lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

benzine tank ansluitingen

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
osmosis



Geregistreerd op: 13-4-2015
Berichten: 7
Woonplaats: Elst (B)

BerichtGeplaatst: Ma, 13 Apr. 2015, 9:36    Onderwerp: benzine tank ansluitingen Reageer met quote

hoi,

Ik stel me vlug even voor, ik ben afkomstige uit de Vlaamse Ardennen en ik ben sinds kort trotse eigenaar van een 990 ADV. Model 2010 met akra dempers en nog wat andere opties.

Nu ik kocht de motor bij een handelaar en op het eerste gezicht zag hij er goed uit. Eens ermee thuis dacht ik om de motor eens grondig aan te pakken maw eens grondig te poetsen.

Na het verwijderen van de bashplate en tanks zat er toch heel wat smeuri op het blok en de uitlaten. Nu is alles netjes gereinigd en wil ik de tanks terug plaatsen. Op zich lukt het wel en de motor draait nog altijd maar ik ben niet zeker of alle slangetjes correct zijn aangesloten.

Bij de linker tank zit er een slangetje op de bovenste nippel waarvan ik niet weet waar het moet aangesloten worden. De quick disconnect en de pomp en sensor is geen probleem.

De rechtertank snap ik ook niet helemaal, onderaan de verbinding tussen beide tanks is ok, de ontluchting bovenaan ook geen probleem.
Dan zit er nog in het midden een nippel en iets hoger ook en ik heb maar een slangetje? Moeten die misschien met mekaar verbonden worden?

Ik was iets te enthousiast bij het demonteren dat ik het mij niet meer herrinner.

Alle hulp is welkom.

groeten,
Osmosis
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Ma, 13 Apr. 2015, 10:22    Onderwerp: Reageer met quote

zowel de linker als de rechter tank heeft een overloop,
slangetjes die daar op zitten horen "los" naar beneden te hangen.

ook hoort er over de luchtfilterkast heen een "balansslang" te lopen
die te tanks met elkaar verbind,dit om niveau verschillen tussen de tanks te voorkomen.

ontluchting slangen zowel links als recht lopen van vooraan bij de tankdoppen naar achter de beide kuippanelen (zorg er voor dat deze knikvrij lopen)

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
osmosis



Geregistreerd op: 13-4-2015
Berichten: 7
Woonplaats: Elst (B)

BerichtGeplaatst: Ma, 13 Apr. 2015, 12:42    Onderwerp: Reageer met quote

dus er is een verbinding tussen de linkse en rechtse tank boven de luchtfilter? Bij mij is dit zeker niet het geval, heb je daar toevallig een foto van?

gr
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Ma, 13 Apr. 2015, 17:26    Onderwerp: Reageer met quote

osmosis schreef:
dus er is een verbinding tussen de linkse en rechtse tank boven de luchtfilter? Bij mij is dit zeker niet het geval, heb je daar toevallig een foto van?

gr


Zie post nr3 in dit draadje, http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=2320&highlight=modificatie

vreemd dat jouw brommer dat niet heeft, want was in 2007 een modificatie,
en daarna standaard af-fabriek meen ik.
wees blij dat het bij jou niet zo is, want met tankdemontage is het alleen maar meer werk, en meer lekkagekans wink3

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
5150



Geregistreerd op: 24-11-2012
Berichten: 202

BerichtGeplaatst: Ma, 13 Apr. 2015, 20:46    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens mij heeft het "nieuwe" model dat niet, de verbinding tussen de 2 tanks zit onderin bij de tankafsluiting als ik het goed heb.

Ik heb de tank er toevalling 2 weken geleden af gehad en als ik het me goed herinner zitten er 2 ontluchting nippeltjes op, 1tje achter het schermpje waar je knipperlicht zit en de ander achter aan de tank richting zadel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
osmosis



Geregistreerd op: 13-4-2015
Berichten: 7
Woonplaats: Elst (B)

BerichtGeplaatst: Ma, 13 Apr. 2015, 21:27    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Bedankt voor de tips, zoals ik zei te enthousiast gedemonteerd, na het bekijken van het topic in de link werd er veel duidelijk. Vlug effe alles goed aangesloten nu. Ik heb ook haakse kunststof aansluitingen ipv de koper versie.

Toch handig zo'n forum, merci!
Gr
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif