adventure R |
|
Naar boven |
|
|
Blackbert
Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 722 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Zo, 24 Mei. 2015, 11:19 Onderwerp: |
|
|
Ik ken niks van 1190's, maar mijn duootje (160cm hoog) heeft geen enkel probleem om op haar zitplek te geraken op een volledig beladen 950S.
Waar ik eerder zou naar kijken ivm duo: het zadel. |
|
Naar boven |
|
|
|