Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Apuch
Geregistreerd op: 28-1-2005 Berichten: 27 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Vr, 28 Apr. 2006, 21:32 Onderwerp: |
|
|
Flatslide schreef: | Mooi is anders.....
dat ben ik met jullie eens, maar dit keer vindt ik de functionaliteit belangrijker, inkorten werkt ook goed, ik heb er zelf ook een tijdje mee rondgereden, zolang je niet te hard gaat is t goed te doen. maar aangezien er wat tripjes op de lijst staan met een hoop snelweg stampwerk. heb ik hier voor gekozen.
ik zit zelf nog ook te wachten tot er een mooie en goede aftermarket ruit komt.
tot die tijd is t behelpen... |
Qua aftermarket. Ik vraag me af of het nog beter wordt dan dit http://www.ceebaileys.com/ktm/.
Ik heb wat ervaring met type 2. Past qua looks het beste bij de hoekigheid van de Adventure. Is hoger en breder en standaard maar lost bij mij met lengte ong 1.88 het lawaai/wervelingen probleem nog niet op.
Blijft over type 1 en dan de hoogste variant die ze leveren(ze hebben verschillende hoogtes). Maar ja, dat vind ik dan weer een spuuglilluk ding. Maar vanuit functionaliteitsoogpunt gezien is die dan te overwegen voor de echt grote snelwegafstanden. Evt. ter plaatse aangekomen dan demonteren en omwisselen en tegen niemand zeggen
|
|
Naar boven |
|
|
Koen
Geregistreerd op: 16-8-2006 Berichten: 489 Woonplaats: Maastricht
|
Geplaatst: Vr, 29 Aug. 2008, 21:19 Onderwerp: |
|
|
Voor de zaag erin zet, zijn er oplossingen aan de oren/ontvangers kant?
Tips voor helmen, typen oorstoppers, enz? Andere nieuwe ontwikkelingen? Enige idee wat de spiegels, kleding, ander stuur doen?
Moet binnenkort dagelijks ritje Maastricht-Eindhoven maken en wil niet gek worden van al dat gebulder. Heb nu dat hogere scherm van KTM zelf, ook met het orginele (met en zonder TT happertje) gereden
vast bedankt & groeten,
Koen
_________________ 12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R |
|
Naar boven |
|
|
ivanbase
Geregistreerd op: 6-6-2009 Berichten: 631
|
Geplaatst: Ma, 12 Okt. 2009, 23:09 Onderwerp: |
|
|
nu heb ik ook eindelijk het windscherm aangepast met succes voor mijn lengte, (1.73)
heb de "super ricardo mod" toegepast zoals op het orange crush forum met kleine aanpassing...
beetje geexperimenteerd met de lengte van de spacers en kwam uit op bovenaan 30mm, midden30 en onder 15mm
de turbulentie is zo stukken beter, enkel het probleem wat zich nu voordeed was dat bij nacht mijn (hid)koplamp me verblindde, zo erg dat ik bij regen niets meer zag op de weg voor me door reflecterende druppels... bummer
zelfs met de velcro erin zoals beschreven een ramp!
dus heb ik de binnenzijde van mijn scherm mat gespoten, inclusief de binnenrand rond de koplamp. hierdoor lichten de druppels op het scherm en de bovenrand van het scherm ook niet meer op.
boven de koplamp heb ik dan een plastic boord bevestigd op het scherm met velcro, met een opening van ong een cm voor het binnenscherm...
en naast de koplamp links en rechts een boord tussen het korte onderscherm en de koplamp gekleefd met spec dikke dubbelzijdige tape, ook ong een cm open voor het scherm.
zo komt er nog voldoende lucht door het lampgat en is de reflectie weg.
grtz
|
|
Naar boven |
|
|
Aleph
Geregistreerd op: 27-11-2007 Berichten: 888 Woonplaats: Flanders Fields
|
Geplaatst: Vr, 16 Okt. 2009, 9:14 Onderwerp: |
|
|
ik ben heel erg tevreden van dit zogeheten hamster-spoilertje. Kost 35 euro, heeft en heeft een scharnier zodat je zelf kan bepalen bij welke stand je de minste turbulentie te verwerken krijgt. Klein nadeel: regendruppels worden op je helm vooraan naar beneden geblazen en ik heb al gemerkt dat er dan af en toe druppels durven binnendruppelen, iets wat me zonder die spoiler nooit was overkomen.
Fotootje : http://www.goedmotorrijden.be/images/hamsterspoiler.jpg
_________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
|
petervdc
Geregistreerd op: 13-9-2010 Berichten: 1025 Woonplaats: west-vl
|
Geplaatst: Wo, 6 Okt. 2010, 21:44 Onderwerp: |
|
|
Heeft er iemand een link naar die ricardo modificatie ?
_________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
|
ivanbase
Geregistreerd op: 6-6-2009 Berichten: 631
|
|
Naar boven |
|
|
jurki
Geregistreerd op: 6-7-2007 Berichten: 75
|
Geplaatst: Zo, 31 Mrt. 2013, 14:19 Onderwerp: |
|
|
Misschien oogt deze spoiler niet het mooist, maar is zeker effectief. Met 130+ km/u (lees veel+), met mijn 1,85mtr lengte, cross helm en dan ook nog even zonder bril, geen geklapper meer rond mijn hoofd en geen tranende ogen.
Overigens is de constructie van dit schermpje en bevestiging wel weer een knap stukje werk. Het kost wat, maar dan heb je ook wat.
Dit is niet de uitvoering specifiek bedoelt voor de lc8, maar de universele grote uitvoering. Mocht het schermpje te groot zijn, kun je er altijd zelf nog wat vanaf halen. Overigens waarschuwt TT wel voor te hoge windbelasting op het orginele scherm bij deze grote uitvoering. de tijd zal het leren of alles heel blijft
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
12.72 KB |
Weergegeven: |
15295 keer |
|
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
12.47 KB |
Weergegeven: |
15295 keer |
|
|
|
Naar boven |
|
|
Hummer H1
Geregistreerd op: 28-8-2011 Berichten: 70
|
Geplaatst: Za, 16 Nov. 2013, 23:08 Onderwerp: |
|
|
DE OPLOSSING VAN HET TUBULENTIE PROBLEEM!!!
Heb de "Ricardo" modificatie gemaakt met het touring scherm over het orginele scherm. Zes trillingsdempers M5 in de orginele gaten van het buitenste scherm geven een opening tussen de schermpjes van 15mm. Tussen de schermpjes aan beide zijden een strook plakrubber zodat de lucht niet naar de zijkant kan ontsnappen. Voor mijn lengte van 1,77m is het geweldig. Ik hoor nu echt het motorblok draaien, bij elke snelheid en kan gewoon met mijn helm open rijden.
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
52.57 KB |
Weergegeven: |
14926 keer |
|
Beschrijving: |
Opening tussen de schermen 15mm. |
|
Bestandsgrootte: |
49.03 KB |
Weergegeven: |
14926 keer |
|
Beschrijving: |
Touring scherm over het standaard scherm. |
|
Bestandsgrootte: |
50.5 KB |
Weergegeven: |
14926 keer |
|
Beschrijving: |
|
Download |
Bestandsnaam: |
IMGP5955.jpg |
Bestandsgrootte: |
54.72 KB |
Gedownload: |
516 keer |
_________________ Mihi nil nimis absurdum.
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/263719/Africa-Twin-1995-reviseren-1.html |
|
Naar boven |
|
|
tafella
Geregistreerd op: 18-2-2008 Berichten: 656 Woonplaats: Rotterdam
|
Geplaatst: Zo, 17 Nov. 2013, 0:03 Onderwerp: |
|
|
Vind de oplossing niet een van de meest elegante, maar als het helpt
Dan maakt dat niet zoveel uit.
Ikzelf heb gewoon een paar cm van het originele ruitje gezaagd en dat geeft
Voor mij goede resultaten.
Maar ik heb meer interesse in de projectoren die je hebt ingebouwd.
Welke zijn dat? Waar besteld?
Groet,
Richard
_________________ KTM 990 Adventure-R 2010 (Verkocht!)
KTM 690 Enduro-R 2014 |
|
Naar boven |
|
|
Hummer H1
Geregistreerd op: 28-8-2011 Berichten: 70
|
|
Naar boven |
|
|
tafella
Geregistreerd op: 18-2-2008 Berichten: 656 Woonplaats: Rotterdam
|
Geplaatst: Di, 26 Nov. 2013, 19:43 Onderwerp: |
|
|
Het ging me niet om de ballasten of de xenonlampen maar echt om de
Projectoren....Welk type, afmetingen, makkelijk te monteren etc
De reflector van mijn koplamp wordt slechter en de oplossing zouden
Projectoren kunnen zijn.
_________________ KTM 990 Adventure-R 2010 (Verkocht!)
KTM 690 Enduro-R 2014 |
|
Naar boven |
|
|
Hummer H1
Geregistreerd op: 28-8-2011 Berichten: 70
|
|
Naar boven |
|
|
tafella
Geregistreerd op: 18-2-2008 Berichten: 656 Woonplaats: Rotterdam
|
Geplaatst: Di, 26 Nov. 2013, 23:43 Onderwerp: |
|
|
Dank, ik stop nu met deze topic vervuiling
_________________ KTM 990 Adventure-R 2010 (Verkocht!)
KTM 690 Enduro-R 2014 |
|
Naar boven |
|
|
Florisdb
Geregistreerd op: 8-6-2015 Berichten: 14
|
Geplaatst: Wo, 17 Feb. 2016, 22:03 Onderwerp: |
|
|
Is al een 'wat' ouder topic, maar nog steeds actueel (bij mij dan)
Rijdt hier iemand rond met een opzetruitje van puig of MRA X creen?
Ik overweg het om op het toerscherm te plaatsen om de turbulentie rond mijn helm te verminderen. Ben benieuwd of hier iemand ervaring mee heeft.
Gr, Floris
|
|
Naar boven |
|
|
Dekster
Geregistreerd op: 13-10-2010 Berichten: 731 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Wo, 17 Feb. 2016, 23:17 Onderwerp: |
|
|
Heb een tijdje met zo'n opzet ruitje gereden "hamsterspoiler" Geen verbetering voor turbulentie..
De touringscherm helpt wel wat. Maar ik vind het er niet uit zien. Rij nu met afgezaagd touringscherm. Volgt de lijnen van de tank.
Het liefst nog zonder enige ruit. Probeer het maar.... Geen turbulentie (klapperen van de wind) meer, maar een constante wind waar mijn helm en oordoppen prima mee kunnen werken...
Wil ooit nog wel een keer een dubbel scherm proberen... Maar ik heb nog geen tweede stamdaard scherm.
Gr. Dekster
_________________ 990 R & fe450 & IHZ Jupiter |
|
Naar boven |
|
|
|