Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
luc van Uden
Geregistreerd op: 13-9-2014 Berichten: 11 Woonplaats: Belgie
|
Geplaatst: Wo, 12 Nov. 2014, 17:17 Onderwerp: heated carbs 950 |
|
|
Bij installatie van mijn verwarmde handvaten bleek dat mijn acc zekering gesprongen was. Door grondig onderzoek (lees Google) ontdekt dat er een extra optie nl heated carbs aan verbonden zat die in korstluiting bleek te zijn; éen van de verwarmingselementjes is waarschijnlijk doorgebrand. Die optie is er om te vermijden dat bij koude temperaturen de venturie dicht- of het gasschof vastvriest. Heeft iemand dit probleem al meegemaakt, gewoon een kwestie om te weten of ik direct een nieuwe moet bestellen?
groeten Luc _________________ Mij krijg je niet op een GS |
|
Naar boven |
|
|
drake
Geregistreerd op: 1-12-2009 Berichten: 32 Woonplaats: nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 12 Nov. 2014, 20:03 Onderwerp: |
|
|
Ik heb een 950 ,daar zitten die carb verwarmers ook op .
Maar ik heb ze drie jaar geleden losgekoppeld en eigenlijk nooit problemen gehad . |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
Geplaatst: Wo, 12 Nov. 2014, 22:17 Onderwerp: |
|
|
slechts sommige mensen hebben last van bevroren carbs op de 950,
afhankelijk van rijstijl en/of gebruik.
En het monteren van carb verwarming helpt dan ook niets,
hebben we al lang geleden uitgedokterd.
10 jaar geleden had ik er dus erg last van, (deed ook in de winter veel snelweg woon/werk verkeer).
Het probleem heb ik toen opgelost,...niet mbv carb verwarming, maar dmv
de motor in de winter warme lucht te laten inademen,
(idee van DR_Bean )
(als je eens tijd hebt, lees dan dit tig aantal pagina's topic maar eens door
oplossing vanaf pagina 8)
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=44&highlight=carburateur+verwarming _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
JanJan
Geregistreerd op: 25-6-2009 Berichten: 192 Woonplaats: De Woude
|
Geplaatst: Wo, 19 Nov. 2014, 17:30 Onderwerp: |
|
|
Ik rij nu met die 950 van Daan. De laatste twee winters heb ik de stop er niet meer uitgehaald en ik heb geen problemen. De carb verwarming gebruik ik ook niet. Het zal dus ook van de manier van rijden afhangen denk ik. Toen ik die stop er nog wel uithaalde had ik overigens de snorkel half afgeplakt. Bij helemaal dicht wilde de motor nauwelijks 7000 toeren draaien, dus dat gaf te veel restrictie. Eigenlijk is de oplossing niet zo vreemd. Oudere carburateurauto's hebben een klep op het luchtfilterhuis die in de winterstand lucht aanzuigt die door het uitlaatspruitstuk wordt voorverwarmd. |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
Geplaatst: Do, 20 Nov. 2014, 11:06 Onderwerp: |
|
|
JanJan schreef: | Ik rij nu met die 950 van Daan. . |
hey janjan, jij had toch een 990 blok gemonteerd?
maar dan zonder de injectie als ik het goed begrijp?
(je hebt het immers nog steeds over carburateurs).
ik heb nu een 950 adv -2004 als hobbymotor, een geimporteerde uit italie,
zonder carb verwarming en zonder badstop ,
Zolang ik geen last krijg voer ik de badstopmodificatie niet uit,
(ben een beetje mooi-weer rijder geworden) _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
JanJan
Geregistreerd op: 25-6-2009 Berichten: 192 Woonplaats: De Woude
|
Geplaatst: Do, 20 Nov. 2014, 13:33 Onderwerp: |
|
|
Dag Daan,
Ja klopt, met de carburateurs van de 950.
Grappig dat je toch weer terug bent gegaan naar je eerste KTM.
Ik hoef ook nog steeds niets anders
Groet, jan. |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
Geplaatst: Vr, 21 Nov. 2014, 10:46 Onderwerp: |
|
|
JanJan schreef: | Dag Daan,
Grappig dat je toch weer terug bent gegaan naar je eerste KTM.
. |
Oude liefde roest niet , blijkt maar weeer
en deze gaat echt nooit meer weg _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
luc van Uden
Geregistreerd op: 13-9-2014 Berichten: 11 Woonplaats: Belgie
|
Geplaatst: Za, 29 Nov. 2014, 16:20 Onderwerp: |
|
|
bedankt voor de doorverwijzing naar de topic, heb met veel interesse het tot stand komen gevolgd van de modificatie met badstop. Voorlopig nog geen ijsvorming gehad, niettegenstaande veel snelwegkilometers.( vanaf volgende week een flink pak kouder, we zien wel) groeten luc _________________ Mij krijg je niet op een GS |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
Geplaatst: Za, 29 Nov. 2014, 21:16 Onderwerp: |
|
|
Leuk dat er nog steeds belangstelling is voor topics van 10 jaar oud,
maarja, wat toen nieuw was, wordt nu nog steeds mee gereden _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Muug
Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1482 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Za, 29 Nov. 2014, 23:33 Onderwerp: |
|
|
Daan schreef: | maarja, wat toen nieuw was, wordt nu nog steeds mee gereden |
Logisch ook, die 950's zijn gemaakt voor de eeuwigheid ! Zo sterk als een tank, enorm roestbestendig, superflexibele plastiek, (bijna) onkwestbare lak .... als ik vroeger m'n VFR nog maar gewoon op z'n zij legde hoorde je het plastiek al breken, terwijl deze KTM al zo ongeveer 20 keer het luchtruim heeft gekozen en de eerste breuk moet nog komen ! _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
|
|