lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

test super-enduro R

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Superenduro berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Za, 24 Jun. 2006, 3:27    Onderwerp: test super-enduro R Reageer met quote

in het belgische motor blad motor wereld is de super-enduro getest
en ik geloof dat ze er van onder de indruk waren laugh
deze test is gebeurd op de erzberg waar ook de legendarische enduro
gehouden word ieder jaar de plaatjes die er bij staan zeggen eigenlijk genoeg HEFTIG wink3 wink3



super enduro.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  37.42 KB
 Weergegeven:  9060 keer

super enduro.jpg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2716
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Zo, 25 Jun. 2006, 14:27    Onderwerp: Reageer met quote

lijkt me echt een geweldig ding, gister even op gezeten. Eerste wat me op viel was de veerring, zo onweis hard kan niet prettig zijn!
Wel geweldig: titanium achterschokbreker!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
En laat die nou net heeel zwaar zijn bij de adventure.

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
erwindob



Geregistreerd op: 29-11-2004
Berichten: 298

BerichtGeplaatst: Zo, 25 Jun. 2006, 17:12    Onderwerp: Reageer met quote

Nu nog iemand vinden met een superenduro en em wijs maken dat zo'n adventure schokbreker veel lekkerder rijdt Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
XRV rider



Geregistreerd op: 10-8-2005
Berichten: 24
Woonplaats: ZuidHolland

BerichtGeplaatst: Ma, 26 Jun. 2006, 0:53    Onderwerp: Reageer met quote

speedyves schreef:
lijkt me echt een geweldig ding, gister even op gezeten. Eerste wat me op viel was de veerring, zo onweis hard kan niet prettig zijn!
Wel geweldig: titanium achterschokbreker!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
En laat die nou net heeel zwaar zijn bij de adventure.


Je bedoeld waarschijnlijk een titanium veer? Om een complete schokdemper van titanium te maken zou in mijn ogen onzin zijn, in vergelijking met alu is het veel duurder om te bewerken en gewichtsvoordeel nul.
Misschien zijn er ook titanium onderdelen ín de schokdemper gebruikt maar het huis zal toch wel van alu zijn?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2716
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Ma, 26 Jun. 2006, 9:43    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, de veer is titaan, maar wat ik me herrinner zijn er ook delen in de schok zelf van titaan, want hij is echt een stuk lichter volgens Sommer.
anders zou het ook niet zinnig zijn dat sommer complete schok dempers aanbied, dan zou de veer ook wel los worden verkocht.

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 26 Jun. 2006, 18:03    Onderwerp: Reageer met quote

je kan titaniumveren gewoon los kopen hoor.

alleen het prijskaartje zal je weerhouden denk ik.

Al met al wel mooi, maar ik vraag me af of de gewichtsbesparing daar halen nu wel de beste oplossing was? nouja.. zoals ik zei: Ik wil eerst proefrijden!

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
G-Spot



Geregistreerd op: 18-7-2006
Berichten: 135
Woonplaats: Huizen

BerichtGeplaatst: Wo, 6 Sep. 2006, 18:14    Onderwerp: Reageer met quote

De vering staat standaard inderdaad erg straf.
Het leuke is dat in het boekje 4 set-ups staan voor standaard, motorcross, dua/bagage en high en lowspeed.
Dit is door de testrijders samengesteld.
Zo kan je altijd weer zoveel klikken terug naar standaard om vanuit die positie weer opnieuw te gaan uitproberen.


Andere zaken die nu na wat langer gebruik naar boven komen....
De motor verbruikt bij hoge snelheid, dwz continue 150 km/h op de autosnelweg best veel. 1:11.

Bij mn woon-werkverkeer met 's morgens drukte op de snelweg en 's middags wat file en de rest knallen verbruikt ie zo'n 1:17.

Het comfort op lange stukken is natuurlijk wat minder omdat je vol in de wind zit. De buddy is vrij hard maar omdat ik de hele dag door motor rijdt ben ik best wat gewend.

Het stuurgedrag is super. Heel direct.
Ook op de standaard Karoos kan je flink doorrijden.
Lekker powerwheelies maken in z'n twee gaat makkelijk. Af en toe slipt zelfs het achterwiel gewoon door bij het opendraaien van het gas. (op droog asfalt rolleyes3 )

Ondanks zn gewicht en hoogte is de motor heel handelbaar. Goed in te sturen op het onverharde.
Voor zover ik nu kan oordelen voelt ie een stuk lichter aan dan de HP2.
(mn vriend rijdt HP2 dus we kunnen af en toe ff wisselen vandaar)
De HP2 daarentegen wint het zeker op de lange stukken qua vermogen.

Nieuwe ervaringen horen jullie wel weer..

_________________
Nieuwe CV-ketel nodig ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Superenduro Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif