lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

heidenau of pirelli
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
blackdef



Geregistreerd op: 17-6-2009
Berichten: 108
Woonplaats: Zevenaar

BerichtGeplaatst: Vr, 27 Jan. 2012, 7:02    Onderwerp: k60Scout Reageer met quote

Heb afgelopen zomer 13000km gereden met een K60 scout en nog niet op.
Ik heb er een nieuwe opgezet omdat ie vierkant begon te worden van teveel asfalt. Maar zeker geen winterband.

Daar hebben ze bij Heidenau een K60 Snowtex of K60 Silica voor.

_________________
groet,

Herman
2009-2012 950s
2012-2017 990R
nu 1290 SAR cheesy cheesy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
wtr500



Geregistreerd op: 20-8-2010
Berichten: 381
Woonplaats: Stevensweert

BerichtGeplaatst: Za, 28 Jan. 2012, 22:03    Onderwerp: Reageer met quote

thumbsup
_________________
www.rally-motor.nl / Husaberg FE 450 2012
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Hummer H1



Geregistreerd op: 28-8-2011
Berichten: 70

BerichtGeplaatst: Zo, 5 Feb. 2012, 21:44    Onderwerp: Reageer met quote

Vrijdag 3 januari 15 cm sneeuw, we hebben weer de file top 5 gehaald.
Zaterdag -22 in Flevoland.

Helemaal blij met mijn Heidenau's



KTM01.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  346.95 KB
 Weergegeven:  408 keer

KTM01.jpg



_________________
Mihi nil nimis absurdum.

http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/263719/Africa-Twin-1995-reviseren-1.html
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
wtr500



Geregistreerd op: 20-8-2010
Berichten: 381
Woonplaats: Stevensweert

BerichtGeplaatst: Ma, 6 Feb. 2012, 4:03    Onderwerp: Reageer met quote

Ik geef toe, ik had veel gezopen met nieuwjaar, but i'm pretty sure dat er de 3e geen sneeuw lag wink2
_________________
www.rally-motor.nl / Husaberg FE 450 2012
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Ma, 6 Feb. 2012, 9:34    Onderwerp: Reageer met quote

wtr500 schreef:
Ik geef toe, ik had veel gezopen met nieuwjaar, but i'm pretty sure dat er de 3e geen sneeuw lag wink2


maar vrijdag 3 FEBRUARI wel wink3



sneeuw.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  260.38 KB
 Weergegeven:  427 keer

sneeuw.jpg



_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
wtr500



Geregistreerd op: 20-8-2010
Berichten: 381
Woonplaats: Stevensweert

BerichtGeplaatst: Do, 9 Feb. 2012, 0:50    Onderwerp: Reageer met quote

thumbsup

Helaas, toen lag mijn brommer ergens voor de kust van Somalië. Schijnt tegenwoordig overigens ook best spannend te zijn wink2

_________________
www.rally-motor.nl / Husaberg FE 450 2012
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Hummer H1



Geregistreerd op: 28-8-2011
Berichten: 70

BerichtGeplaatst: Di, 3 Apr. 2012, 22:46    Onderwerp: Reageer met quote

Ok, ok. Was inderdaad een maandje later, maar het was wel koud en er lag wel sneeuw en ben nog steeds blij met mijn Heidenau's.
Inmiddels 6K op gereden en zien er nog heel goed uit.



Wings 004a.jpg
 Beschrijving:
Heidenau Scout
 Bestandsgrootte:  239.89 KB
 Weergegeven:  369 keer

Wings 004a.jpg



_________________
Mihi nil nimis absurdum.

http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/263719/Africa-Twin-1995-reviseren-1.html
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
DaBit



Geregistreerd op: 26-1-2012
Berichten: 636
Woonplaats: Oss

BerichtGeplaatst: Ma, 16 Apr. 2012, 22:35    Onderwerp: Reageer met quote

Hmm, zo'n LC8 weet toch gauw korte metten te maken van achterbandjes zeg. Ik zie de slijtnokken van de TrailAttack alweer, en zo slecht waren die toch niet toen ik de brommer kocht shocked2

De logische keus zou gewoon een vers TA achterbandje zijn, maar ik vind ze eigenlijk niet allroad genoeg. Gras houden ze niet van, met de eerste sneeuw van 't jaar lag ik gelijk op m'n snufferd, los gravel op de weg houden ze niet van, een landbouwvoertuig inhalen over de strook puin langs de smalle asfaltstrook in de polder is best eng als dat voertuig uitsteeksels heeft, en het gebied tussen grip en glijden is voor mijn gevoel wat aan de smalle kant. Ik ben niet zo goed in hele subtiele signalen.

Nu vond ik de originele K60 een kilo utrecht tango band van de eerste orde, maar ik lees over de Scout eigenlijk weinig slechte verhalen. Ja, in de modder lopen ze vol, en een pilot road doet het beter op asfalt, duhuh.

Paar vraagjes over die bandjes:

- Hoe doen die banden het op bijvoorbeeld natte betonplaat? De oude K60 was daar een regelrecht drama.

- Heb je genoeg grip op niet-zeiknat gras? Om bijvoorbeeld even van de hoofdbaan door te steken naar fietspad, paar hoogbejaarde zondagsrijders inhalen, en weer terug?

- Hoe is het grensgebied? Worden ze eerst zenuwachtig en gaan ze zwabberen, of is het het ene moment 'jaaa, lekker!' en het andere moment 'uh-oh, hellup!' net zoals de TrailAttacks?

- Iemand ervaring met de combinatie K60 Scout achteraan en Snow vooraan in de winter? Niet te weinig grip aan de achterkant? Beschikbaarheid van de Snow is wel een pluspunt van de K60 namelijk; handig voor komende winter.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Ma, 16 Apr. 2012, 23:36    Onderwerp: Reageer met quote

Al hetgeen je daar wilt past perfect bij de standaard band, zijnde de Scorpion AT...
_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
DaBit



Geregistreerd op: 26-1-2012
Berichten: 636
Woonplaats: Oss

BerichtGeplaatst: Ma, 16 Apr. 2012, 23:52    Onderwerp: Reageer met quote

Die heb ik ook in het vizier. Ik heb MT90 A/T's op de SV-ombouw liggen, en daar bevallen ze me eigenlijk prima op.

't is meer dat een mens nieuwsgierig is of die andere band misschien beter is he? Smile En eventueel de mogelijkheid om van de winter een K60 Snow op de voorkant te mikken en de achterband gewoon te laten liggen (is er niet in Snow uitvoering), mocht dat zin hebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
5150



Geregistreerd op: 24-11-2012
Berichten: 202

BerichtGeplaatst: Ma, 20 Apr. 2015, 11:27    Onderwerp: Reageer met quote

DaBit schreef:
Hmm, zo'n LC8 weet toch gauw korte metten te maken van achterbandjes zeg. Ik zie de slijtnokken van de TrailAttack alweer, en zo slecht waren die toch niet toen ik de brommer kocht shocked2

De logische keus zou gewoon een vers TA achterbandje zijn, maar ik vind ze eigenlijk niet allroad genoeg. Gras houden ze niet van, met de eerste sneeuw van 't jaar lag ik gelijk op m'n snufferd, los gravel op de weg houden ze niet van, een landbouwvoertuig inhalen over de strook puin langs de smalle asfaltstrook in de polder is best eng als dat voertuig uitsteeksels heeft, en het gebied tussen grip en glijden is voor mijn gevoel wat aan de smalle kant. Ik ben niet zo goed in hele subtiele signalen.

Nu vond ik de originele K60 een kilo utrecht tango band van de eerste orde, maar ik lees over de Scout eigenlijk weinig slechte verhalen. Ja, in de modder lopen ze vol, en een pilot road doet het beter op asfalt, duhuh.

Paar vraagjes over die bandjes:

- Hoe doen die banden het op bijvoorbeeld natte betonplaat? De oude K60 was daar een regelrecht drama.

- Heb je genoeg grip op niet-zeiknat gras? Om bijvoorbeeld even van de hoofdbaan door te steken naar fietspad, paar hoogbejaarde zondagsrijders inhalen, en weer terug?

- Hoe is het grensgebied? Worden ze eerst zenuwachtig en gaan ze zwabberen, of is het het ene moment 'jaaa, lekker!' en het andere moment 'uh-oh, hellup!' net zoals de TrailAttacks?

- Iemand ervaring met de combinatie K60 Scout achteraan en Snow vooraan in de winter? Niet te weinig grip aan de achterkant? Beschikbaarheid van de Snow is wel een pluspunt van de K60 namelijk; handig voor komende winter.



Wat is het uiteindelijk geworden en hoe tevreden ben je? Ik moet ook nieuw rubber, wil zo nu en dan eens wat offroad gaan proberen (0,0 ervaring behalve een x een stuk het harde deel vanher strand gepakt) maar hoofdzakelijk moeten ze goed zijn op natte wegen want daar rijdt ik het meest lijkt wel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
TomW_be



Geregistreerd op: 26-4-2014
Berichten: 82

BerichtGeplaatst: Ma, 20 Apr. 2015, 12:48    Onderwerp: Reageer met quote

Persoonlijk haalt de Heidenau het altijd boven de standaard Scorpions/ of TA's.

Ze bieden comfortabel veel grip op de baan. Ook op natte beton zoals je aanhaald, enkel is bandendruk daar redelijk belangrijk. Offroad hou ik net van dat tikkeltje lagere druk, maar daarmee durft die wel wat te schuiven bij koud nat weer.

Daarnaast is die offroad zéér degelijk als je ermee rekening houdt dat het een compromis is. Steile natte bergopjes zijn bijvoorbeeld een dikke no-go door de centrale rubberstrook. Die rubberstrook zorgt dan weer wel voor vele grip als je op straat de gashendel opentrekt.

Semi-nat gras is altijd verradelijk met elke niet-noppenband. Zelfs met noppen blijf ik er bang van hebben smug

Levensduur is minstens 2 keer zo lang dan de scorpions of trail attacks. Laat dat ook een mooi voordeel zijn.


Ik heb geen aandelen bij heidenau's en ik kan gerust zeggen dat ik een grote fan ben van de K60's voor het gemengde gebruik dat ik doe.

Idealiter zou ik een reservevoorwiel kopen met een groffere band voor als ik weet dat ik het betere modderwerk tegemoet zal gaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
5150



Geregistreerd op: 24-11-2012
Berichten: 202

BerichtGeplaatst: Ma, 20 Apr. 2015, 15:20    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb ook weleens iets gelezen over dat ze snel 4kant worden en dat ze snel cuppen. Nou heeft een collega een F800GS, zijn achterband is behoorlijk plat en het ronde deel is heel erg gecupt.

Nou is het wel een collega die ik wat motorrijden betreft niet hoog heb zitten, dus het kan zomaar dat hij nooit zijn druk checkt grin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
tafella



Geregistreerd op: 18-2-2008
Berichten: 656
Woonplaats: Rotterdam

BerichtGeplaatst: Ma, 20 Apr. 2015, 19:17    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, ze worden vierkant en ze cuppen een beetje..... Maar dat begint pas
Bij kilometerstanden waarbij pirelli's of conti's allang
versleten zijn en vervangen dienen te worden......

Voor de rest, grip genoeg op allerlei ondergronden, ook met regen.
en, niet onbelangrijk, niet duur...zeker niet gezien het aantal
kilometers wat je er mee kunt halen.

Een ander voordeel waar niet veel over geschreven wordt is het feit
dat de wangen van de band zo stijf zijn dat je met een lekke band nog
makkelijk (voorzichtig) door kan rijden.

Ik zou zeggen; probeer gewoon een setje, als ze niet bevallen neem ik
ze wel van je over... thumbsup

_________________
KTM 990 Adventure-R 2010 (Verkocht!)
KTM 690 Enduro-R 2014
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Pagina 4 van 4

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif