lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

even voorstellen

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
nopper



Geregistreerd op: 11-11-2014
Berichten: 100
Woonplaats: Meerhout

BerichtGeplaatst: Di, 11 Nov. 2014, 21:43    Onderwerp: even voorstellen Reageer met quote

Hello,

Even mezelf voorstellen :
Ik word dit jaar 40, en wil me volgend motorseizoen eens trakteren op een mooie avontuurlijke reis. Maar daar had ik niet de geschikte motor voor.
Ik heb al heel wat tweewielers onder de kont gehad. Even in een notedop : Leren rijden 22 jaar geleden met een yam Virago 250, daarna een 750. Maar al snel gemerkt dat choppers niks voor mij zijn. Bij de aankoop van een huis even motorloos geweest (op een BSA c11g uit 1954 na dan)
Daarna kwam er een Soes RF900, gevolgd door een SV650. Die werd gevolgd door een BMW R1150 GS. In tussentijd stond er ook nog een Yam SZR660 mono-racer in de garage om me mee te vermaken op circuit. Rond dezelfde tijd ook nog een Muz skorpion compleet verbouwd, omdat ik mono's super vond. Overgestapt op een verbouwde wilde Yam XJR1200 streetfighter. Die werd gevolgd door mijn eerste KTM,... een 690 duke. Omwille van rugklachten kon ik daar echt niet mee rijden. 30km deed al pijn. In totaal 300km mee kunnen rijden en vervolgens moeten verkopen. Het waren wel de leukste kilometers uit mijn carriere. Maar jammer genoeg moest ie plaatsmaken voor een Triumph Street triple R. De circuitmotoren waren intussen ook de deur uit, en werden vervangen door een mooie Aprilia RSV1000. Tussendoor heb ik ook nog even een Laverda 750s gehad.
Toen vond ik dat mijn midlifecrisis even voorbij was, en dat er een grotemensmenmotor moest komen. Alles verkocht en één dikke Honda VFR1200f DCT gekocht. Na wat verbeteringen te hebben uitgevoerd is dit een dijk van een motor. Maar toch bleef ik dromen van de reizen die we maakten met de R1150gs. Hiermee waagde ik mij eerste stapjes offroad en zochten we het avontuur op in Corsica. Ik ben dus weer op zoek gegaan naar een fiets die (hopelijk) tegen een stootje kan.

Mijn oog is gevallen op een oranje2003 KTM Adventure 950s met Akras, verlaagd gelzadel, Gobi koffers, 28000km op de teller en in heel mooie conditie. Bandjes en ketting zijn in goede conditie. De motor is rijklaar. Ik vond 4500 euro een mooie prijs voor deze motor, en intussens taat hij dan ook te blinken in mijn garage.

De motor kreeg op 23000 nog een onderhoud van de vorige eigenaar. Intussen is het dus tijd voor een nieuw onderhoud. En daar had ik nog wat vragen over :

Ik heb geen onderhoudsboekje, en ik heb geen idee of deze motor ooit modificaties/verbeteringen heeft ondergaan. Kan ik dit bij een dealer te weten komen???

Ik voer het meest onderhoud zelf uit. Op mijn lijst heb ik intussen :
*Olie en filters
*bougies
*waterpomp revisie (koop ik deze onderdelen bij een dealer of online? In de USA blijkt er een betere versie op de markt te zijn)
*veertje oliepomp (omdat de boel aan die kant toch al open ligt
*kleppen controleren (Bij hoeveel km moet de LC8 meestal gesteld worden? is het een beetje doenbaar om ze zelf te stellen? Ik heb nog nooit met shims gewerkt)

Zijn er nog zaken die ik best kan nakijken of preventief vervangen? Alle tips zijn welkom om deze fiets betrouwbaar te maken voor de volgende jaren.

Ik ben helemaal weg van deze motor. Hij maakt zoveel meer emoties los dan de BMW. Ik ben 1,79m, maar heb uitzonderlijk lange benen. Toch blijft de hoogte een beetje intimiderend en iets om rekening mee te houden. Ook de rugklachten steken weer de kop op. Ik kan het niet vinden met een rechtop zithouding. Het is niet zo erg als op de Duke, maar toch zeker aanwezig. Met een reis in het achterhoofd ben ik dan maar begonnen met trainen : pilates, muurklimmen, buikspieroefeningen...
Daarmee moet het lukken de rug te sterken tegen het voorjaar.

_________________
Love's not an angel it's merely a monkey with wings
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
nopper



Geregistreerd op: 11-11-2014
Berichten: 100
Woonplaats: Meerhout

BerichtGeplaatst: Di, 11 Nov. 2014, 22:24    Onderwerp: Reageer met quote

Is deze kit trouwens een passende upgrade voor de 950 ?
Of moet ik alle onderdelen los bestellen?
Er staat dat het een kit is voor de 990 vanaf 09

http://www.ktmschnellversand.de/WASSERPUMPEN-REP-KIT-LC8-09-12-60035055010.html

_________________
Love's not an angel it's merely a monkey with wings
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
cappie



Geregistreerd op: 22-2-2012
Berichten: 167
Woonplaats: Papendrecht

BerichtGeplaatst: Wo, 12 Nov. 2014, 10:34    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Nopper,

Welkom en veel plezier met je adventure! om wat vragen van je te beantwoorden: Als je een ktm dealer belt en je geeft je frame nr dan kan hij kijken in het systeem of er updates zijn gedaan.

Anders stuur dr bean een pm om toegang te krijgen tot het download gedeelte hier staan ook alle updates op sheet.

Voor het waterpomp asje let op dat je de juiste besteld er zit namelijk lengte verschil in (dus echt voor een 2003)

Kleppen stellen is goed te doen kost alleen ff wat tijd om erbij te komen

Succes en laat nog ff weten waar je reis naar toe gaat!

Gr Frank

_________________
KTM 950 S Adventure 2003
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
arno



Geregistreerd op: 28-9-2011
Berichten: 369
Woonplaats: Beveren-Waas (B)

BerichtGeplaatst: Wo, 12 Nov. 2014, 13:44    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Nopper,

Ik ken je vanop MF, zat ook in het SZR660 en RSV1000 topic.

Logische overstap dus naar KTM thumbsup

_________________
KTM ADV 640 '03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1482
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Wo, 12 Nov. 2014, 15:43    Onderwerp: Reageer met quote

- brandstofpompaanpassing van Dr.Bean niet vergeten monteren aub.
- andere koppelingsdrukstang, die vanaf 2005 hebben een hardere versie
- gaatje boren van 5mm in de onderkant van de achterbrug (aan weerskanten), kort voor de achteras , zodat het water er uit kan.

met wat geluk kan je dealer, op basis van het chassisnummer, in de pc opzoeken wat er allemaal al gedaan is aan terugroepakties.

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
nopper



Geregistreerd op: 11-11-2014
Berichten: 100
Woonplaats: Meerhout

BerichtGeplaatst: Do, 13 Nov. 2014, 18:52    Onderwerp: Reageer met quote

arno schreef:
Hoi Nopper,

Ik ken je vanop MF, zat ook in het SZR660 en RSV1000 topic.

Logische overstap dus naar KTM thumbsup


Haha, ik geloof niet echt in logische overstappen. Ik doe maar wat wink2

_________________
Love's not an angel it's merely a monkey with wings
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
nopper



Geregistreerd op: 11-11-2014
Berichten: 100
Woonplaats: Meerhout

BerichtGeplaatst: Do, 13 Nov. 2014, 18:58    Onderwerp: Reageer met quote

Muug schreef:
- brandstofpompaanpassing van Dr.Bean niet vergeten monteren aub.
- andere koppelingsdrukstang, die vanaf 2005 hebben een hardere versie
- gaatje boren van 5mm in de onderkant van de achterbrug (aan weerskanten), kort voor de achteras , zodat het water er uit kan.

met wat geluk kan je dealer, op basis van het chassisnummer, in de pc opzoeken wat er allemaal al gedaan is aan terugroepakties.


Wat doet de dr Bean fuelpump mod dan precies?
Ik vind vanalles over de installatie ervan, maar niet wat het precies doet.

_________________
Love's not an angel it's merely a monkey with wings
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Vr, 14 Nov. 2014, 4:26    Onderwerp: Reageer met quote

nopper schreef:
Muug schreef:
- brandstofpompaanpassing van Dr.Bean niet vergeten monteren aub.
- andere koppelingsdrukstang, die vanaf 2005 hebben een hardere versie
- gaatje boren van 5mm in de onderkant van de achterbrug (aan weerskanten), kort voor de achteras , zodat het water er uit kan.

met wat geluk kan je dealer, op basis van het chassisnummer, in de pc opzoeken wat er allemaal al gedaan is aan terugroepakties.


Wat doet de dr Bean fuelpump mod dan precies?
Ik vind vanalles over de installatie ervan, maar niet wat het precies doet.


hetzelfde als de normale pomp maar dan veeeellllll betrouwbaarder thumbsup thumbsup
de contactpuntjes worden vervangen, die willen het naar verloop van tijd wel eens laten afweten en worden vervangen door een printje ,
als het een beetje meezit moet je er daarna nooit meer naar kijken.

http://www.youtube.com/watch?v=brhZRb5G2b0
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif