lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Shark raw

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Windsurfer



Geregistreerd op: 16-6-2012
Berichten: 37

BerichtGeplaatst: Di, 27 Mei. 2014, 20:30    Onderwerp: Shark raw Reageer met quote

Goedenavond,

Heeft iemand van jullie ervaring met de shark raw?

Coole helm, stoer model met ingebouwde crossbril wideeyed

_________________
Met vriendelijke groet, Gerard.
De zithouding van een globetrotter, de power van een straatracer en de lichtvoetigheid van een eencilinder.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
toktok



Geregistreerd op: 15-12-2011
Berichten: 123
Woonplaats: Heerlen

BerichtGeplaatst: Di, 27 Mei. 2014, 20:56    Onderwerp: Reageer met quote

Heb hem op gehad en zat wel oké maar na mij crash vorig jaar waag ik me er toch maar niet aan, had ik zo'n helm opgehad hoefde ik me de rest van mijn leven niet meer te scheren. Ik reed voorheen tijdens warme dagen ook nog wel eens met een jet maar nu toch liever niet meer!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Windsurfer



Geregistreerd op: 16-6-2012
Berichten: 37

BerichtGeplaatst: Di, 27 Mei. 2014, 22:09    Onderwerp: Reageer met quote

Heb je wel een punt, dat kunststof kapje geeft geen bescherming. Aan de andere kant waarom zouden ze deze helmen verkopen als ze niet veilig zijn...

De kans dat je met je kin op straat belandt is aanwezig, maar is volgens mij te verwaarlozen.

_________________
Met vriendelijke groet, Gerard.
De zithouding van een globetrotter, de power van een straatracer en de lichtvoetigheid van een eencilinder.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Wo, 28 Mei. 2014, 3:12    Onderwerp: Reageer met quote

leuke helm voor in de zomer in de winter veel te koud, en niet echt een ktm helm
hoewel de kleur oranje goed is.... mijn maat heeft hem voor zijn Harley en daar past die het best bij thumbsup thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Badtzmaru



Geregistreerd op: 14-8-2013
Berichten: 119
Woonplaats: Haarlemmermeer

BerichtGeplaatst: Wo, 28 Mei. 2014, 16:28    Onderwerp: Reageer met quote

Windsurfer schreef:
Heb je wel een punt, dat kunststof kapje geeft geen bescherming. Aan de andere kant waarom zouden ze deze helmen verkopen als ze niet veilig zijn...

De kans dat je met je kin op straat belandt is aanwezig, maar is volgens mij te verwaarlozen.


Je zou voor de gein eens een officiële helm keuring moeten zien. De tranen springen in je ogen zo slecht. Dan begrijp je gelijk waarom aldi goed gekeurde helmen verkoopt voor nog geen 50,- Euro.

Bij de officiële TUV en E keuring laten ze namelijk op 3 wettelijk vastgestelde plekken (iedere maker weet dus exact waar deze impact komt.) een metalen pen van een bepaald aantal kilo en hoogte naar beneden vallen op de helm. Als de helm deze test haalt is hij goedgekeurd. Het is niet meer of minder.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 1456
Woonplaats: Biddinghuizen

BerichtGeplaatst: Wo, 28 Mei. 2014, 16:49    Onderwerp: Reageer met quote

Filmpje evilgrin ?
_________________
------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
toktok



Geregistreerd op: 15-12-2011
Berichten: 123
Woonplaats: Heerlen

BerichtGeplaatst: Wo, 28 Mei. 2014, 17:53    Onderwerp: Reageer met quote

Windsurfer schreef:
Heb je wel een punt, dat kunststof kapje geeft geen bescherming. Aan de andere kant waarom zouden ze deze helmen verkopen als ze niet veilig zijn...

De kans dat je met je kin op straat belandt is aanwezig, maar is volgens mij te verwaarlozen.


haha, had je mijn integraal helm maar eens moeten zien, dan sprak je heus wel anders, geloof me!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Badtzmaru



Geregistreerd op: 14-8-2013
Berichten: 119
Woonplaats: Haarlemmermeer

BerichtGeplaatst: Wo, 28 Mei. 2014, 20:01    Onderwerp: Reageer met quote

timieh schreef:
Filmpje evilgrin ?


http://www.gaskrank.tv/tv/motorrad-schule/motorrad-enduro-helme-schlagpr-18948.htm

Hier heb je een filmpje van zo'n soort test. Het andere filmpje kan ik niet vinden. In dat filmpje zie je wat de test voorstelt en hoe geavanceerd de fabrieks testen zijn van Merken als Arai en Shoei & shubert(BMW) zijn. Deze testen zijn vele malen strenger en zie je door middel van druk sensoren welke krachten er waar vrij komen en hoe die verdeeld worden over de gehele schaal.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Windsurfer



Geregistreerd op: 16-6-2012
Berichten: 37

BerichtGeplaatst: Wo, 28 Mei. 2014, 22:14    Onderwerp: Reageer met quote

Sjonge, zo zie je maar waar het (prijs)verschil in zit. stunned toch nog maar even goed over nadenken..
_________________
Met vriendelijke groet, Gerard.
De zithouding van een globetrotter, de power van een straatracer en de lichtvoetigheid van een eencilinder.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1491
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Di, 17 Jun. 2014, 10:36    Onderwerp: Reageer met quote

Windsurfer schreef:
Heb je wel een punt, dat kunststof kapje geeft geen bescherming. Aan de andere kant waarom zouden ze deze helmen verkopen als ze niet veilig zijn...

EDIt : lang antwoord weggedaan. Er zijn andere mensen die al de vinger op de wonde gelegd hebben. Hier nog een leuke site.
Site met tests van resultaten : http://sharp.direct.gov.uk/

Windsurfer schreef:
De kans dat je met je kin op straat belandt is aanwezig, maar is volgens mij te verwaarlozen.

Tuurlijk, alles is verwaarloosbaar. En de straat zal je kin effectief niet echt raken omdat die groot en vlak is. Maar een borduur of een amsterdammertje, of nog beter de dakrand van een wagen, is véél realistischer.
BTW, ik ken iemand die die met een open helm in zijn tienerjaren met zijn kaak op zo'n amsterdammertje is geknald. Daar waren redelijk veel kosten aan, denk kaak herbouwen, maanden eten en drinken met een rietje etc...
Verder heeft een collega hier vijf jaar geleden zijn 17-jarige zoon verloren. Ze hebben die teruggevonden langs de straat. Hij reed met open helm, riempje niet aangesloten, was met voorhoofd tegen de rand van de stoep geknald, hersens opgezwollen, bloedtoevoer afgesloten, geen zuurstof naar de hersens. Dood. Zijn zoon. 17 jaar oud. Open helm.
Afin, je moet het zelf maar weten.

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 1456
Woonplaats: Biddinghuizen

BerichtGeplaatst: Di, 17 Jun. 2014, 11:00    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zal net zoals hierboven duidelijk word weergeven.

Echt niet voor een jethelm/open helm gaan lipsrsealed2

Ken iemand die werkt in de sectie kamer. En die foto's van die jethelmpjes zijn niet echt fraai zegmaar

just my 2ct grin2

_________________
------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 17 Jun. 2014, 19:04    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb jaaaarhen met een jethelm gereden en nooit iets zeergedaan ondanks vele crashes...

Daarna heb ik een integraal (cross)-helm gekocht en heeel wat botten gebroken!

tongue3 2thumbsup

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1491
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Di, 17 Jun. 2014, 20:01    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
ik heb jaaaarhen met een jethelm gereden en nooit iets zeergedaan ondanks vele crashes...

Daarna heb ik een integraal (cross)-helm gekocht en heeel wat botten gebroken!

tongue3 2thumbsup

tja, hangt allemaal een beetje af van hoe uw sterren staan eh. Die staan voor iedereen anders en we weten niet hoe confused

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2665
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Di, 17 Jun. 2014, 20:47    Onderwerp: Reageer met quote

Motorrijden is per definitie een risico. Je weeg voor jezelf af of een jethelm met alle voordelen het extra risico, nadeel, je waard is.
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif