Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Wheels
Geregistreerd op: 16-11-2014 Berichten: 135 Woonplaats: 's-Hertogenbosch
|
Geplaatst: Za, 6 Dec. 2014, 10:39 Onderwerp: |
|
|
mr wheely schreef: | wat gaat dat worden met de 1290 adventure als ze dit nog niet opgelost krijgen zou een grotere zwaardere accu helpen ..... |
Recent in bezit van een nieuwe 1190 hoop ik dat het laatste 2014 model toch gevrijwaard blijft van deze perikelen. Starten vanuit een verwarmde werkplaats is i.i.g. geen probleem _________________ Zeg 'wat' je bedoelt. dan is 'dat' duidelijk |
|
Naar boven |
|
|
MROE
Geregistreerd op: 7-11-2013 Berichten: 173 Woonplaats: IJsselmuiden
|
Geplaatst: Di, 9 Dec. 2014, 21:40 Onderwerp: |
|
|
Motor is weer klaar. Een nieuwe update en een nieuwe startmotor.
Ben weer blij. Nu nog de pekel weg en............ |
|
Naar boven |
|
|
Wheels
Geregistreerd op: 16-11-2014 Berichten: 135 Woonplaats: 's-Hertogenbosch
|
Geplaatst: Di, 9 Dec. 2014, 22:27 Onderwerp: |
|
|
MROE schreef: | Motor is weer klaar. Een nieuwe update en een nieuwe startmotor.
Ben weer blij. Nu nog de pekel weg en............ |
Mooi dat KTM het probleem hiermee oplost. _________________ Zeg 'wat' je bedoelt. dan is 'dat' duidelijk |
|
Naar boven |
|
|
MROE
Geregistreerd op: 7-11-2013 Berichten: 173 Woonplaats: IJsselmuiden
|
Geplaatst: Do, 11 Dec. 2014, 22:03 Onderwerp: |
|
|
Ja, door wat aandringen van de dealer.. |
|
Naar boven |
|
|
Bertje
Geregistreerd op: 12-9-2007 Berichten: 134 Woonplaats: Op de Veluwe
|
Geplaatst: Vr, 12 Dec. 2014, 15:12 Onderwerp: |
|
|
Mag je van geluk spreken.
Ik denk dat momenteel in de meeste gevallen de dealer voor de kosten opdraait. In het begin, bij de eerste problemen een jaar geleden, wilde KTM nog wel eens toestemming geven en vergoeden maar dat neemt momenteel zienderogen af. Wat zullen de dealers blij zijn met zo'n derde jaar garantie.
Kunnen we de mouwen vast opstropen.
Succes, Bertje _________________ De mooiste weg is een omweg. |
|
Naar boven |
|
|
MROE
Geregistreerd op: 7-11-2013 Berichten: 173 Woonplaats: IJsselmuiden
|
Geplaatst: Vr, 12 Dec. 2014, 22:33 Onderwerp: |
|
|
Is het slim om er een jaar garantie bij te kopen? |
|
Naar boven |
|
|
MROE
Geregistreerd op: 7-11-2013 Berichten: 173 Woonplaats: IJsselmuiden
|
Geplaatst: Vr, 12 Dec. 2014, 22:34 Onderwerp: |
|
|
Oh ja, ik heb een 2014 model. |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Za, 13 Dec. 2014, 3:04 Onderwerp: |
|
|
Bertje schreef: | Mag je van geluk spreken.
Ik denk dat momenteel in de meeste gevallen de dealer voor de kosten opdraait. In het begin, bij de eerste problemen een jaar geleden, wilde KTM nog wel eens toestemming geven en vergoeden maar dat neemt momenteel zienderogen af. Wat zullen de dealers blij zijn met zo'n derde jaar garantie.
Kunnen we de mouwen vast opstropen.
Succes, Bertje |
een dealer die startmotors vervangt op eigen kosten ?????
geloof ik niet echt...
er staan wel vaste tijden voor een wissel die hij vergoed krijgt van ktm dus winnen zal hij er niet op doen, dat is dus service van je dealer |
|
Naar boven |
|
|
Bertje
Geregistreerd op: 12-9-2007 Berichten: 134 Woonplaats: Op de Veluwe
|
Geplaatst: Za, 13 Dec. 2014, 19:37 Onderwerp: |
|
|
Of het slim is om een jaar garantie bij te kopen is een beoordeling die zal afhangen van het gebruik en inzet van je motor en je angst voor mogelijke kosten. Overigens is angst een slechte raadgever. Slijtdelen, en dat zijn er vele, zijn sowieso uitgesloten. Op een 1190 van 2014 heb je volgens mij 2 jaar garantie.
De (on)gelukkigen die de eerste modellen 1190 kochten in 2013 kregen als compensatie voor de vele kinderziektes er een 3e jaar garantie bij. De tijd zal leren hoe effectief dat is want de kleine lettertjes gaan tellen. De Europese pech/panne service is bijvoorbeeld beperkt tot 2 jaar en of 20.000 km. al wat het eerste bereikt wordt.
Succes met je overwegingen,
Groeten Bertje _________________ De mooiste weg is een omweg. |
|
Naar boven |
|
|
Bertje
Geregistreerd op: 12-9-2007 Berichten: 134 Woonplaats: Op de Veluwe
|
Geplaatst: Za, 13 Dec. 2014, 19:42 Onderwerp: |
|
|
Waar het om gaat is dat KTM zich heel moeilijk, door de dealer/klant, laat overtuigen voor een toekenning aan de dealer om tot deze dure garantie actie over te gaan.
Niet alleen in Duitsland maar ook in Nederland reden/rijden er mensen met reserve accu's in de koffer om, ondanks alle updates en herhaaldelijk onderzoek en uitproberen bij de dealer, zekerheid te hebben dat ze op reis hun motor kunnen starten.
Gezien het grote aantal meldingen, vanaf de introductie, moet er iets mis zijn in het concept. Als de fabrikant maar vaak genoeg goedkeuring geeft voor de effectieve, maar dure, oplossing voor het monteren van een andere startmotor en aandrijving erkend hij dit en komt er vroeg of laat een moment dat het een terugroepactie gaat worden. En dat wordt dan een hele dure. In Nederland/België wellicht een honderdtal motoren maar wereldwijd een veelvoud. In de kosten die daar uit voortvloeien heeft een fabrikant geen zin. Dus probeer de fabrikant die zo lang mogelijk uit te stellen door de toestemmingsdrempel te verhogen en zo tijd te winnen. Veel mensen rijden niet in de winter dus heb je dan ook geen startproblemen en iedereen accepteert dat na een paar maanden stilstand je accu eerst aan de lading moet.
Een dealer wordt ook wel eens moe van het terechte gemor van een klant, die € 20.000,= afgeteld heeft voor een nieuwe motor, en voor de zoveelste keer met startproblemen staat. De motor moet opgehaald worden, er moeten speciale accu oplaad instructie, updates en acties uitgevoerd worden terwijl de klant wil of wellicht moet rijden dus moet de dealer maar weer een leenmotor beschikbaar stellen.
Met de introductie van de ADV 1190 kwam KTM in contact met een ander soort klant, de meer sophisticated GS rijder. In de overweging om zo één mondige klant uiteindelijk tevreden te stellen gaat een dealer over tot het op eigen initiatief uitvoeren van bovenstaande actie.
Vermoedelijk is "starten" geen veiligheidsaspect. Was dit wel het geval dan zou de fabrikant onder druk van mogelijke aansprakelijkheidsstelling hier wel anders mee om gaan.
Overigens start de mijne van maart 2013 met een starter van een Duke nog steeds Super.
Groeten Bertje. _________________ De mooiste weg is een omweg. |
|
Naar boven |
|
|
RTO
Geregistreerd op: 14-12-2014 Berichten: 2 Woonplaats: Spanje
|
Geplaatst: Ma, 15 Dec. 2014, 13:13 Onderwerp: |
|
|
Groeten uit Spanje. Hier hebben wij ook veel adventures met die startproblemen. KTM Spanje en dealers geven geen oplossing op dit probleem zoals bij jullie. Sommige batterijen worden vervangen maar dat is het probleem niet. Ik lees verschillende KTM forums van Frankrijk (ktmmania.net), Duitsland (ktmforum.eu), Engeland (advrider.com) en natuurlijk van Spanje (ktmspain.es) en het is een veelvoorkomend probleem, en zeker nu in de winter. De originele startmotor wordt hier niet vervangen voor de betere SD 1290 startmotor. Ik weet niet als jullie op de hoogte zijn dat de nieuwe 2015 adventure origineel met de SD 1290 startmotor uitkomen, dat component wordt nu gebruikt in de drie Adventure modellen, 1050, 1190 en 1290, dus KTM weet dat dit de enige oplossing is...
Ik hoop dat KTM dit probleem oplost met een terugroepactie... |
|
Naar boven |
|
|
Raketman
Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Di, 16 Dec. 2014, 17:31 Onderwerp: |
|
|
Het verwonderd mij mateloos dat KTM dat batterij gedoe nog steeds niet op orde heeft. Bij mijn 2006 ging een batterij maximaal 1,5 jaar mee, dan was die er gewoon aan. Vorige week heb ik bij mijn 2012 ook de batterij moeten vervangen...allerlei rare elektronische probleempjes, injectie die bizar doet, klok automatisch gereset en uiteindelijk niet meer starten. Nieuwe batterij en alles werkt terug perfect. Niets veranderd dus.
Het mogen dan topfietsen zijn qua prestaties en fun, maar niemand kan ontkennen dat er serieuze deuken in het ontwerp zitten... _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
|
Master of Disaster
Geregistreerd op: 23-3-2009 Berichten: 1155 Woonplaats: Wetteren
|
Geplaatst: Do, 18 Dec. 2014, 15:50 Onderwerp: |
|
|
De mijne start nu ook niet meer. Leken de symptomen bij jullie op een lege batterij (startmotor draait niet meer rond)? Bij mij draait de startmotor namelijk wel goed rond en er zijn plofjes in de uitlaat, maar starten doet ze niet. _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
|
MROE
Geregistreerd op: 7-11-2013 Berichten: 173 Woonplaats: IJsselmuiden
|
Geplaatst: Do, 18 Dec. 2014, 21:25 Onderwerp: |
|
|
Zelfde als bij de mijne. Niet echt grappig. |
|
Naar boven |
|
|
Master of Disaster
Geregistreerd op: 23-3-2009 Berichten: 1155 Woonplaats: Wetteren
|
Geplaatst: Do, 18 Dec. 2014, 21:29 Onderwerp: |
|
|
MROE schreef: | Zelfde als bij de mijne. Niet echt grappig. |
Dus ook ploffende uitlaat en startmotor die goed ronddraait? En opgelost met een SD startmotor? _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
|
|