lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Vervangingsuitlaat 1190 Adventure.
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen 1190 berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Martin



Geregistreerd op: 22-7-2013
Berichten: 181
Woonplaats: Heukelum

BerichtGeplaatst: Zo, 8 Sep. 2013, 14:06    Onderwerp: Vervangingsuitlaat 1190 Adventure. Reageer met quote

Zijn er hier al rijders die de uitlaat vervangen hebben?
Voor zover ik weet is er op dit moment alleen Akrapovic en Remus beschikbaar? Ik moet mijn vrouw nog wel enigszins overtuigen van de noodzaak om een andere demper te monteren, maar ik ben wel benieuwd naar het verschil tussen de originele-en vervangingsdempers. Zowel qua geluid (YouTube is leuk, maar moeilijk om daarmee een goede vergelijking te maken) als wat het doet met het vermogen/koppel, vooral onderin. . .
In de loop van de tijd zijn er al verschillende tests van vervangingsuitlaten voor diverse motorfietsen verschenen en vaak blijkt de originele als één van de beste uit de test te komen.
Ik hoef ook zeker geen herrie-uitlaat, maar net wat meer en dieper geluid komt de veiligheid natuurlijk wél ten goede. . . wink3
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Ma, 9 Sep. 2013, 3:16    Onderwerp: Re: Vervangingsuitlaat 1190 Adventure. Reageer met quote

Martin schreef:
Zijn er hier al rijders die de uitlaat vervangen hebben?
Voor zover ik weet is er op dit moment alleen Akrapovic en Remus beschikbaar? Ik moet mijn vrouw nog wel enigszins overtuigen van de noodzaak om een andere demper te monteren, maar ik ben wel benieuwd naar het verschil tussen de originele-en vervangingsdempers. Zowel qua geluid (YouTube is leuk, maar moeilijk om daarmee een goede vergelijking te maken) als wat het doet met het vermogen/koppel, vooral onderin. . .
In de loop van de tijd zijn er al verschillende tests van vervangingsuitlaten voor diverse motorfietsen verschenen en vaak blijkt de originele als één van de beste uit de test te komen.
Ik hoef ook zeker geen herrie-uitlaat, maar net wat meer en dieper geluid komt de veiligheid natuurlijk wél ten goede. . . wink3


https://www.youtube.com/watch?v=HCuoI6ZrhDE WINGS

ik heb die 2 die je hierboven vermeld al gehoord en die Remus is echt wel de betere tov de akra die laatste was waardeloos en een beetje $$$$ heftig
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
kampie



Geregistreerd op: 9-9-2012
Berichten: 52
Woonplaats: Twente

BerichtGeplaatst: Ma, 9 Sep. 2013, 7:52    Onderwerp: Reageer met quote

Mogguh!

Wings heeft ze inmiddels ook in hun programma:
http://www.wings.si/ver3/index.html
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Chriske



Geregistreerd op: 16-6-2009
Berichten: 79
Woonplaats: De kempen

BerichtGeplaatst: Ma, 9 Sep. 2013, 16:33    Onderwerp: Reageer met quote

Is er geen Leovince voor de 1190?
_________________
Greetz

Chriske
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Di, 10 Sep. 2013, 3:37    Onderwerp: Reageer met quote

kampie schreef:
Mogguh!

Wings heeft ze inmiddels ook in hun programma:
http://www.wings.si/ver3/index.html


Wings heeft ze inmiddels ook stars kijk eens naar bovenstaand filmpje laugh
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mariodeve



Geregistreerd op: 21-11-2010
Berichten: 91
Woonplaats: ermelo

BerichtGeplaatst: Di, 29 Okt. 2013, 20:57    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn remus is binnen moet hem er alleen nog opzetten.
Zal verslag uitbrengen als ik er mee gereden heb....

_________________
Ktm 1190 adventure R
Ktm 990 adventure R
Ktm 530 sixdays
Ktm 500 sixdays
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam MSN Messenger
jaap2005



Geregistreerd op: 1-5-2006
Berichten: 30
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

BerichtGeplaatst: Wo, 30 Okt. 2013, 23:04    Onderwerp: Vervangingsuitlaat 1190 Adventure Reageer met quote

inclusief verzendkosten naar NL komt de Wings vervangingsuitlaat op Eur. 619,-

Ondertussen heb ik de KTM (Trax) 38 ltr topcase gemonteerd. Makkelijk voor wat kleding en werkspul Rugsteun voor de ega was ook wenselijk. De baseplate van de 990 moest daarvoor wel wat aangepast worden. Met 2 andere gaten erbij en wat vijlwerk zit het zaakje stevig vast.
De passtukken van MFW zitten in de verzending zodat de duo voetsteunen wat lager komen te zitten.

Als het goed is moet de FIAMM luchthoort ook passen en is het gedaan met die eendekwaaktoeter.

Heeft iemand andere spiegels gemonteerd? Las ergens dat de F800 spiegels beter zicht geven en wat stijlvoller zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mariodeve



Geregistreerd op: 21-11-2010
Berichten: 91
Woonplaats: ermelo

BerichtGeplaatst: Di, 5 Nov. 2013, 21:01    Onderwerp: Reageer met quote

Remus gemonteerd, half uurtje werk. Daarna natuurlijk meteen starten.
Meteen weer uitgezet en de db-killer eruit geschroefd . Heerlijk geluid weer, mooi donker en niet te hard in mijn oren. Wat een genot om mee te rijden na die stil Ktm pijp. Ben er erg blij mee. Zowieso erg blij met de 1190. Niet te vergelijken met mij oude(2010) R.

_________________
Ktm 1190 adventure R
Ktm 990 adventure R
Ktm 530 sixdays
Ktm 500 sixdays
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam MSN Messenger
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1155
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Wo, 8 Jan. 2014, 15:15    Onderwerp: Reageer met quote

Naast Akrpovic, Remus en Wings hebben volgende merken ook een model voor de 1190:

Arrow: http://www.arrow.it/eng/prodotti/motociclo.asp?IDM=44&IDTab=1317 alu of titanium model al dan niet met complete uitlaatbochten
Exan: http://www.exan.it/exan/?p=2531 alu of titanium al dan niet met carbon endcap
Giannelli: http://www.giannelli.com/eng/prodotti/details_pro.asp?id=913 alu of titanium, al dan niet compleet met uitlaatbochten
Zard: http://www.zardauspuff.de/auspuff/KTM-1190-Adventure-,22-241-2?sid=3a42defd30d40fb1b3292ad597d5ed39 alu of titanium, wel of niet met E-keur naar keuze

Zoveel keuze dat ik niet meer weet wat nemen.
Moesten de Wings een keurmerk hebben zou ik niet twijfelen, maar nu weet ik het niet meer...

_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
daveman



Geregistreerd op: 13-12-2012
Berichten: 44
Woonplaats: Oostende (B)

BerichtGeplaatst: Do, 9 Jan. 2014, 20:03    Onderwerp: Reageer met quote

Master of Disaster schreef:
Naast Akrpovic, Remus en Wings hebben volgende merken ook een model voor de 1190:

Arrow: http://www.arrow.it/eng/prodotti/motociclo.asp?IDM=44&IDTab=1317 alu of titanium model al dan niet met complete uitlaatbochten
Exan: http://www.exan.it/exan/?p=2531 alu of titanium al dan niet met carbon endcap
Giannelli: http://www.giannelli.com/eng/prodotti/details_pro.asp?id=913 alu of titanium, al dan niet compleet met uitlaatbochten
Zard: http://www.zardauspuff.de/auspuff/KTM-1190-Adventure-,22-241-2?sid=3a42defd30d40fb1b3292ad597d5ed39 alu of titanium, wel of niet met E-keur naar keuze

Zoveel keuze dat ik niet meer weet wat nemen.
Moesten de Wings een keurmerk hebben zou ik niet twijfelen, maar nu weet ik het niet meer...


Vraag mij af of er ergens effectief gecontroleerd wordt naar het keurmerk... Zolang er geen hels kabaal uitkomt - wat volgens mij niet het geval is met wiens (met db killer) - kan ik mij niet voorstellen dat ze zeggen van "tiens, we gaan die zijn e-keurmerk eens checken"...

En als je de wings zonder emblemen neemt, trekt het ook niet echt aandacht hé.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
daveman



Geregistreerd op: 13-12-2012
Berichten: 44
Woonplaats: Oostende (B)

BerichtGeplaatst: Do, 16 Jan. 2014, 10:58    Onderwerp: Reageer met quote

@Master of disaster

Al een keuze kunnen maken mbt uitlaat?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1155
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Do, 16 Jan. 2014, 11:19    Onderwerp: Reageer met quote

daveman schreef:
@Master of disaster

Al een keuze kunnen maken mbt uitlaat?

Jep, gisteren is de Remus toegekomen. Uiteindelijk toch voor veiligheid gegaan en eentje met E-keur gekocht, hoewel ik zeer tevreden was met Wings op mijn 990.
Eerste indruk: goede kwaliteit, mooi vormgegeven. Ik zal mijn 1190 pas half februari hebben (ga nu zaterdag de papieren halen, maar vertrek dan meteen op congé, dus ik zal 'm pas ophalen als ik terug ben), dus op een praktische review zal je nog even moeten wachten.

_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
daveman



Geregistreerd op: 13-12-2012
Berichten: 44
Woonplaats: Oostende (B)

BerichtGeplaatst: Do, 16 Jan. 2014, 11:53    Onderwerp: Reageer met quote

Master of Disaster schreef:
daveman schreef:
@Master of disaster

Al een keuze kunnen maken mbt uitlaat?

Jep, gisteren is de Remus toegekomen. Uiteindelijk toch voor veiligheid gegaan en eentje met E-keur gekocht, hoewel ik zeer tevreden was met Wings op mijn 990.
Eerste indruk: goede kwaliteit, mooi vormgegeven. Ik zal mijn 1190 pas half februari hebben (ga nu zaterdag de papieren halen, maar vertrek dan meteen op congé, dus ik zal 'm pas ophalen als ik terug ben), dus op een praktische review zal je nog even moeten wachten.


Zet 'm anders ff op de mijne tot je je 1190 hebt. Kwestie dat je remus al mooi ingereden is. Free of charge
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1155
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Do, 16 Jan. 2014, 13:18    Onderwerp: Reageer met quote

Hmm, ik denk dat ik daarvoor pas voorlopig.
_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1155
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Vr, 14 Feb. 2014, 12:50    Onderwerp: Reageer met quote

Inmiddels de Remus op de motor gezet. Past goed en klinkt geweldig. In combinatie met het Holan kofferrek is het een erg goede setup.

Wel een vraagje: iemand enig idee waar het E keurmerk terug te vinden is? Ik heb me al rot gezocht maar zie het nergens staan. Dat is toch waar ze op controleren?

_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen 1190 Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 1 van 5

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif