Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Thijs
Geregistreerd op: 6-11-2013 Berichten: 3
|
Geplaatst: Wo, 6 Nov. 2013, 11:36 Onderwerp: Acceptabele KM-stand 990A? |
|
|
Hallo allemaal,
Ik ben me aan het ori๋nteren op een tweedehandse 990 adventure. Nu zie ik wat verschillende kilometerstanden, mijn vraag is; wat is een nog acceptabele kilometerstand voor een tweedehands adventure? _________________ (Nog) geen LC8 |
|
Naar boven |
|
|
koen warnar
Geregistreerd op: 16-5-2006 Berichten: 990 Woonplaats: Nieuwstadt
|
Geplaatst: Wo, 6 Nov. 2013, 15:03 Onderwerp: |
|
|
Ik heb een hele mooie te koop staan bij "koop en verkoop". 64k km, kun je nog heel veel woon werk en vacantie km's mee maken en vriendelijk geprijsd (kunnen nog wel een paar centen vanaf) _________________ mooi spul...h่!? |
|
Naar boven |
|
|
Freebert
Geregistreerd op: 9-9-2011 Berichten: 1057 Woonplaats: de stille kempen
|
Geplaatst: Do, 7 Nov. 2013, 10:29 Onderwerp: |
|
|
Hey Thijs, welkom.
Alles hangt af van het onderhoud dat eraan gebeurt is. Er zijn mensen die hun lagers (wielen, ophanging) nooit checken en hun motor zeer weinig aandacht schenken, maar toch weinig km's doen. En er zijn er die veel km's doen, maar wel alles aandacht geven waar aandacht aan moet besteed worden bij zo'n LC8. En dan heb je daar nog vanalles tussenin.
Je moet wat geluk hebben en afgaan op je mensenkennis om te weten met wat voor type je te doen hebt. Motorkennis is ook niet onbelangrijk.
De kinderziektes van deze modelletjes zijn waterpomp(as), koppelingsnemer, koppelingskorf van de vroege modelletjes tot en met 2004, cylinderkopbouten van de vroege modelletjes, en nog zo'n paar kleinigheden waar ik niet meteen opkom.
Een goede eigenaar heeft al deze zaken laten updaten of zelf de updates uitgevoerd (en zou je deze zaken haarfijn kunnen uitleggen).
Als de motor offroad heeft gezien, wat meestal het geval is bij deze modellen, heeft de ophanging wat meer te lijden gehad. Maar zoals reeds aangehaald staat of valt dit met goed onderhoud. vb. Iemand die z'n motor twee keer per jaar van stal haalt heeft een grotere kans dat de naald van de rebound in de demper gaat vastzitten door corrosie, dan iemand die er elk weekend mee gaat offroaden.
Opvallend lage kilometerstanden hoeven dus niet per s้ een goed ding te zijn, en hoge standen rond de 75000km hoeven ook niet alarmerend te zijn.
Veel succes met je zoektocht. Er zitten hier velen met kennis van de LC8 waar ik al veel heb aan gehad toen ik nog LC8 reed (rij nu al even met een LC4 690).
Cheers,
Bert |
|
Naar boven |
|
|
Master of Disaster
Geregistreerd op: 23-3-2009 Berichten: 1155 Woonplaats: Wetteren
|
Geplaatst: Zo, 10 Nov. 2013, 20:41 Onderwerp: |
|
|
Dag Thijs,
Ik weet niet op welke termijn je op zoek bent, maar ik plan na de winter de mijne te verkopen. Heeft momenteel 43000 km (bouwjaar 2009) en is altijd goed onderhouden door mezelf. Heeft nieuwe koppeling, balhoofdlagers, cjdesigns waterpomp, en koppelingspomp. Motor wordt dagelijks bereden, bij ieder onderhoud worden de lagers gecontroleerd (inclusief demontage achter brug).
Motor heeft offroad gezien, dus hier en daar wel een "battlescar".
Mocht je dus op lange termijn iets zoeken hoor ik het wel! _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
|
bmva
Geregistreerd op: 10-2-2007 Berichten: 148 Woonplaats: Ouderkerk aan de Amstel
|
Geplaatst: Di, 12 Nov. 2013, 0:56 Onderwerp: |
|
|
Er staat er eentje uit 2006 met 130000km te koop bij Verpalen.
Zegt wel iets over de degelijkheid van het blok lijkt mij.... _________________ Oranje 990 Crispy design Adventure 2007, 690 Enduro R 2013 |
|
Naar boven |
|
|
Thijs
Geregistreerd op: 6-11-2013 Berichten: 3
|
Geplaatst: Ma, 18 Nov. 2013, 19:52 Onderwerp: |
|
|
Iedereen bedankt voor de antwoorden, ben nu met een occasion bezig en anders kom ik graag terug op de aangeboden modellen! _________________ (Nog) geen LC8 |
|
Naar boven |
|
|
|