lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

950 of 990?

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
arjen



Geregistreerd op: 26-6-2006
Berichten: 57
Woonplaats: IJmuiden

BerichtGeplaatst: Ma, 23 Mrt. 2015, 20:52    Onderwerp: 950 of 990? Reageer met quote

Na mijn tweede 950 adventure te hebben ingeruild voor een Husaberg is na een aantal jaar de Husaberg weer vertrokken. En nu kriebelt het dus weer.... De 950 adventure was sinds hij uitkwam mijn droommotor maar ik heb er nooit veel geluk mee gehad. De eerste een prachtige zwarte had een gietgalletje in het blok met bijbehorende olielekkage. De dealer waar ik hem gekocht heb was zo coulant om hem om te ruilen voor een oranje 950 en gaf mij zelfs nog 1000 euro terug. Die oranje had al een boodschap gedaan vandaar. Daar heb ik wel een boel gedoe mee gehad. De benzinepomp uiteraard (opgelost met een Dr Bean setje) maar vooral slecht lopen. Afslaan op de meest ongelukkige momenten, een krakende koppeling en een ratelend blok bij koude motor. Mijn vrouw kon er ook lekker mee overweg maar niet met de afslaande motor halverwege een bocht... Ik hoop eigenlijk een beetje dat drie maal scheepsrecht is.....

Dus zit ik te denken aan een 990. Nu heb ik lang geleden eens op een 990 gereden en kon mij herinneren dat ik niet erg gecharmeerd was van de gasreactie. Ik ben bang dat mijn vrouw dat ook niet zal zijn.

Ik weet dat er "oplossingen" voor zijn maar ben benieuwd of er iemand echt ervaring met beide motoren heeft. Ik zou de 990 vooral willen vanwege het ABS.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
diskeletlietje



Geregistreerd op: 12-2-2009
Berichten: 74
Woonplaats: oost-vl

BerichtGeplaatst: Ma, 23 Mrt. 2015, 22:31    Onderwerp: Reageer met quote

ik mis mijn 950 2005 oranje TRUT ... ik had ze moeten houden en soigneren thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Toon_D



Geregistreerd op: 1-3-2013
Berichten: 219
Woonplaats: Kruibeke

BerichtGeplaatst: Ma, 23 Mrt. 2015, 22:39    Onderwerp: Reageer met quote

Ja de gasreactie van de 990... da's onvermijdelijk. Maar het sleutelt zo gemakkelijk! Nooit iets afstellen. En eerlijk gezegd heb ik weinig last van die gasreactie, liever zo'n direct dan een lui blok. Ik heb buiten een waterpompje nog geen problemen gehad en hij wordt toch wel flink afgebeuld rolleyes3
_________________
KTM 990 Adventure 2007
BMW R45 1978
Honda CB750 1981
Suzuki RM 125
KTM SXS 150
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1482
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Di, 24 Mrt. 2015, 9:53    Onderwerp: Reageer met quote

diskeletlietje schreef:
ik mis mijn 950 2005 oranje TRUT ... ik had ze moeten houden en soigneren thumbsup

gij ne moto soigneren? grin

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
zappa



Geregistreerd op: 3-2-2012
Berichten: 243

BerichtGeplaatst: Di, 24 Mrt. 2015, 10:13    Onderwerp: Reageer met quote

M'n huidige motor is een adv 990 van 2012, daarvoor een smt990 2009 (dat was pas een gasmachien grin )

En het eerste wat me opviel bij de adv990, dat het een heel "beleefde" motor was ten opzichte van de smt.

Ik denk dat de vroegere modellen wat problemen hadden met nogal onoff maar dat het wel degelijk goed opgelost is geraakt.

bij de weg : ik ben ook een vrouw en al lang voorbij de midwife crisis laugh3 leeftijd smiley2

_________________
smt990 ('09 - '12)
husaberg fe390 ('11)
Adventure990 ('12-'16)
Adventure890 ('21)

Juist uit de pubertijd, recht in de midwifecrisis !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
arjen



Geregistreerd op: 26-6-2006
Berichten: 57
Woonplaats: IJmuiden

BerichtGeplaatst: Di, 24 Mrt. 2015, 12:52    Onderwerp: Reageer met quote

Ha Zappa, ja mijn vrouw voelt zich erg stoer als ze met zo´n KTM aan komt rijden, dat zie je niet zo vaak. Zij rijdt nu een Transalp 700 en die rijdt erg fijn. Maar wel dodelijk saai....... Omdat we nu twee kleine kindertjes hebben zal ze niet veel meer rijden en dus mag ik weer kiezen... Maar het moet wel een motor zijn waar zij ook eens mee weg kan. En met de 950 kon dat op zich wel maar ze is ook erg gesteld op ABS. Ik ook trouwens, is een fantastische uitvinding! Ik heb wel gelezen dat de laatste 990´s de injectie beter op orde hebben. Misschien toch maar wat meer geld uittrekken voor een 2012? Weet iemand vanaf wanneer de 990 de verbeterde injectie heeft?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Toon_D



Geregistreerd op: 1-3-2013
Berichten: 219
Woonplaats: Kruibeke

BerichtGeplaatst: Di, 24 Mrt. 2015, 20:00    Onderwerp: Reageer met quote

Vanaf het model met het vernieuwe dashboard geloof ik. 2009?
_________________
KTM 990 Adventure 2007
BMW R45 1978
Honda CB750 1981
Suzuki RM 125
KTM SXS 150
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
zappa



Geregistreerd op: 3-2-2012
Berichten: 243

BerichtGeplaatst: Di, 24 Mrt. 2015, 22:33    Onderwerp: Reageer met quote

bij de smt hebben ze toch een jaar of 2 het niet zo direct in orde gekregen (smt's zijn op de markt gekomen in 2009)

Het kan dat de adventure's van 2009 wel al een betere gasrespons hadden?

Maar als ik een nieuwe ketting + tandwielen moet laten steken, zou ik toch voor 17 tandwiel gaan, want ik schakel nu nogal heel vlug naar 2de, op oneffen wegdek of offroad wordt het voorwiel nogal heel vlug "licht" grin

_________________
smt990 ('09 - '12)
husaberg fe390 ('11)
Adventure990 ('12-'16)
Adventure890 ('21)

Juist uit de pubertijd, recht in de midwifecrisis !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif