lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

990 heeft geen zin meer om te starten

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
diskeletlietje



Geregistreerd op: 12-2-2009
Berichten: 74
Woonplaats: oost-vl

BerichtGeplaatst: Za, 21 Mrt. 2015, 16:03    Onderwerp: 990 heeft geen zin meer om te starten Reageer met quote

ze is gewoon stilgevallen tijdens het rijden onderweg naar de benzine pomp het reserve lampje was al even aan .
ze startte terug na 2 pogingen tot de pomp kunnen rijden en getankt .
na de tankbeurt had ze er geen zin meer in , contact aan
(hoor de normale geluidjes )
bij starten hoor ik de startmotor aanzetten en direct stoppen ( zoals je zou hebben met een platte batterij )

vol goeie moed ben ik dan aan een nachtelijke sport activiteit begonnen , en heb ik die trut tot in mijn garage geduwd

na even aan de lader te hangen , tussen het vloeken duwen en rusten door had ik al een beetje te veel proberen starten

opgeladen batterij 13 v in rust
proberen starten
en het zelfde scenario startmotor slaat aan maar gaat niet rond

op het display verschijnt :

SOFT 3.3
DAT 10.2

iemand een idee wat dit wil zeggen ? het FI lampje knippert niet

bedankt op voorhand
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 21 Mrt. 2015, 17:23    Onderwerp: Reageer met quote

gewoon accu stuk...

accu spanning zegt niks.. als je start stort die spanning in, en als die accu slecht is levert ie gewoon niet genoeg om de motor rond te krijgen. De spanning zakt dan zo ver in dat je zowieso altijd de raarste foutmeldingen krijgt.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
diskeletlietje



Geregistreerd op: 12-2-2009
Berichten: 74
Woonplaats: oost-vl

BerichtGeplaatst: Za, 21 Mrt. 2015, 18:37    Onderwerp: Reageer met quote

mijn 12 jarige zoon er bij gehaald om eens te proberen starten,
zodanig ik kon meten hoe snel en diep de spanning zou droppen

die start toch wel zeker (dikke smile op mijn zoon zijn smoel "dat is wijs papa" )
al draaien 14 v

uitkijken naar een batterij dus nice
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
zappa



Geregistreerd op: 3-2-2012
Berichten: 243

BerichtGeplaatst: Za, 21 Mrt. 2015, 18:44    Onderwerp: Reageer met quote

ge zijt ne uitvlucht aan het bedenken om met Josefien op pad te gaan? grin


Tuur gaf ook na dik 3 maand stilstand, soft batt.

gestart met start kabels, anderhalf uur gaan rijden, en nu geen probleem meer.

Volgens mijne na metende echtgenoot, is de batterij nu 14... dinges.

_________________
smt990 ('09 - '12)
husaberg fe390 ('11)
Adventure990 ('12-'16)
Adventure890 ('21)

Juist uit de pubertijd, recht in de midwifecrisis !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
diskeletlietje



Geregistreerd op: 12-2-2009
Berichten: 74
Woonplaats: oost-vl

BerichtGeplaatst: Za, 21 Mrt. 2015, 19:42    Onderwerp: Reageer met quote

Zappa
Josefien , woont hier nog niet het is een lang adoptie procedure die samen hangt met de snelheid dat de belastingen ons geld wil terug geven grin3
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Ma, 23 Mrt. 2015, 2:23    Onderwerp: Reageer met quote

Dat is allemaal normaal...batterij een 2-tal jaar oud, dus die gaan er om één of andere reden aan. Tijd voor nieuwe. Maak u geen illusie dat die nog goed zijn, binnen de kortste keer (na een koude overnachting of zo) is het terug prijs.

Verschiet trouwens niet als ge binnenkort voor ne goeie stilstaat. Er is namelijk een hele reeks 2012 990's met een serieuze fabrieksfout in het motorblok. Die van mij staat al stil van 28/12/14.

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dukerider



Geregistreerd op: 21-8-2005
Berichten: 566
Woonplaats: wuustwezel Belgie

BerichtGeplaatst: Ma, 23 Mrt. 2015, 9:42    Onderwerp: Reageer met quote

Raketman schreef:
Verschiet trouwens niet als ge binnenkort voor ne goeie stilstaat. Er is namelijk een hele reeks 2012 990's met een serieuze fabrieksfout in het motorblok. Die van mij staat al stil van 28/12/14.

Kan je daar wat meer uitleg over geven aub ???
Ik heb ook een bouwjaar 2012, die binnenkort uit garantie is (gekocht mei '13)

_________________
RON



'23 890 SMT



Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
diskeletlietje



Geregistreerd op: 12-2-2009
Berichten: 74
Woonplaats: oost-vl

BerichtGeplaatst: Ma, 23 Mrt. 2015, 20:39    Onderwerp: Reageer met quote

Raketman schreef:


Verschiet trouwens niet als ge binnenkort voor ne goeie stilstaat. Er is namelijk een hele reeks 2012 990's met een serieuze fabrieksfout in het motorblok. Die van mij staat al stil van 28/12/14.


zou het volgens u dan aangewezen zijn ,
om het motorblok te laten openmaken om uit te sluiten dat die fout er al dan niet in zit ? (onderdeel van de kettingspanner die loskomt ... als ik niet mis ben ) , ik zit ook volledig buiten garantie
de achterste cilinder zweet een beetje maar nog niet genoeg om mij zorgen te maken wink2
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dukerider



Geregistreerd op: 21-8-2005
Berichten: 566
Woonplaats: wuustwezel Belgie

BerichtGeplaatst: Di, 24 Mrt. 2015, 9:00    Onderwerp: Reageer met quote

diskeletlietje schreef:

(onderdeel van de kettingspanner die loskomt ... als ik niet mis ben )

Die heb ik nog liggen, die zijn toch relatief makkelijk om te vervangen ?????
Preventief dan, bedoel ik.

_________________
RON



'23 890 SMT



Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Di, 24 Mrt. 2015, 18:13    Onderwerp: Reageer met quote

Het probleem zit hem niet direct in de bout of de spanner zelf. De bout is in de fabriek te hard aangetrokken zodat de schroefdraad in de carterhelft kapot gedraaid is. Herstelling is mogelijk door een draadbus in de kapotte schroefdraad te monteren, maar of dit ook een kwalitatieve herstelling is op lange duur is een beetje koffiedik kijken. Tot nu toe zou het enkel met de voorste cylinder voorgekomen zijn.

KTM geeft geen krimp naar garantie toe, zelfs al is aantoonbaar dat het hier over een pure fabrieksfout gaat. In mijn geval komt daar nog eens een dealer bij die mij koudweg staan beliegen heeft en de hele zaak nodeloos vertraging heeft laten oplopen. De enige correcte aktie is een nieuwe carterhelft op kosten van de fabrikant.

Je kan gokken of het goed zal blijven gaan, je kan geluk bij een ongeluk hebben zoals in mijn geval (bout in het blok gevallen exact op het moment van stilleggen) of je kan pech hebben dat hij loskomt terwijl je lekker op tempo bent. Da's dan een ruilblok ipv een herstelling.

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
diskeletlietje



Geregistreerd op: 12-2-2009
Berichten: 74
Woonplaats: oost-vl

BerichtGeplaatst: Di, 24 Mrt. 2015, 19:58    Onderwerp: Reageer met quote

draad bussen gaan langer mee dan rechtstreeks tappen in aluminium , ik zou zelfs durven denken dat een draadbus of goed geplaatste helicoil wel sterker zou kunnen zijn dan het origineel .
op het werk krijg ik nieuwe robot onderdelen binnen waar dit een standaard is wink2
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dukerider



Geregistreerd op: 21-8-2005
Berichten: 566
Woonplaats: wuustwezel Belgie

BerichtGeplaatst: Wo, 25 Mrt. 2015, 12:34    Onderwerp: Reageer met quote

Raketman schreef:
Het probleem zit hem niet direct in de bout of de spanner zelf. De bout is in de fabriek te hard aangetrokken zodat de schroefdraad in de carterhelft kapot gedraaid is.

Even ter verduidelijking.
We hebben het hier weldegelijk over de spanner van de distributieketting of niet ???
Volgens mij zit die in de cilinderkop en niet in het carter.
ik denk dat ik niet goed begrijp over welke spanner je het hebt huh2

_________________
RON



'23 890 SMT



Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Wo, 25 Mrt. 2015, 18:54    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn bewoordingen waren idd niet helemaal correct; het gaat over de nokkenaskettinggeleider met zijn rotatiebout en bijhorende bus.

Parts 60036002000 / 60036002150 om precies te zijn. Bout komt intern los met bus/schroefdraad en al, valt naar beneden en de geleider zelf ook. Die laatste is bij mij in stukken uiteen. De spanner zit in de kop, de bout in het carter.

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dukerider



Geregistreerd op: 21-8-2005
Berichten: 566
Woonplaats: wuustwezel Belgie

BerichtGeplaatst: Wo, 25 Mrt. 2015, 20:55    Onderwerp: Reageer met quote

Yep, nu ben ik mee.
Dikke shit dus !!!!!
Weinig aan te doen, preventief dan thumbsdown

_________________
RON



'23 890 SMT



Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif