Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2716 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Zo, 25 Jun. 2006, 14:27 Onderwerp: |
|
|
lijkt me echt een geweldig ding, gister even op gezeten. Eerste wat me op viel was de veerring, zo onweis hard kan niet prettig zijn!
Wel geweldig: titanium achterschokbreker!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
En laat die nou net heeel zwaar zijn bij de adventure.
_________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
erwindob

Geregistreerd op: 29-11-2004 Berichten: 298
|
Geplaatst: Zo, 25 Jun. 2006, 17:12 Onderwerp: |
|
|
Nu nog iemand vinden met een superenduro en em wijs maken dat zo'n adventure schokbreker veel lekkerder rijdt
|
|
Naar boven |
|
 |
XRV rider

Geregistreerd op: 10-8-2005 Berichten: 24 Woonplaats: ZuidHolland
|
Geplaatst: Ma, 26 Jun. 2006, 0:53 Onderwerp: |
|
|
speedyves schreef: | lijkt me echt een geweldig ding, gister even op gezeten. Eerste wat me op viel was de veerring, zo onweis hard kan niet prettig zijn!
Wel geweldig: titanium achterschokbreker!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
En laat die nou net heeel zwaar zijn bij de adventure. |
Je bedoeld waarschijnlijk een titanium veer? Om een complete schokdemper van titanium te maken zou in mijn ogen onzin zijn, in vergelijking met alu is het veel duurder om te bewerken en gewichtsvoordeel nul.
Misschien zijn er ook titanium onderdelen ín de schokdemper gebruikt maar het huis zal toch wel van alu zijn?
|
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2716 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Ma, 26 Jun. 2006, 9:43 Onderwerp: |
|
|
Ja, de veer is titaan, maar wat ik me herrinner zijn er ook delen in de schok zelf van titaan, want hij is echt een stuk lichter volgens Sommer.
anders zou het ook niet zinnig zijn dat sommer complete schok dempers aanbied, dan zou de veer ook wel los worden verkocht.
_________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 26 Jun. 2006, 18:03 Onderwerp: |
|
|
je kan titaniumveren gewoon los kopen hoor.
alleen het prijskaartje zal je weerhouden denk ik.
Al met al wel mooi, maar ik vraag me af of de gewichtsbesparing daar halen nu wel de beste oplossing was? nouja.. zoals ik zei: Ik wil eerst proefrijden!
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
G-Spot
Geregistreerd op: 18-7-2006 Berichten: 135 Woonplaats: Huizen
|
Geplaatst: Wo, 6 Sep. 2006, 18:14 Onderwerp: |
|
|
De vering staat standaard inderdaad erg straf.
Het leuke is dat in het boekje 4 set-ups staan voor standaard, motorcross, dua/bagage en high en lowspeed.
Dit is door de testrijders samengesteld.
Zo kan je altijd weer zoveel klikken terug naar standaard om vanuit die positie weer opnieuw te gaan uitproberen.
Andere zaken die nu na wat langer gebruik naar boven komen....
De motor verbruikt bij hoge snelheid, dwz continue 150 km/h op de autosnelweg best veel. 1:11.
Bij mn woon-werkverkeer met 's morgens drukte op de snelweg en 's middags wat file en de rest knallen verbruikt ie zo'n 1:17.
Het comfort op lange stukken is natuurlijk wat minder omdat je vol in de wind zit. De buddy is vrij hard maar omdat ik de hele dag door motor rijdt ben ik best wat gewend.
Het stuurgedrag is super. Heel direct.
Ook op de standaard Karoos kan je flink doorrijden.
Lekker powerwheelies maken in z'n twee gaat makkelijk. Af en toe slipt zelfs het achterwiel gewoon door bij het opendraaien van het gas. (op droog asfalt )
Ondanks zn gewicht en hoogte is de motor heel handelbaar. Goed in te sturen op het onverharde.
Voor zover ik nu kan oordelen voelt ie een stuk lichter aan dan de HP2.
(mn vriend rijdt HP2 dus we kunnen af en toe ff wisselen vandaar)
De HP2 daarentegen wint het zeker op de lange stukken qua vermogen.
Nieuwe ervaringen horen jullie wel weer..
_________________ Nieuwe CV-ketel nodig ? |
|
Naar boven |
|
 |
|