lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Verzopen

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
african

BerichtGeplaatst: Wo, 21 Jun. 2006, 8:52    Onderwerp: Verzopen Reageer met quote

Grrrr.... devil

M'n 950 adventure slaapt al sinds vrijdag bij de dealer, blijkbaar loopt 1 van de carburatoren 'over' en loopt de benzine zo de cilinder in.
Gemakkelijk dachten ze, vlottertje dat blijft hangen: niet dus. Zelfs als het binnenwerk van de andere carburator erin wordt gezet, blijft dezelfde overlopen.
Het gevolg is dat hij op één cilinder verzuipt onder de 5000omw/min: geeft heel speciale effecten bij het uitkomen van de bochten en optrekken enzo. Boven dat toerental is het minder omdat hij dan blijkbaar de extra hoeveelheid benzine beter kan verwerken, maar hij draait zowiezo niet mooi.

Ikzelf denk nu aan een benzinepomp die kuren heeft, of het drukschakelaartje wat de pomp schakelt dat gekke dingen doet en teveel druk levert. (vanmorgen nog op mail gezet naar de dealer. Misschien had hij er zelf al aan gedacht, maar toch...)
Er zou hierover niks te vinden zijn op het dealernetwerk of op internet, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat ik de eerste/enige zou zijn die dit voorheeft, dus als er iemand weet heeft van nog zo'n storing (en het liefst de oplossing erbij): please let me now.

cry undecided

Flatslide

BerichtGeplaatst: Zo, 25 Jun. 2006, 7:07    Onderwerp: Reageer met quote

? komt (volgens mij) niet echt vaak voor, je zou kunnen checken of de pomp niet blijft doorlopen, controleer ook of de vlotters niet blijven hangen en of lek zijn. en of de vlotternaalden/zittingen goed vastzitten en niet versleten zijn.

suxs

Ps laat even weten wat de oorzaak was thumbsup

Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Zo, 25 Jun. 2006, 10:09    Onderwerp: Reageer met quote

de pomp is een membraanpomp: de truck daarbij is nu juist dat ie eigenlijk 'zelfregelend'is.
De pomp maakt 1 slag waarbij een klein kamertje volgezogen wordt met benzine. Een (vrij slappe) veer druk vervolgens dat kamertje weer leeg wardoor de benzine in de carburateur stroomt. Tenmiste: Zolang de vlotter de carb niet afsluit!
Als de vlotter afsluit blijft de pomp dus gewoon 'stilstaan' en gebruikt ook geen stroom ofzo.
Er is geen rondloop systeem ofzo, zoals bij injectiesystemen gebruikt wordt.

Als de pomp blijft doorgaan (hoorbaar klikken), loopt er dus benzine naar de carburateur. Het moet dus daar ergens weg kunnen:
- slang gescheurd, niet goed op de carb
- vlotter die niet afsluit (lek is, of afdichting niet goed). Soms gebeurd het alleen als de motor loopt, dan zijn het vaak trillingen die zorgen dat de vlotter niet goed afsluit.
- een ander pad waarlangs de benzine weg kan (scheur in het aluminium ofoz?)

Maar euhm: het eenvoudigste lijkt me om het carburateurblok uit te wisselen en te kijken of het probleem dan weg is. Zoja, dan ben jij het snelst goed geholpen met een oplossing en kan de dealer vervolgens rustig kijken op de werkbank waar en waarom die carb lekt (en welke van de 2), het probleem fixen, en die carbset op de plank houden voor als iemand anders een probleem heeft, of iemand wil experimenteren met een afstelsetting.

grts

african

BerichtGeplaatst: Zo, 25 Jun. 2006, 12:02    Onderwerp: Re: Verzopen Reageer met quote

Gisteren brommer weer opgehaald:

Hij is voorzien van 2 nieuwe carburatoren. Vermoedelijk dichtte de vlotternaald niet meer af. Aan de naald zelf lag het niet (die hadden ze gewisseld met de andere carbu) waarschijnlijk was de zitting beschadigd : MAAR DAT IS EEN VASTE, dus heel de carburator uitwissellen. Alleen dat is een set: DUS 2 CARBURATOREN VERVANGEN AUB.

Ik ben dus heel blij met mijn garantie: setje carburatoren +- 800 euro alstublieft. + dat ze er nog ettelijke uren aan besteed hebben met zoeken.

Omdat ik tegelijk ook nog een nazicht had laten doen, hield ik m'n hart vast over de rekening... --> 1 (één) werkuur gerekend. cheesy
Mercie dealer

Oude carburatoren zijn ter onderzoek opgestuurd naar Mattighoven, ben eens benieuwd of ik ooit nog te weten kom of dat het nu echt de zitting was...

african

BerichtGeplaatst: Zo, 25 Jun. 2006, 12:10    Onderwerp: Reageer met quote

Da's raar, toen ik daarjuist deze topic opende zag ik alleen mijn eigen (eerste ) reactie. Nu ik mijn antwoord erop gezet heb, zie ik ook de 2 andere reacties.

(@ Flatside: jij was ook vroeg op vanmorgen...)

Jullie zaten in ieder geval aardig in de buurt met de oplossing thumbsup

Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Zo, 25 Jun. 2006, 17:02    Onderwerp: Reageer met quote

netjes opgelost iig! dat mag gezegd worden. En geen half werk, gewoon het setje nieuw (anders zit je toch weer met slijtageverschillen etc).

grts

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: