Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
sportbillie
Geregistreerd op: 24-3-2006 Berichten: 41 Woonplaats: Den Helder
|
Geplaatst: Di, 30 Mei. 2006, 10:28 Onderwerp: Luchtfilterkast modificatie |
|
|
Hallo
Ik heb al een paar keer gelezen dat er voor de Advanture een luchtfilter modificatie bestaat, is hier ook ergens een beschrijving over te vinden? ik wil dit misschien ook bij de Superduke gaan doen (volgens mij zijn de luchtfilterkast van de Advanture en de Superduke het zelfde).
En als de Akra's er op zitten wil ik ook de SAS verweideren.
mvg André _________________ Al opgemerkt dat iedereen die trager rijdt dan jijzelf een idioot is en iedereen die harder rijdt een gevaarlijke gek? |
|
Naar boven |
|
|
Flatslide
Geregistreerd op: 1-9-2005 Berichten: 332 Woonplaats: Pillegom
|
Geplaatst: Di, 30 Mei. 2006, 10:56 Onderwerp: |
|
|
Voor zover ik weet is er niet echt een modificatie, de zogenaamde Sommerdoor wordt wel regelmatig gebruikt, dit is eigenlijk niet meer als een opening in 1 van de toegangsluiken die links en rechts in de luchtfilterkast zitten.
gebruik de zoekfunctie even en je vindt er wel iets over(onder het werkplaats topic bv)
of check dit ff pagina 106!
http://www.ktm-sommer.de/SP_PDF_06/13_ADV950_990_093_109.pdf
Suxs _________________ Dr Zeuss's Bike |
|
Naar boven |
|
|
jimbo
Geregistreerd op: 8-12-2005 Berichten: 82 Woonplaats: alkmaar
|
Geplaatst: Di, 30 Mei. 2006, 15:51 Onderwerp: |
|
|
de meningen over het sommerdeurtje zijn hier geloof ik nogal verdeeld.
ik heb hem er wel in zitten.
samen met andere sproeiertjes,en afstelling,die door speedyves spatzuiver zijn gedaan,loopt hij werkelijk als n kanon nu.
ik zou zeggen,doen dus.
mzzol. _________________ bij mij wordt alles groter....door mijn ktm moter. |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 30 Mei. 2006, 18:15 Onderwerp: |
|
|
De 'Sommerdoor' is het driehoekige dekseltje aan de zijkant van de airbox (links en rechts zit er 1).
Door een opening in dit deksletje te maken verandert er iets in de duk(golven) in de airbox, hetgeen er toe leidt dat de adventure 950 wat soepeler loopt onderin, hetgeen vooral in combinatie met openen uitlaat (akrapovic of dergelijke) een voordeel blijkt te zijn.
Het is een fine-tuning, dus een samenspel van meerdere componenten!
Het heet zo omdat (KTM) Sommer het heeft uitgepuzzeld.
Dit dekseltje wordt door hen NIET aanbevolen voor bijv de super-Duke. deze heeft een ander nokkenas, andere kleptiming, flowmeter etc: dit geeft niet het gewenste effect.
Heb je hier specifieke vragen over, lees dan even hun catalogus door of mail of bel ze.
Het lijkt me dat dit ook misschien niet goed gaat voor de injectie 990 versie van de adventure, dus voordat je daar aan begint zou ik het bij hun navragen (en post het dan ook meteen even hier op de site ) _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
sportbillie
Geregistreerd op: 24-3-2006 Berichten: 41 Woonplaats: Den Helder
|
Geplaatst: Wo, 31 Mei. 2006, 10:53 Onderwerp: |
|
|
Ik zie net dat de Sommer door ook niet in de catalogus van de superduke staat het zal bij de superduke niet veel verschil uitmaken denk ik dan. _________________ Al opgemerkt dat iedereen die trager rijdt dan jijzelf een idioot is en iedereen die harder rijdt een gevaarlijke gek? |
|
Naar boven |
|
|
|