Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
f@zertje
Geregistreerd op: 19-7-2006 Berichten: 341 Woonplaats: Oirschot
|
Geplaatst: Vr, 21 Mrt. 2014, 22:21 Onderwerp: |
|
|
Weten jullie zeker dat je geen bmw gekocht hebt _________________ GS 1200LC rally 2018 |
|
Naar boven |
|
|
Master of Disaster
Geregistreerd op: 23-3-2009 Berichten: 1155 Woonplaats: Wetteren
|
Geplaatst: Ma, 24 Mrt. 2014, 16:01 Onderwerp: |
|
|
Kami schreef: | Ik heb mn brommer weer terug en op het MSC na zijn de updates gemonteerd etc.
Nu viel me op dat de fuel range geen waardes meer aangeeft.
Kan ik dat zelf resetten ofzo ?
Heeft iemand dat meer opgemerkt ?
Thanks !
Kami |
Gebeurt wel meer als ze in de computer rommelen. Gewoon beide tripmeters resetten en na 10 km rijden heb je terug een waarde. _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
|
Master of Disaster
Geregistreerd op: 23-3-2009 Berichten: 1155 Woonplaats: Wetteren
|
Geplaatst: Ma, 24 Mrt. 2014, 16:10 Onderwerp: |
|
|
f@zertje schreef: | Weten jullie zeker dat je geen bmw gekocht hebt |
Er zijn 2 types mensen op de wereld: zij die roepen dat de 1190 adventure een over the top luxetoerder met overbodige ditjes en datjes is en zij die ermee gereden hebben...
Alle gekheid op een stokje: ik heb jaren 990 gereden en heb toch besloten om 'm in te ruilen voor de 1190 R en heb er nog geen seconde spijt van gehad: power die de straatstenen eruit sleurt, allemaal heel controleerbaar, maar als je wil ook bruut en agressief, comfortabel voor lange afstanden, zuiniger met benzine, laaaaaange onderhoudsintervallen (kleppen stellen om de 30000 km!) en hoewel je kan redeneren dat al die informatie op het dashboard overbodig is vind ik het best leuk om te weten hoeveel kilometer ik nog kan rijden aan mijn huidige verbruik met wat er nog in de tank zit, net zoals ik het best leuk vind dat ik de bandenspanning gewoon aflees van de boordcomputer. Had ik 'm niet gekocht als al die toeters en bellen er niet bij waren? Natuurlijk wel, maar nu ik ze heb moet ik toegeven dat ik niet zeker weet of ik nog zonder zou kunnen... _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
|
petervdc
Geregistreerd op: 13-9-2010 Berichten: 1026 Woonplaats: west-vl
|
Geplaatst: Ma, 24 Mrt. 2014, 16:18 Onderwerp: |
|
|
Master of Disaster schreef: |
Er zijn 2 types mensen op de wereld: zij die roepen dat de 1190 adventure een over the top luxetoerder met overbodige ditjes en datjes is en zij die ermee gereden hebben... |
Hé, dàt is goed gezegd ! _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
|
Bertje
Geregistreerd op: 12-9-2007 Berichten: 134 Woonplaats: Op de Veluwe
|
Geplaatst: Ma, 24 Mrt. 2014, 17:50 Onderwerp: |
|
|
Wil niemand op z'n zieltje trappen, iedereen mag zo zijn mening hebben, maar ik deel die van MoD. Heb m'n ADV 1190 vandaag na een jaar, in het volste vertrouwen, af moeten staan aan de dealer voor het eerste beurtje (15000 km) en een nieuwe achterband. En tja, dat is de prijs die je voor dit feest betaald. Super rijijzer, enorm veel plezier, zuiniger dan de oude zo bejubelde 990, veel comfortabeler, kan best wel veel op het zandpad, piloot is de beperking, en ik bespaar nu al een paar liter olie, een filter en kleppenstellen.
Dus de ratio en de emotie overwinnen allebei. Waar hebben we het dan nog over. Dat noemen ze hier op de Veluwe Win Win.
Groeten Bertje _________________ De mooiste weg is een omweg. |
|
Naar boven |
|
|
Kami
Geregistreerd op: 5-9-2013 Berichten: 111
|
Geplaatst: Wo, 26 Mrt. 2014, 22:52 Onderwerp: |
|
|
Fuelrange doet het weer, resetten van de triptellers was inderdaad de oplossing. Thanks !
Ander vraagje, heeft iemand al eens geinformeerd naar de mogelijkheid om een bredere achterband te monteren ?
Nu met 160 breed zie ik daarvoor niet al teveel mogelijkheden als ik het op de motor bekijk, misschien naar max 170...
Vind namelijk dat het traction control lampje vaak brandt, dacht dat met een bredere slof er wellicht ook meer grip te realiseren is.
En hoeveel km gaat de standaard band ongeveer mee ?
Zoek naar wat ervaringen daarover.
Heb zelf nu ongeveer 2000km gereden en de band ziet er nog netjes uit.
Thanks !
Kami |
|
Naar boven |
|
|
daveman
Geregistreerd op: 13-12-2012 Berichten: 44 Woonplaats: Oostende (B)
|
Geplaatst: Do, 27 Mrt. 2014, 4:39 Onderwerp: |
|
|
Kami schreef: | Fuelrange doet het weer, resetten van de triptellers was inderdaad de oplossing. Thanks !
Ander vraagje, heeft iemand al eens geinformeerd naar de mogelijkheid om een bredere achterband te monteren ?
Nu met 160 breed zie ik daarvoor niet al teveel mogelijkheden als ik het op de motor bekijk, misschien naar max 170...
Vind namelijk dat het traction control lampje vaak brandt, dacht dat met een bredere slof er wellicht ook meer grip te realiseren is.
En hoeveel km gaat de standaard band ongeveer mee ?
Zoek naar wat ervaringen daarover.
Heb zelf nu ongeveer 2000km gereden en de band ziet er nog netjes uit.
Thanks !
Kami |
De standaard (niet R) heeft een 170 achterband... Ik vermoed dus dat je een R hebt.
Laat je bandendruk zakken ^^. Gelijk meer grip! |
|
Naar boven |
|
|
Blokkie
Geregistreerd op: 29-4-2013 Berichten: 85
|
Geplaatst: Ma, 31 Mrt. 2014, 14:51 Onderwerp: |
|
|
Ik heb na 10 jaar diverse GS-en in mei vorig de Adventure R gekocht. Er staat nu 22.000km op. Vorige week "moest" ik een week in Andalusie rijden op een BMW R1200GSA LC, toen ik hem meekreeg stond er 300km op de klok.
Ik dacht nog "O, F*ck straks rijdt dat weer beter als mijn Oranje monster, dan sta ik volgende week met knikkende knieën bij de BMW meneer aan de toonbank te huilen" maar na een proefritje van 1500km was ik weer blij op mijn eigen monster. Ze zijn beiden leuk en ze rijden prima maar ik heb niet direct behoefte terug te gaan naar de BMW
De belangrijkste;
De beleving van het rijden is op de KTM leuker, terwijl de BMW ergonomisch beter voor elkaar is.
Maar ja, als ik er geen lol in heb kan ie wel lekker zitten maar wat heb ik daar aan?? |
|
Naar boven |
|
|
Kami
Geregistreerd op: 5-9-2013 Berichten: 111
|
Geplaatst: Wo, 2 Apr. 2014, 8:49 Onderwerp: |
|
|
Kami[/quote]
De standaard (niet R) heeft een 170 achterband.quote]
Klopt, heb me vergist... vraag me dan af of een 180-er zal passen..
En of iemand al ervaring heeft met de Pilot Road's op de KTM ?
Ik zal inderdaad de bandenspanning eens laten zakken, kijken wat dat doet.
het is voor mij sowieso erg wennen, kom van een FZS1000 af en daar staat het gewicht meer op het voorwiel en is zitpositie zo anders.
Met dat masjien kon ik meer spelen met de afstelling van vering/demping en bandenspanning omdat ik er zo lang op gereden heb en de masjiene beter ken.
Op de KTM moet dat nog komen... |
|
Naar boven |
|
|
Martin
Geregistreerd op: 22-7-2013 Berichten: 181 Woonplaats: Heukelum
|
Geplaatst: Vr, 2 Mei. 2014, 18:48 Onderwerp: |
|
|
Vanmiddag mijn 1190 opgehaald en mijn eerste indruk is dat er met de nieuwe mapping toch wel het e.e.a. veranderd is. Ik moet er eerst nog wat meer kilometers mee rijden voor een definitief oordeel, maar zijn er anderen die dit ook gemerkt hebben? |
|
Naar boven |
|
|
daveman
Geregistreerd op: 13-12-2012 Berichten: 44 Woonplaats: Oostende (B)
|
Geplaatst: Za, 3 Mei. 2014, 19:13 Onderwerp: |
|
|
mijn gaat a.s. donderdag binnen...
In welke zin merk je veranderingen op? |
|
Naar boven |
|
|
Martin
Geregistreerd op: 22-7-2013 Berichten: 181 Woonplaats: Heukelum
|
Geplaatst: Za, 3 Mei. 2014, 20:50 Onderwerp: |
|
|
Dan wacht ik graag eerst af wat jij er van gaat vinden (van wanneer is jouw laatste update? Nou ja, van je motor dan. . .) ) Vandaag nog een stukje gereden en ondanks dat ik meen op verschillende punten een verschil te merken, denk ik dat mijn psychische toestand op het moment van rijden toch ook zeker enige invloed heeft. . .
Ik lees dus graag eerst de mening van andere rijders zonder invloed van mij.
V.w.b. de aanpassing van het licht heb ik de indruk dat ze dat toch wel wat rigoureus aangepakt hebben; het is nu ook onder zonnige omstandigheden aan, dus in de praktijk dus gewoon altijd naar ik aannneem. . . |
|
Naar boven |
|
|
Master of Disaster
Geregistreerd op: 23-3-2009 Berichten: 1155 Woonplaats: Wetteren
|
Geplaatst: Zo, 4 Mei. 2014, 10:31 Onderwerp: |
|
|
Martin schreef: | Dan wacht ik graag eerst af wat jij er van gaat vinden (van wanneer is jouw laatste update? Nou ja, van je motor dan. . .) ) Vandaag nog een stukje gereden en ondanks dat ik meen op verschillende punten een verschil te merken, denk ik dat mijn psychische toestand op het moment van rijden toch ook zeker enige invloed heeft. . .
Ik lees dus graag eerst de mening van andere rijders zonder invloed van mij.
V.w.b. de aanpassing van het licht heb ik de indruk dat ze dat toch wel wat rigoureus aangepakt hebben; het is nu ook onder zonnige omstandigheden aan, dus in de praktijk dus gewoon altijd naar ik aannneem. . . |
Ben je zeker dat je DRL is ingeschakeld? Na een reset van de computer gebeurt het namelijk dat je DRL wordt uitgeschakeld en je licht dus inderdaad altijd aan is. Dat kan je in de settings terug inschakelen. _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
|
Martin
Geregistreerd op: 22-7-2013 Berichten: 181 Woonplaats: Heukelum
|
Geplaatst: Zo, 4 Mei. 2014, 14:04 Onderwerp: |
|
|
Dat zal ik nog eens controleren, helemaal niet naar gekeken omdat het toen ik hem nieuw kocht ook niet nodig was. . . ik vind alleen de led verlichting aan fraaier en in het verkeer opvallend genoeg. |
|
Naar boven |
|
|
|