lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Luchtfilterkast modificatie

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
sportbillie



Geregistreerd op: 24-3-2006
Berichten: 41
Woonplaats: Den Helder

BerichtGeplaatst: Di, 30 Mei. 2006, 10:28    Onderwerp: Luchtfilterkast modificatie Reageer met quote

Hallo

Ik heb al een paar keer gelezen dat er voor de Advanture een luchtfilter modificatie bestaat, is hier ook ergens een beschrijving over te vinden? ik wil dit misschien ook bij de Superduke gaan doen (volgens mij zijn de luchtfilterkast van de Advanture en de Superduke het zelfde).
En als de Akra's er op zitten wil ik ook de SAS verweideren.

mvg André

_________________
Al opgemerkt dat iedereen die trager rijdt dan jijzelf een idioot is en iedereen die harder rijdt een gevaarlijke gek?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Flatslide



Geregistreerd op: 1-9-2005
Berichten: 332
Woonplaats: Pillegom

BerichtGeplaatst: Di, 30 Mei. 2006, 10:56    Onderwerp: Reageer met quote

Voor zover ik weet is er niet echt een modificatie, de zogenaamde Sommerdoor wordt wel regelmatig gebruikt, dit is eigenlijk niet meer als een opening in 1 van de toegangsluiken die links en rechts in de luchtfilterkast zitten.


gebruik de zoekfunctie even en je vindt er wel iets over(onder het werkplaats topic bv)
of check dit ff pagina 106!
http://www.ktm-sommer.de/SP_PDF_06/13_ADV950_990_093_109.pdf



Suxs

_________________
Dr Zeuss's Bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
jimbo



Geregistreerd op: 8-12-2005
Berichten: 82
Woonplaats: alkmaar

BerichtGeplaatst: Di, 30 Mei. 2006, 15:51    Onderwerp: Reageer met quote

de meningen over het sommerdeurtje zijn hier geloof ik nogal verdeeld.
ik heb hem er wel in zitten.
samen met andere sproeiertjes,en afstelling,die door speedyves spatzuiver zijn gedaan,loopt hij werkelijk als n kanon nu.
ik zou zeggen,doen dus.
mzzol.

_________________
bij mij wordt alles groter....door mijn ktm moter.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 30 Mei. 2006, 18:15    Onderwerp: Reageer met quote

De 'Sommerdoor' is het driehoekige dekseltje aan de zijkant van de airbox (links en rechts zit er 1).

Door een opening in dit deksletje te maken verandert er iets in de duk(golven) in de airbox, hetgeen er toe leidt dat de adventure 950 wat soepeler loopt onderin, hetgeen vooral in combinatie met openen uitlaat (akrapovic of dergelijke) een voordeel blijkt te zijn.
Het is een fine-tuning, dus een samenspel van meerdere componenten!

Het heet zo omdat (KTM) Sommer het heeft uitgepuzzeld.

Dit dekseltje wordt door hen NIET aanbevolen voor bijv de super-Duke. deze heeft een ander nokkenas, andere kleptiming, flowmeter etc: dit geeft niet het gewenste effect.
Heb je hier specifieke vragen over, lees dan even hun catalogus door of mail of bel ze.

Het lijkt me dat dit ook misschien niet goed gaat voor de injectie 990 versie van de adventure, dus voordat je daar aan begint zou ik het bij hun navragen (en post het dan ook meteen even hier op de site smiley )

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
sportbillie



Geregistreerd op: 24-3-2006
Berichten: 41
Woonplaats: Den Helder

BerichtGeplaatst: Wo, 31 Mei. 2006, 10:53    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zie net dat de Sommer door ook niet in de catalogus van de superduke staat het zal bij de superduke niet veel verschil uitmaken denk ik dan.
_________________
Al opgemerkt dat iedereen die trager rijdt dan jijzelf een idioot is en iedereen die harder rijdt een gevaarlijke gek?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif