lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Tune ECU SMR 990
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Supermotard berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ricos



Geregistreerd op: 19-2-2012
Berichten: 196

BerichtGeplaatst: Ma, 30 Sep. 2013, 22:02    Onderwerp: Reageer met quote

Omdat de SMR aan groot onderhoud toe was,meteen ´t één & ander aangepaklt!
Kleppen gesteld/gecontroleerd,klepspeling viel netjes tussen de marges,dus nieuwe pakkingen tussen de deksels en weer dichtgebouwd.
Bougies vervangen,gaskleppenhuis gereinigd.
Omdat 't toch allemaal open lag meteen een BMC FM493/20 luchtfilter gemonteerd ipv het standaard papieren ktm filter.
Olie+filter vervangen en remvloeistof en koppelingsvloeistof ververst.
Voorvork olie ververst.
Verse 2ct rubbers V + A


En ik zat te neuzen op het SMT forum in het topic van Kevxtx http://www.ktmsmt.com/viewtopic.php?f=13&t=3770&hilit=kevxtx+maps&start=930
Daar las ik dat de huidige mapping die ik er in heb #9 ( KM626EU1180231 )
sinds september 2013 is aangepast.
Kevxtx : I revised that map a few weeks ago with new tunning trims to smoothen out the ride. laugh2

Dus deze vernieuwde map #9 ingeladen via TuneEcu en proefgereden in combinatie met de BMC luchtfilter,eerlijk gezegt had ik geen progressie verwacht,maar het viel mij zeker niet tegen,ik kreeg de indruk van iets meer power onderin de toeren & steigeren deed de KTM ook goed wink3

Bijbehorende Dyno Results ( standaard SMR Blauw & Map #9 Groen ) :
]

Fuel map cilinder 1:


Fuel map cilinder 2:

_________________
I love it when a plan comes together


Laatst aangepast door ricos op Do, 24 Okt. 2013, 22:06, in totaal 3 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Ma, 14 Okt. 2013, 21:28    Onderwerp: Reageer met quote

Topic verplaatst op aanvraag ts. SM990 tuning nu in het sm subforum. Go tune! thumbsup
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
ricos



Geregistreerd op: 19-2-2012
Berichten: 196

BerichtGeplaatst: Di, 22 Okt. 2013, 17:59    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb een RC8 stack 61241040000 besteld & gemonteerd op de voorste cilinder na wat lezen in het topic http://www.ktmsmt.com/viewtopic.php?f=13&t=3299&start=320 & contact met Kev.

Kleine samenvatting van het nut :

A wider spread power band, the two different height stacks broaden the Torque.

It all depends where you want your power.

2 X RC8 less bottom end, more top end power

2 X standard stacks good low end, strong mid range less top end compared to RC8 stacks

1 X standard & 1 X RC8 stack, best of both worlds



Het enige wat nu nog rest is een Final(test)ride rolleyes

_________________
I love it when a plan comes together
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 22 Okt. 2013, 20:38    Onderwerp: Reageer met quote

kortere inlaatkelk op de voorste cilinder dus als het goed begrijp?
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
ricos



Geregistreerd op: 19-2-2012
Berichten: 196

BerichtGeplaatst: Di, 22 Okt. 2013, 21:27    Onderwerp: Reageer met quote

Dat heb je juist gelezen en gezien Gerben!
_________________
I love it when a plan comes together
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 22 Okt. 2013, 23:27    Onderwerp: Reageer met quote

mmm ben benieuwd wat het efffect daarvan op de 950 zou zijn. Maar die kelkjes zijn geloof ik niet hetzelfde van de injectie...
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
BikeBrother



Geregistreerd op: 16-4-2006
Berichten: 356
Woonplaats: Veluwe

BerichtGeplaatst: Wo, 23 Okt. 2013, 7:21    Onderwerp: Reageer met quote

en wat als je die kelkjes er nu uit laat? of 1 er uit laat?
of verstoor je de lucht inlaat dan zo erg dat alles slechter wordt?

_________________
KTM 950 Adventure S (2005, 135.000 km verkocht); KTM 1090 Adventure 2018

www.bikebrothers.nl

Ride your Dreams
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 23 Okt. 2013, 20:09    Onderwerp: Reageer met quote

dat denk ik zeker wel, want in de kelk zit een kanaaltje voor de lucht die langs de idle-air sproeier gaat.

Verder zit het filter ingeklemd met de kelkjes, dus dan zou je dat ook moeten oplossen.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
ricos



Geregistreerd op: 19-2-2012
Berichten: 196

BerichtGeplaatst: Wo, 23 Okt. 2013, 21:00    Onderwerp: Reageer met quote

Had ik MR bikebrother ook al ge'pbt:

Al je die kelken eruit laat ,heb je een slechte flow en botst de lucht tegen de rand van je gasklephuis.
En ligt je luchtfilter los op je gasklephuis...

Als het zonder beter zou zijn zou Kev dat ook wel uitgeprobeerd hebben,die gozer test elke modificatie en checkt het via een mapping en roadtest.



Jammer vind ik alleen dat mijn overzicht over de 990,een beetje onoverzichtelijk zo word,ivm andere discussies argue

Beantwoord vragen en discussies met alle liefde via PB thumbsup

_________________
I love it when a plan comes together
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ricos



Geregistreerd op: 19-2-2012
Berichten: 196

BerichtGeplaatst: Do, 24 Okt. 2013, 21:53    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag proef gereden,maar had wel wat gemengde gevoelens,na de rit.
Rijd laag toerig erg rustig,trekt vanaf lage toeren wat gelijkmatiger/rustiger op en vanaf 7000-8000 rpm komt het voorwiel los in 1e,2e en 3e versnelling.
Ik had t idee dat hij wat trager onderin werd maar dat werd weer gecompenseerd op de hogere toeren.

Toch vond ik de motor beter rijden met de originele stacks en de #9 map,ondanks dat de mapping ook bruikbaar is met een originele stack op de achterste cilinder en een rc8 stack op de voorste cilinder.

Dus weer opgebouwd naar 2 originele stacks.

Voor mij is het motor karakter nu ideaal & af laugh

Misschien van 't voorjaar maar nog even een 1% of 2% fuel add op Map #9 uitvoeren vanaf 2000 tot 10500 RPM op beide cilinders. book2

Edit 15-3-2014 1% fuel add uitgevoerd op #9 map

Edit 12-5-2014 2% fuel add uitgevoerd op #9 map

Edit 20-9-2014 Carter ontluchting verplaatst,filter gemonteerd & luchtfilterbox afgedopt,om warme carter dampen buiten te sluiten en dus niet opnieuw door de motor te laten verbranden.


_________________
I love it when a plan comes together
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Thomaselli



Geregistreerd op: 10-3-2015
Berichten: 4
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Di, 10 Mrt. 2015, 20:22    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo,

Ik heb zonet een 990smr gekocht.
IK ben er heel erg blij mee. Voor mij is er maar één minpunt en dat is de veel te agressieve/brute gasreactie.

Ik las je topic met veel interesse en heb me ook wat verdiept in de tune-ecu oplossing. Ik heb een kabelsetje gekocht en het tune-ecu programma geinstalleerd.

Nu is mijn vraag:

Ik lees dat ook jullie de bedoeling hadden om de moto soepeler te laten lopen. Daarvoor heb je die map gebruikt van Kevtx? Is het echt noodzakelijk om die 2nd butterflies eruit te halen en die andere functie's uit te schakelen?

Ik had gehoopt dat ik er zou kunnen vanaf komen zonder mechanische aanpassingen.

Ik heb al even gezocht naar een map om een volledig stock 990smr smoother te laten lopen maar ik weet niet goed welke map ik mag uploaden.

Heeft iemand een idee?

Alvast bedankt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Badtzmaru



Geregistreerd op: 14-8-2013
Berichten: 119
Woonplaats: Haarlemmermeer

BerichtGeplaatst: Wo, 11 Mrt. 2015, 12:50    Onderwerp: Reageer met quote

Met alle respect. Maar de 990 blokjes lopen zo smooth en soepel als het maar kan.

Je kan ze op de dyno zetten met de gashandel in een vaste stand b.v. 3500 rpm en als je een uur gaat zitten turen zal hij constant blijven.

Het zo genaamde "probleem" van de "gas aan/uit" reactie "bokkerig" zijn toch echt de KTM motoX genen.

Als je aan het crossen bent en er ligt ineens een tak op het pad wil je maar al te graag een super snelle gas reactie om het voorwieltje te kunnen liften.

Het probleem ligt vaak aan de pols van de bestuurder die een lief 4 cilinder jappen blokje is gewend is en overstapt naar KTM.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Thomaselli



Geregistreerd op: 10-3-2015
Berichten: 4
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Ma, 16 Mrt. 2015, 17:08    Onderwerp: Reageer met quote

Badtzmaru schreef:
Met alle respect. Maar de 990 blokjes lopen zo smooth en soepel als het maar kan.

Je kan ze op de dyno zetten met de gashandel in een vaste stand b.v. 3500 rpm en als je een uur gaat zitten turen zal hij constant blijven.

Het zo genaamde "probleem" van de "gas aan/uit" reactie "bokkerig" zijn toch echt de KTM motoX genen.

Als je aan het crossen bent en er ligt ineens een tak op het pad wil je maar al te graag een super snelle gas reactie om het voorwieltje te kunnen liften.

Het probleem ligt vaak aan de pols van de bestuurder die een lief 4 cilinder jappen blokje is gewend is en overstapt naar KTM.



Mijn vorige moto was een 950smr, daarvoor een 1098 en daarvoor een RSV1000r. Veel lieve 4-cilinders heb ik niet gehad.

Google leert dat ik niet de enige ben die - in mijn ogen het 'probleem', in jouw ogen 'inherente eigenschap'- opmerk.

Een 990smr is allesbehalve een crossbrommer en ik heb dan ook zelden de behoefte om mijn voorwiel te liften voor een tak op mijn pad...

Ik lees dat er velen zijn die de software aanpassen en velen zijn die ook de tweede gaskleppen uithalen en voorste tandwielen wisselen. Sommigen voor meer power, anderen voor souplesse. Ik had het graag bij enkel software gehouden en vroeg me af of er nog anderen zijn die mij voordeden.


ps: https://www.google.be/#safe=off&q=snatchy+throttle+990+smr
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Thomaselli



Geregistreerd op: 10-3-2015
Berichten: 4
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Ma, 23 Mrt. 2015, 17:22    Onderwerp: Reageer met quote

Afgelopen week heb ik me wat verder beziggehouden met de Ktm.

Ik heb Ricos zijn raad opgevolgd (dank voor de uitleg) en heb de 2nd butterfly's verwijderd.

Via tune-ecu heb ik een nieuwe map ingeladen (thx to Kevtx) met een wat 'mildere'mapping. Ik heb een map gedownload voor standaard motoren (std airbox, std dempers) waarbij de 2nd butterfly's, 02 sensoren en epc zijn uitgeschakeld en waarbij de gasrespons bij kleine throttle opening is geoptimaliseerd.

Het verschil is erg groot. Ik ben meer dan tevreden. De motor is heel wat milder en soepeler geworden onderin en is even krachtig gebleven bovenin. Nu heb ik het karakter gekregen wat ik altijd had gewild: soepel en bestuurbaar op gladde ondergrond en toch nog steeds erg responsief en krachtig.

Super. Thx Ricos! smiley2
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Supermotard Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif