lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

De nieuwe adventure?????
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3 ... 19, 20, 21
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen 1190 berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1155
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Di, 22 Jul. 2014, 14:34    Onderwerp: Reageer met quote

Blokkie schreef:
Inmiddels zit ik met de 1190 op 33.000 KM. Recentelijk heb ik hem ingeruild, eind dit jaar inleveren met 40 op de klok en per februari een nieuwe 2015 adv. Smile


Waarom al zo snel veranderen?

_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Blokkie



Geregistreerd op: 29-4-2013
Berichten: 85

BerichtGeplaatst: Di, 22 Jul. 2014, 15:18    Onderwerp: Reageer met quote

Omdat ik denk dat ik beter kan inruilen bij 2 jaar/40.000km als doorrijden en straks met 3/60.000 of 4/80.000 inruilen. (Uiteindelijk is doorrijden natuurlijk goedkoper, dat snap ik) Dus voor mij was de keuze nu inruilen of minimaal 4/5 jaar houden, ik koos inruilen. Ik ruilde mijn BMW's ook altijd in met ongeveer 2 jaar/40.000 voor een nieuwe. Zolang ik het kan betalen mag mijn hobby wel geld kosten.

EN

Ik denk dat het 2015 model wel wat wijzigingen gaat krijgen die ik wel kan appreciëren. Ik heb dan ook een gok genomen en besteld maar dat was met de huidige ook en bevalt me best.

Het verbaast me eerlijk gezegd dat ik hier over de nieuwe niets lees?? (of ik moet een draadje missen)

http://www.asphaltandrubber.com/bikes/2015-ktm-adventure-update-spy-photos/

http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=955803

Het zal natuurlijk geen 1390 worden maar een 1290 is niet ondenkbaar. De PK's boeien me niet veel maar het karakter van de 1290 Super Duke vond ik top. Een bruut beest waar je verbazingwekkend rustig mee kan rijden. Maar als het 1190 blijft vind ik het ook best.

Blokkie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1155
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Di, 22 Jul. 2014, 17:33    Onderwerp: Reageer met quote

Het instelmechanisme van dat nieuwe scherm ziet er wel leuk uit, lijkt sterk op dat van de nieuwe BMW (mijn vader heeft er zo eentje, altijd leuk om hem uit het wiel te rijden op familieritjes devil ) Verder heb ik tot nu toe letterlijk geen enkele klacht over mijn 2013 1190, dus die andere updates boeien me niet zo. Ook een 1290 blok lijkt me absoluut overbodig, gezien je nu al in 2e versnelling in no-time aan 120 per uur zit. Bij gewoon rustig wegverkeer schakel ik zo rond de 5000 à 6000 toeren, dus het vermogen dat er is gebruik ik nu al erg weinig. Ik zou niet weten wat ik met nòg wat extra power moet.
Ik vermoed overigens dat we in het grote allroadsegment dezelfde tendens zullen zien als wat er enkele jaren geleden in het circuitgamma gebeurde: eerst een wedloop naar meer PK's en Nm's tot als het echt tè belachelijk wordt en dan eerder op zoek gaan naar een meer stuurbare en lichtere motor. Het kan niet erg lang meer duren voor KTM een middenklasse reisenduro op de markt zet in het 800 cc segment als directe competitie voor BMW's 800 GS.

Deze lange litanie om maar te zeggen dat ik rustig kilometers blijf malen op mijn 1190 van allereerste generatie en over een jaar of 4-5 eens begin rond te kijken naar iets nieuws. Wie weet zoeven we tegen dan allemaal al op magnetische inductie rond...

Oh en overigens geen afkeuring van je keuze hoor Blokkie, uiteraard moet iedereen doen waar hij zin in heeft en ik zal met veel enthousiasme je bevindingen op het 2015 model volgen. Wat is overigens de restwaarde nog na 2 jaar met 40000 km? Ik kan me makkelijk voorstellen dat die slechts ergens rond de 9000 hangt.

_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Blokkie



Geregistreerd op: 29-4-2013
Berichten: 85

BerichtGeplaatst: Di, 22 Jul. 2014, 22:58    Onderwerp: Reageer met quote

Zoals ik al schreef de PK's boeien me niet maar meer souplesse in de lage snelheden/touren zou me goed uitkomen. Ik ben geen harde rijder, maar ik kick wel op vermogen, volgens de familie een "afwijking" laugh3 Blijft het een 1190 dan ben ik ook blij en tevreden.

Ik wil niet helemaal de handel van mij dealer blootleggen maar met 9000 zit je ruim, heel ruim mis.

Je praat over kilometers malen, hoeveel zal dat zijn als jouw motor 4-5 jaar oud is?? Welke inruil verwacht je dan, als je bij 2jr./10.000km al rekent op 9000 euri's?

Bokkie

PS; Je 800 komt er aan, ook die kwam ik op www al lang tegen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1155
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Wo, 23 Jul. 2014, 12:24    Onderwerp: Reageer met quote

Gezien 2e hands 1190's van eerste generatie bij de dealers voor om en bij de 12000 over de toonbank gaan zal mijn 9000 wellicht wat laag geschat zijn. Eerder 11000 waarschijnlijk, maar het blijft natuurlijk een feit dat je motor de eerste 2 jaar na aankoop het snelst in waarde daalt. Daarna verloopt de daling veel langzamer. Je verliest dus relatief gezien minder waarde gedurende het 3e en 4e jaar dan gedurende het 1e en 2e (ik had ergens een prachtig grafiekje die dit illustreerde voor de 990 Adventure, maar dat ben ik helaas kwijtgespeeld, je zal het met een imaginaire grafiek moeten doen pleased )

Ik heb eigenlijk nog nooit een motor ingeruild: de inruilvoorstellen waren altijd een pak lager dan wat ik er nog voor kon krijgen als ik ze zelf verkocht (ter illustratie: mijn 990 was voor inruil op mijn 1190 nog 5000 euro waard, ik heb hem particulier verkocht voor 6800; mijn Honda CBF 600 wilden ze nog 4000 euro voor geven, verkocht voor 5000 en mijn Triumph Thruxton was de handelaar nog 3000 waard, ook verkocht voor 5000).

Eigenlijk denk ik dat de beste beslissing uit financiëel oogpunt is om telkens een recente tweedehandsmotor te kopen, er 2 jaar mee te rijden en dan opnieuw een recent tweedehands model aan te schaffen. Maar da's natuurlijk niet zo leuk als altijd een ècht nieuwe smiley.

_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
OLoiro



Geregistreerd op: 9-3-2014
Berichten: 80
Woonplaats: In't Groene Hart

BerichtGeplaatst: Ma, 28 Jul. 2014, 11:33    Onderwerp: Reageer met quote

Nieuwe plaatjes op www.lc8.org
_________________
1190 Adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
OLoiro



Geregistreerd op: 9-3-2014
Berichten: 80
Woonplaats: In't Groene Hart

BerichtGeplaatst: Vr, 8 Aug. 2014, 18:48    Onderwerp: Reageer met quote

Weer n fotootje gezien.. KTM super adventure?
_________________
1190 Adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Blokkie



Geregistreerd op: 29-4-2013
Berichten: 85

BerichtGeplaatst: Ma, 11 Aug. 2014, 11:13    Onderwerp: Reageer met quote

Oei zie ik daar 1290 op die tank staan smiley nu nog even de R uitvoering, hoogte moet ik hebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Bertje



Geregistreerd op: 12-9-2007
Berichten: 134
Woonplaats: Op de Veluwe

BerichtGeplaatst: Do, 25 Sep. 2014, 12:09    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi hé, ze konden er niet meer omheen.

Groeten Bertje

_________________
De mooiste weg is een omweg.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Bertje



Geregistreerd op: 12-9-2007
Berichten: 134
Woonplaats: Op de Veluwe

BerichtGeplaatst: Do, 25 Sep. 2014, 13:14    Onderwerp: Reageer met quote

Nu met plaatje.
_________________
De mooiste weg is een omweg.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen 1190 Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3 ... 19, 20, 21
Pagina 21 van 21

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif