lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Nieuw op het forum en al direct enkele vragen

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Henkie Vos



Geregistreerd op: 9-4-2015
Berichten: 4
Woonplaats: Vlaams-Brabant

BerichtGeplaatst: Do, 9 Apr. 2015, 15:37    Onderwerp: Nieuw op het forum en al direct enkele vragen Reageer met quote

Hoi allen,

even me kort voorstellen. Ik ben Eric, kom uit Vlaams-Brabant en heb sinds kort een ADV990, bwj 2007, zwart-grijze uitvoering. Ik heb m'n BMWR1200GS van 2007 ervoor ingeruild, zeer fijne moto maar niet helemaal m'n ding, steeds staan kwijlen als ik een 990 zag... en dus maar de knoop doorgehakt..
Nu mijn vragen, er staan Akrapovics op (CE gekeurde) en de bijhorende mapping zat er ook op, verbruik tussen de 10 en 11 liter.., is dit normaal? Ze hebben in de garage er terug de standaard mapping ingezet, sindsdien 1 keer getankt met als resultaat 6,5 liter verbruik.. Kan dit zover afwijken? (vorige mapping was wel leuker om te rijden, minder bokken bij woon-werk verkeer). 2de vraag, als ik op de autosnelweg rond de 130 km/u rijd slaat de kop vd moto heen en weer.., levensgevaarlijk, passeer je dan ook nog eens een vrachtwagen dan is het precies alsof de hele voorkant onderuit gehaald wordt.. Ik had eerder al met de 950 en 990 gereden, zelfs hele weekends mee weg geweest maar het dit nooit meegemaakt. Iemand enig idee wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn? De standaard Pirelli's zitten erop (nieuw laten plaatsen bij de dealer)
Alvast bedankt voor de info en nog veel rijplezier.
Eric

_________________
Africa Twin
R1200GS
KTM 990 Adventure
KTM 1090 Adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Edwin640



Geregistreerd op: 20-4-2013
Berichten: 231

BerichtGeplaatst: Do, 9 Apr. 2015, 16:34    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Eric,.

welkom.

verbruik met de akra. mapping ligt aan je rechterhand,.. je zegt het al zelf " leuker om mee te rijden" grin3 laugh
mijn advies: ga voor leuk,. als je voor minder verbruik wilt gaan moet je geen KTM gaan rijden 2thumbsup

het slaan,..moet bijna wel speling in het balhoofdlager zijn,.
of je banden druk,. meten is weten,. ik heb hem hier op 2.4 bar.
(bij te weinig druk en daardoor verkeerd slijtage kan de balans weg zijn)
maar dit geeft meer het beeld dat bij lage snelheid en het stuur loslaten, deze uitgaat slaan.

gr,
Edwin

_________________
adventure 990 R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Badtzmaru



Geregistreerd op: 14-8-2013
Berichten: 119
Woonplaats: Haarlemmermeer

BerichtGeplaatst: Do, 9 Apr. 2015, 21:28    Onderwerp: Reageer met quote

Controleer gelijk even of je voorband is uitgelijnd. Ik heb met de standaard Pirelli's hetzelfde weg gedrag gehad.

Bij mij lag het aan een iets te slappe bandendruk en ik miste wat plaklood op mn velg.... Vast los getrild laugh
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Vr, 10 Apr. 2015, 2:42    Onderwerp: Reageer met quote

voorvork ontluchten....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
demito



Geregistreerd op: 25-8-2009
Berichten: 881
Woonplaats: Overijse

BerichtGeplaatst: Vr, 10 Apr. 2015, 9:23    Onderwerp: Reageer met quote

Hi Eric,

Waar in Vlaams Brabant kom je vandaan?

Verbruik van 10-11L is m.i. niet normaal. Ik rijd met dezelfde configuratie, weliswaar een 2009, maar verbruik schommelt bij stevig doorgassen rond de 7,5 L.

Voor het voorwiel heb je hierboven volgens mij al de juiste suggesties.

T

_________________
Husqvarna 701 enduro
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Vr, 10 Apr. 2015, 17:15    Onderwerp: Reageer met quote

Of de demping en voorspanning tussen voorkant/achterkant die volledig uit balans staat.
_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Olivier_S



Geregistreerd op: 2-4-2013
Berichten: 279
Woonplaats: Bertem

BerichtGeplaatst: Vr, 10 Apr. 2015, 17:17    Onderwerp: Reageer met quote

Ik rij met de akra mapping en leo vince's, heb een verbruik van 7.6 liter op de baan, dat durft al wel is richting 9 of 10 gaan offroad.

Balhoofdlager zeker laten nakijken, mijn 990 reed niet rechtdoor toen ik hem pas kocht.

_________________
'of all the things I have lost, I miss my mind the most'
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Henkie Vos



Geregistreerd op: 9-4-2015
Berichten: 4
Woonplaats: Vlaams-Brabant

BerichtGeplaatst: Di, 14 Apr. 2015, 20:39    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi allen,

bedankt voor al de info en sorry voor de late reply (werk en tijdsgebrek.. thumbsdown )..
De bandenspanning heb ik nagekeken, 2.4 voor en 2.6 achter, zoals voorgeschreven. Plaklood ontbreekt er niet, is nog steeds hetzelfde als toen de banden erop gezet zijn. Vering heb ik nog niet kunnen checken (zie hoger vernoemd) maar ik heb wel een afspraak met de dealer dat zij het eens gaan bekijken (zit nog een jaar garantie op).
Sinds de normale mapping erop zit blijft het verbruik rond de 6.5 lier schommelen, ik ga toch nog eens vragen om de akra-mapping er terug op te zetten en dan nog maar eens nameten, misschien zat er ergens een bugje in het programma waardoor er meer dan 10 liter door ging.., rijstijl is niet verandert door de andere mapping, dus het proberen waard volgens mij.
Op de vraag waar ergens in Vlaams-Brabant ik woon; Molenbeek-Wersbeek, ergens tussen Leuven-Diest-Aarschot-Tienen..., ook wel de marginale hoek genoemd.. rolleyes3 . Misschien makkelijker als ik zeg op een 2-tal km van de KTM dealer voor de streek vandaan, nl Motocare in Tielt-Winge (sorry voor de sluikreclame).

Groeten allemaal en geniet vooral van't mooie weer (zolang als dat het weer mag duren)
Eric

_________________
Africa Twin
R1200GS
KTM 990 Adventure
KTM 1090 Adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1155
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Wo, 15 Apr. 2015, 8:55    Onderwerp: Reageer met quote

Het verbruik van mijn 990 schoot met Wings en Akra mapping ook plots gigantisch de hoogte in. Ik heb gewoon de standaard mapping teruggeplaatst en daar verder mee gereden. Zolang je de db-killers laat zitten kan dat wel denk ik.
_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Henkie Vos



Geregistreerd op: 9-4-2015
Berichten: 4
Woonplaats: Vlaams-Brabant

BerichtGeplaatst: Wo, 15 Apr. 2015, 22:00    Onderwerp: Reageer met quote

db-killers zaten er niet meer in.., die heb ik er terug laten inzetten (waren er niet bij toen ik de moto kocht).. Geweldige sound vind ik..., maar om 4u 's ochtends vinden de buren dat niet zo leuk.. grin. De dealer zei dat het geen kwaad kan om met de gewone mapping te rijden met de akra's, en als ik de gaskraan ver genoeg opendraai komt er nog genoeg lawaai vrij, af en toe een knal erbij als je afremt op de motor.. meer hoeft het in feite niet te zijn voor woon-werk verkeer. Enne, zoals ik overal lees hebben ze er in sommige landen problemen mee als je zonder rijdt.
_________________
Africa Twin
R1200GS
KTM 990 Adventure
KTM 1090 Adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
De Max



Geregistreerd op: 28-7-2010
Berichten: 65
Woonplaats: 3381 België

BerichtGeplaatst: Do, 16 Apr. 2015, 12:25    Onderwerp: Reageer met quote

Welkom Eric,
Ben buur uit Glabbeek (Kapellen eigenlijk), met Adventure R van 2013.
We zullen elkaar wel eens kruisen in "den marginale hoek". evilgrin

_________________
I do not need anger management.
I need people to stop pissing me off
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif