Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
diskeletlietje

Geregistreerd op: 12-2-2009 Berichten: 74 Woonplaats: oost-vl
|
Geplaatst: Za, 21 Mrt. 2015, 16:03 Onderwerp: 990 heeft geen zin meer om te starten |
|
|
ze is gewoon stilgevallen tijdens het rijden onderweg naar de benzine pomp het reserve lampje was al even aan .
ze startte terug na 2 pogingen tot de pomp kunnen rijden en getankt .
na de tankbeurt had ze er geen zin meer in , contact aan
(hoor de normale geluidjes )
bij starten hoor ik de startmotor aanzetten en direct stoppen ( zoals je zou hebben met een platte batterij )
vol goeie moed ben ik dan aan een nachtelijke sport activiteit begonnen , en heb ik die trut tot in mijn garage geduwd
na even aan de lader te hangen , tussen het vloeken duwen en rusten door had ik al een beetje te veel proberen starten
opgeladen batterij 13 v in rust
proberen starten
en het zelfde scenario startmotor slaat aan maar gaat niet rond
op het display verschijnt :
SOFT 3.3
DAT 10.2
iemand een idee wat dit wil zeggen ? het FI lampje knippert niet
bedankt op voorhand |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Za, 21 Mrt. 2015, 17:23 Onderwerp: |
|
|
gewoon accu stuk...
accu spanning zegt niks.. als je start stort die spanning in, en als die accu slecht is levert ie gewoon niet genoeg om de motor rond te krijgen. De spanning zakt dan zo ver in dat je zowieso altijd de raarste foutmeldingen krijgt. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
diskeletlietje

Geregistreerd op: 12-2-2009 Berichten: 74 Woonplaats: oost-vl
|
Geplaatst: Za, 21 Mrt. 2015, 18:37 Onderwerp: |
|
|
mijn 12 jarige zoon er bij gehaald om eens te proberen starten,
zodanig ik kon meten hoe snel en diep de spanning zou droppen
die start toch wel zeker (dikke smile op mijn zoon zijn smoel "dat is wijs papa" )
al draaien 14 v
uitkijken naar een batterij dus  |
|
Naar boven |
|
 |
zappa

Geregistreerd op: 3-2-2012 Berichten: 243
|
Geplaatst: Za, 21 Mrt. 2015, 18:44 Onderwerp: |
|
|
ge zijt ne uitvlucht aan het bedenken om met Josefien op pad te gaan?
Tuur gaf ook na dik 3 maand stilstand, soft batt.
gestart met start kabels, anderhalf uur gaan rijden, en nu geen probleem meer.
Volgens mijne na metende echtgenoot, is de batterij nu 14... dinges. _________________ smt990 ('09 - '12)
husaberg fe390 ('11)
Adventure990 ('12-'16)
Adventure890 ('21)
Juist uit de pubertijd, recht in de midwifecrisis ! |
|
Naar boven |
|
 |
diskeletlietje

Geregistreerd op: 12-2-2009 Berichten: 74 Woonplaats: oost-vl
|
Geplaatst: Za, 21 Mrt. 2015, 19:42 Onderwerp: |
|
|
Zappa
Josefien , woont hier nog niet het is een lang adoptie procedure die samen hangt met de snelheid dat de belastingen ons geld wil terug geven  |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Ma, 23 Mrt. 2015, 2:23 Onderwerp: |
|
|
Dat is allemaal normaal...batterij een 2-tal jaar oud, dus die gaan er om één of andere reden aan. Tijd voor nieuwe. Maak u geen illusie dat die nog goed zijn, binnen de kortste keer (na een koude overnachting of zo) is het terug prijs.
Verschiet trouwens niet als ge binnenkort voor ne goeie stilstaat. Er is namelijk een hele reeks 2012 990's met een serieuze fabrieksfout in het motorblok. Die van mij staat al stil van 28/12/14. _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
dukerider

Geregistreerd op: 21-8-2005 Berichten: 566 Woonplaats: wuustwezel Belgie
|
Geplaatst: Ma, 23 Mrt. 2015, 9:42 Onderwerp: |
|
|
Raketman schreef: | Verschiet trouwens niet als ge binnenkort voor ne goeie stilstaat. Er is namelijk een hele reeks 2012 990's met een serieuze fabrieksfout in het motorblok. Die van mij staat al stil van 28/12/14. |
Kan je daar wat meer uitleg over geven aub ???
Ik heb ook een bouwjaar 2012, die binnenkort uit garantie is (gekocht mei '13) _________________ RON
'23 890 SMT
Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R |
|
Naar boven |
|
 |
diskeletlietje

Geregistreerd op: 12-2-2009 Berichten: 74 Woonplaats: oost-vl
|
Geplaatst: Ma, 23 Mrt. 2015, 20:39 Onderwerp: |
|
|
Raketman schreef: |
Verschiet trouwens niet als ge binnenkort voor ne goeie stilstaat. Er is namelijk een hele reeks 2012 990's met een serieuze fabrieksfout in het motorblok. Die van mij staat al stil van 28/12/14. |
zou het volgens u dan aangewezen zijn ,
om het motorblok te laten openmaken om uit te sluiten dat die fout er al dan niet in zit ? (onderdeel van de kettingspanner die loskomt ... als ik niet mis ben ) , ik zit ook volledig buiten garantie
de achterste cilinder zweet een beetje maar nog niet genoeg om mij zorgen te maken  |
|
Naar boven |
|
 |
dukerider

Geregistreerd op: 21-8-2005 Berichten: 566 Woonplaats: wuustwezel Belgie
|
Geplaatst: Di, 24 Mrt. 2015, 9:00 Onderwerp: |
|
|
diskeletlietje schreef: |
(onderdeel van de kettingspanner die loskomt ... als ik niet mis ben ) |
Die heb ik nog liggen, die zijn toch relatief makkelijk om te vervangen ?????
Preventief dan, bedoel ik. _________________ RON
'23 890 SMT
Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Di, 24 Mrt. 2015, 18:13 Onderwerp: |
|
|
Het probleem zit hem niet direct in de bout of de spanner zelf. De bout is in de fabriek te hard aangetrokken zodat de schroefdraad in de carterhelft kapot gedraaid is. Herstelling is mogelijk door een draadbus in de kapotte schroefdraad te monteren, maar of dit ook een kwalitatieve herstelling is op lange duur is een beetje koffiedik kijken. Tot nu toe zou het enkel met de voorste cylinder voorgekomen zijn.
KTM geeft geen krimp naar garantie toe, zelfs al is aantoonbaar dat het hier over een pure fabrieksfout gaat. In mijn geval komt daar nog eens een dealer bij die mij koudweg staan beliegen heeft en de hele zaak nodeloos vertraging heeft laten oplopen. De enige correcte aktie is een nieuwe carterhelft op kosten van de fabrikant.
Je kan gokken of het goed zal blijven gaan, je kan geluk bij een ongeluk hebben zoals in mijn geval (bout in het blok gevallen exact op het moment van stilleggen) of je kan pech hebben dat hij loskomt terwijl je lekker op tempo bent. Da's dan een ruilblok ipv een herstelling. _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
diskeletlietje

Geregistreerd op: 12-2-2009 Berichten: 74 Woonplaats: oost-vl
|
Geplaatst: Di, 24 Mrt. 2015, 19:58 Onderwerp: |
|
|
draad bussen gaan langer mee dan rechtstreeks tappen in aluminium , ik zou zelfs durven denken dat een draadbus of goed geplaatste helicoil wel sterker zou kunnen zijn dan het origineel .
op het werk krijg ik nieuwe robot onderdelen binnen waar dit een standaard is  |
|
Naar boven |
|
 |
dukerider

Geregistreerd op: 21-8-2005 Berichten: 566 Woonplaats: wuustwezel Belgie
|
Geplaatst: Wo, 25 Mrt. 2015, 12:34 Onderwerp: |
|
|
Raketman schreef: | Het probleem zit hem niet direct in de bout of de spanner zelf. De bout is in de fabriek te hard aangetrokken zodat de schroefdraad in de carterhelft kapot gedraaid is. |
Even ter verduidelijking.
We hebben het hier weldegelijk over de spanner van de distributieketting of niet ???
Volgens mij zit die in de cilinderkop en niet in het carter.
ik denk dat ik niet goed begrijp over welke spanner je het hebt  _________________ RON
'23 890 SMT
Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Wo, 25 Mrt. 2015, 18:54 Onderwerp: |
|
|
Mijn bewoordingen waren idd niet helemaal correct; het gaat over de nokkenaskettinggeleider met zijn rotatiebout en bijhorende bus.
Parts 60036002000 / 60036002150 om precies te zijn. Bout komt intern los met bus/schroefdraad en al, valt naar beneden en de geleider zelf ook. Die laatste is bij mij in stukken uiteen. De spanner zit in de kop, de bout in het carter. _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
dukerider

Geregistreerd op: 21-8-2005 Berichten: 566 Woonplaats: wuustwezel Belgie
|
Geplaatst: Wo, 25 Mrt. 2015, 20:55 Onderwerp: |
|
|
Yep, nu ben ik mee.
Dikke shit dus !!!!!
Weinig aan te doen, preventief dan  _________________ RON
'23 890 SMT
Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R |
|
Naar boven |
|
 |
|