Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
DanDirt
Geregistreerd op: 15-8-2013 Berichten: 213
|
Geplaatst: Wo, 22 Jan. 2014, 21:44 Onderwerp: Kosten modificaties Adv. 2005 |
|
|
Hallo Allen,
Ik heb een poosje geleden hier een account aangemaakt, maar ben nooit tot aanschaf van zo'n oranje monster overgegaan.
Nu zijn de plannen wel redelijk ver gevorderd en zodoende wil ik jullie expertise erbij halen.
De Adventure die ik op het oog heb is een 2005 model, met de carbs dus.
Volgens de huidige eigenaar heeft de motor alle onderhoud en modificaties gehad via de KTM dealer gehad.
Na het doorspitten van dit forum heb ik een aantal zwakke punten gevonden;
O.a.
- de waterpomp
- brandstofpomp
- oliepompveer
- wat nog meer?
Excuses voor als ik zaken verkeerd benoem.
Wat ik graag zou willen weten; bestaan er voor bovenstaande punten fabrieksmodificaties?
Indien nee; zijn er aftermarket onderdelen verkrijgbaar welke beter zijn?
Ik kan/durf niet zelf te sleutelen (heb er ook de ruimte en middelen niet voor), wat zou het mij kosten deze dingen aan te pakken?
Zijn er hier op dit forum misschien ook fanatieke hobby sleutelaars die zoiets graag willen oppakken, uiteraard tegen een vergoeding?
Verder wil ik ook dolgraag de vering naar S specificaties laten ombouwen.
Maar dan wel de S van 2003/2004, dus 265mm ipv 210mm.
Is dit mogelijk?
Heb ik de extra veerweg nodig? Nee.
Is het optisch een enorme verbetering? Absoluut!
Tevens ben ik behoorlijk lang, dus een hoge motor is wel fijn.
Ik heb al heel wat motoren versleten, allemaal met het verstand gekocht.
Deze keer wil ik het over een andere boeg gooien: sinds Meoni met de 950 Rally deelnam aan de Dakar ben ik helemaal gek van dit model!
Ik ga nu een motor kopen met mijn hart, een KTM Adventure!
Ik hoop hier veel wijsheid te vinden en veel te leren van de kenners.
Zie jullie reacties graag tegemoet!
Danny |
|
Naar boven |
|
|
cappie
Geregistreerd op: 22-2-2012 Berichten: 167 Woonplaats: Papendrecht
|
Geplaatst: Wo, 22 Jan. 2014, 22:10 Onderwerp: |
|
|
Waar woon je ? Ik heb zelf een 2004 en al deze dingen zelf vervangen. Zo moeilijk is het niet en je zou bij mij mogen sleutelen hoor! Ik heb een garage met motorbrug.
Ik hoor het wel
Gr frank _________________ KTM 950 S Adventure 2003 |
|
Naar boven |
|
|
DanDirt
Geregistreerd op: 15-8-2013 Berichten: 213
|
Geplaatst: Wo, 22 Jan. 2014, 22:19 Onderwerp: |
|
|
cappie schreef: | Waar woon je ? Ik heb zelf een 2004 en al deze dingen zelf vervangen. Zo moeilijk is het niet en je zou bij mij mogen sleutelen hoor! Ik heb een garage met motorbrug.
Ik hoor het wel
Gr frank |
Papendrecht is redelijk in de buurt, ik kom uit Vlaardingen
Als het zover is ga ik zeker contact met je opnemen!
Bedankt alvast! |
|
Naar boven |
|
|
Toon_D
Geregistreerd op: 1-3-2013 Berichten: 219 Woonplaats: Kruibeke
|
Geplaatst: Zo, 26 Jan. 2014, 12:24 Onderwerp: |
|
|
Ik heb m'n vering ook naar S vering laten brengen in november. Is zeker de moeite waard, ik ben nog een pak meer van mijn Adv beginnen houden! Komt nu compleet tot z'n recht! _________________ KTM 990 Adventure 2007
BMW R45 1978
Honda CB750 1981
Suzuki RM 125
KTM SXS 150 |
|
Naar boven |
|
|
DanDirt
Geregistreerd op: 15-8-2013 Berichten: 213
|
Geplaatst: Zo, 26 Jan. 2014, 18:35 Onderwerp: |
|
|
Toon_D schreef: | Ik heb m'n vering ook naar S vering laten brengen in november. Is zeker de moeite waard, ik ben nog een pak meer van mijn Adv beginnen houden! Komt nu compleet tot z'n recht! |
Wil je met mij (ons) delen waar je dat heb laten doen en wat je kwijt was?
Mag ook per pb hoor.
Het mooie van een normale ombouwen naar S is dat er a) meer aanbod is en b) de vering uit elkaar wordt gehaald en zodoende de olie en keerringen weer vers zijn... |
|
Naar boven |
|
|
Toon_D
Geregistreerd op: 1-3-2013 Berichten: 219 Woonplaats: Kruibeke
|
Geplaatst: Zo, 26 Jan. 2014, 22:55 Onderwerp: |
|
|
Dit heb ik laten doen bij WP zelf in Mol (België).
Was gewoon 500 euro. Vorkbenen en achterdemper binnenbrengen en in 5 dagen terug. Hou er wel rekening mee dat je je staanders ook moet verlengen/vervangen!
Gr, Toon _________________ KTM 990 Adventure 2007
BMW R45 1978
Honda CB750 1981
Suzuki RM 125
KTM SXS 150 |
|
Naar boven |
|
|
DanDirt
Geregistreerd op: 15-8-2013 Berichten: 213
|
Geplaatst: Ma, 27 Jan. 2014, 8:47 Onderwerp: |
|
|
Dank je, maar het blijkt nogal model afhankelijk te zijn...
Mijn voorkeur: 2004 of 2005 verhogen naar '03/'04 S hoogte.
Daarbij heb ik niet de kennis of mogelijkheid om zelf de onderdelen te (de) monteren dus ik wil dan sowieso de motor compleet wegbrengen.
Nu ik dit zo allemaal typ en er over nadenk doe ik er waarschijnlijk wijs aan meteen een echte S te kopen |
|
Naar boven |
|
|
Muug
Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1482 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Do, 30 Jan. 2014, 10:52 Onderwerp: |
|
|
Tokke heeft nog steeds twee voorpoten van een S te koop, vorige zomer volledig gereviseerd en gearrangeerd door WP Mol. Doorzoek de zoekertjes maar eens.
Van waar komt nu plots het idee om hem te laten ophogen? Daar is in je openingsvraag geen melding van.
Wat de aankoop van een KTM betreft moet je leren leven met de wetenschap dat het een hoogperformant voertuig is, en die zijn sowieso onderhoudsgevoeliger dan "laag"performante voertuigen. Simpel gesteld : wil je nooit in panne vallen, nooit sukkelen tijdens je woonwerkverkeer, koop dan een Deauville. wil je een topchassis, topremmen, een topmotorblok, topvering, koop je dan idd die KTM. Maar leer er mee leven dat er hier en daar een zwak punt is. Een F1-wagen is ook geen Civic...
Dat gezegd zijnde ben ik superdesupercontent van mijn KTM 950 Adventure van 2005. De waterpomp is één keer vervangen in zijn jonge jaren en is sindsdien oerbetrouwbaar. De brandstofpomp is gewoon een stom ontworpen ding dat al meerdere decennia door meerdere motormerken in gebruik is en na x aantal tienduizenden kms gewoon kapotgesleten is. Da's dus eigenlijk geen zwak punt van KTM (alleen). Die oliedrukveer? Nooit misérie mee gehad, en we zitten op 86.000 km ondertussen. Koppelingkorven zijn tamelijk ingesleten maar ja, als je dat als rijlesmotor gebruikt (hebt) doe je nét iets meer maneuvers dan de gemiddelde motorrijder. Vering reviseren hoeft niet, maar dan verlies je na tig 10.000 kms toch wel de superieure kwaliteiten, omdat de olie degradeert tot slootwater.
Nu ja, kijk, ofwel ga je ervoor en aanvaard je de moto zoals hij is, ofwel ga je voor de civic-optie. _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
|
DanDirt
Geregistreerd op: 15-8-2013 Berichten: 213
|
Geplaatst: Do, 30 Jan. 2014, 13:44 Onderwerp: |
|
|
Nooit een Civic of Deauville! Lets make that clear
Vroeger gebruikte ik de motor voor woon/werk, nu is dat pak ik mooi de 4 wieler.
Motorrijden doe ik alleen nog voor mn plezier, voor de hobby.
En een hobby mag geld kosten
Dus over eventueel kosten zit ik niet in, wel wil ik graag weten wát ik kan verwachten en wat zoiets kost bij reparatie cq vervanging.
Het ophogen verhaal; er zijn nu eenmaal minder S'en dan normale.
Vandaar dat ik die optie ook overweeg. |
|
Naar boven |
|
|
ToKkE
Geregistreerd op: 3-7-2011 Berichten: 116 Woonplaats: Nossegem
|
Geplaatst: Do, 30 Jan. 2014, 18:55 Onderwerp: |
|
|
Muug schreef: | Tokke heeft nog steeds twee voorpoten van een S te koop, vorige zomer volledig gereviseerd en gearrangeerd door WP Mol. Doorzoek de zoekertjes maar ...
|
Muug bedankt voor de reclame maar de voorvering is reeds verkocht .. waren eigenlijk de normale! Ik heb nu de S vering steken en die doe ik niet meer weg
DanDirt schreef: |
Het ophogen verhaal; er zijn nu eenmaal minder S'en dan normale.
Vandaar dat ik die optie ook overweeg. |
DanDirt,
Als je van plan bent om er echt zwaar offroad mee te gaan rijden dan zijn de S vering zeker aan te raden.. dan zou je eigenlijk ook direct de juiste veren (op gewicht) moeten steken en de demping wat aanpassen.. ook als je zwaar wil offroaden dan raad ik echt andere smallere velgen aan... zodat je goeie noppen eronder kunt zetten (bvb pirelli mx extra)...
Wil je meer rustiger offroaden/allroaden dan zijn typisch de normale veren van een 2003-2005 (als ik mij niet vergis) voldoende... aangezien de hoogte 235 mm is. Wat eigenlijk tussen de laagste modellen 210 en de hoogste 265 ligt. Zeker als je dan daarbij de vering aanpast aan je gewicht en wat aan de demping verander... _________________ _______________________________________________________
KTM 950 Adventure 2004 met de S veren |
|
Naar boven |
|
|
DanDirt
Geregistreerd op: 15-8-2013 Berichten: 213
|
Geplaatst: Do, 30 Jan. 2014, 20:00 Onderwerp: |
|
|
ToKkE schreef: | Muug schreef: | Tokke heeft nog steeds twee voorpoten van een S te koop, vorige zomer volledig gereviseerd en gearrangeerd door WP Mol. Doorzoek de zoekertjes maar ...
|
Muug bedankt voor de reclame maar de voorvering is reeds verkocht .. waren eigenlijk de normale! Ik heb nu de S vering steken en die doe ik niet meer weg
DanDirt schreef: |
Het ophogen verhaal; er zijn nu eenmaal minder S'en dan normale.
Vandaar dat ik die optie ook overweeg. |
DanDirt,
Als je van plan bent om er echt zwaar offroad mee te gaan rijden dan zijn de S vering zeker aan te raden.. dan zou je eigenlijk ook direct de juiste veren (op gewicht) moeten steken en de demping wat aanpassen.. ook als je zwaar wil offroaden dan raad ik echt andere smallere velgen aan... zodat je goeie noppen eronder kunt zetten (bvb pirelli mx extra)...
Wil je meer rustiger offroaden/allroaden dan zijn typisch de normale veren van een 2003-2005 (als ik mij niet vergis) voldoende... aangezien de hoogte 235 mm is. Wat eigenlijk tussen de laagste modellen 210 en de hoogste 265 ligt. Zeker als je dan daarbij de vering aanpast aan je gewicht en wat aan de demping verander... |
Tokke, bedankt voor je bijdrage!
De reden waarom ik graag een S wil is niet omdat ik een carrière ambieer als rallyrijder. Nee, ik vind een S gewoonweg een stuk stoerder omdat deze hoger op z'n poten staat.
Uiteraard zal ik het onverhard opzoeken, maar niet het extreme zoals sommige leden hier (waarvoor mijn respect!) |
|
Naar boven |
|
|
|