Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
plukenannabel
Geregistreerd op: 6-10-2010 Berichten: 248
|
Geplaatst: Do, 26 Sep. 2013, 21:40 Onderwerp: |
|
|
luchtstrips wel , airram is nog niet binnen.
Zijn erg veel meldingen dat dit niet de oplossing is overigens, ook voor mij niet dus. Verstoorde luchtstroom gaat niet over de helm heen maar slat er aan de zijkant en bovenkant tegen aan. Je voelt met 120 gewoon de overgang van laminair naar turbulent met je hand.
_________________ Er zijn meer mensen die opgeven dan er zijn die die falen. |
|
Naar boven |
|
|
Edwin640
Geregistreerd op: 20-4-2013 Berichten: 231
|
Geplaatst: Do, 26 Sep. 2013, 22:03 Onderwerp: |
|
|
Is het geen optie om het dan is in je helm te zoeken??
Ik heb voor de snelwegen, lange afstanden een schuberth C5 pro en voor de anderen doeleinde een crosshelm..
Zoals ik al is vermeld heb,. Met mijn 2 Mtr. Niet de irritatie die jij noemt met de hoge snelheden.
Met de andere helm is dat met hoge snelheden wel een ander verhaal.
Gr.,
Edwin.
_________________ adventure 990 R |
|
Naar boven |
|
|
plukenannabel
Geregistreerd op: 6-10-2010 Berichten: 248
|
Geplaatst: Do, 26 Sep. 2013, 22:09 Onderwerp: |
|
|
heb een bmw enduro, met klep een ramp, zonder beter. Ook een systeem5 en ook dan last van enorme turbulentie, heb ik op geen van mijn andere fietsen (met of zonder scherm) gehad.
Met Staan is ie ook mooi stil.
_________________ Er zijn meer mensen die opgeven dan er zijn die die falen. |
|
Naar boven |
|
|
Edwin640
Geregistreerd op: 20-4-2013 Berichten: 231
|
Geplaatst: Do, 26 Sep. 2013, 22:15 Onderwerp: |
|
|
Dan ben ik ook door opties heen,.
Hoop voor je dat de Airram in combinatie met een andere oplossing de uitkomst bied..
Gr.
_________________ adventure 990 R |
|
Naar boven |
|
|
Freebert
Geregistreerd op: 9-9-2011 Berichten: 1057 Woonplaats: de stille kempen
|
Geplaatst: Do, 26 Sep. 2013, 22:17 Onderwerp: |
|
|
Roeffie schreef: |
Dit ligt niet aan de KTM maar aan mijzelf
|
Tuurlijk ligt dat aan KTM...enig idee hoeveel Adventure rijders met hun scherm aan het kloten zijn? Bijna allemaal. Gewoon een slecht design maar het ziet er wel retestrak uit, dat wel.
Hoe lager je je scherm afzaagt op de LC8 adventure, hoe beter/stiller het wordt. Wel investeren in een deftig pak, dan heb je minder last van wind en regen die dan wel harder op je borst komt.
Minder is meer is echt van toepassing op dat scherm, geloof me.
|
|
Naar boven |
|
|
plukenannabel
Geregistreerd op: 6-10-2010 Berichten: 248
|
Geplaatst: Vr, 27 Sep. 2013, 8:52 Onderwerp: |
|
|
Ik ben het met je eens, maar voor lange snelwegstukken niet afdoende voor me. Met deze fiets zou je een dag lang met 160 naar je reisdoel moeten kunnne knallen en daar ongeveer alles rijden wat voor je voeten komt.
Als het ontwerp van het scherm er nu voor zorgt dat ik zonder bescherming naar het reisdoel moet om daar alles te kunne rijden wat ik wil ken ik duizend fietsen meer die dat prima kunnen met lager verbruik en lager gewicht. (ktm 640,690, bmw g650)
Dit moet dus wel worden opgelost naar mijn idee. En................
Met toerscherm en spoiler is het nu prima toeven op de snelweg. Nadeel is dat je door het scherm heen tuurt maar daar heb ik wat op bedacht.
Ik monteer een ingekorte originele ruit onder de toerruit.
Op reis goede bescherming, op locatie een beter zicht.
_________________ Er zijn meer mensen die opgeven dan er zijn die die falen. |
|
Naar boven |
|
|
Roeffie
Geregistreerd op: 17-9-2013 Berichten: 18 Woonplaats: Purmerend
|
Geplaatst: Za, 28 Sep. 2013, 22:49 Onderwerp: |
|
|
Hi Plukannabel,
Je experimenten hebben succes zie ik.
Ik heb deze week mijn ruit en side deflectors binnen gekregen en gelijk gemonteerd.
Een aanzienlijk verschil met de KTM standaard en toer ruit. Het is nu voor mij mogelijk om 130 km/h te rijden met mijn vizier volledig of gedeeltelijk open, in dat opzicht dus perfect.
Je zit niet geheel uit de wind en dat heeft zomers toch zeker wel zijn voordeel om enige verkoeling van de rijwind te ontvangen.
Zoals Cruijf zegt alle voordelen hebben ook nadelen en dit geldt hier ook.
Bij een wat langere rit krijg ik toch een wat duf gevoel in mijn bolletje en wat nek kramp, waarschijnlijk doordat de afgebogen lucht direct stroomt over de boven en zijkant van mijn helm en schouders, daar toch een lichte turbulentie veroorzaakt om daarna gelijk aan de rug kant neer te dalen.
Inmiddels wel ondervonden dat de KTM super veel plezier geeft maar de aerodynamica van een kluis deur heeft.
Ik moet morgen voor het werk een aantal dagen naar België en kan het geheel dus goed uit proberen.
Ik houd je op de hoogte.
Grt.
Ron
_________________ Adventure 990 |
|
Naar boven |
|
|
plukenannabel
Geregistreerd op: 6-10-2010 Berichten: 248
|
Geplaatst: Za, 12 Okt. 2013, 11:39 Onderwerp: |
|
|
klinkt toch redelijk, mijn oplossing bevalt nog steeds prima. Echt lange stukken heb ik er echter nog niet mee gerede. 100km snelweg is nu een eitje en verwacht dat dit ook voor langere stukken geldt.
_________________ Er zijn meer mensen die opgeven dan er zijn die die falen. |
|
Naar boven |
|
|
André XT-LC
Geregistreerd op: 29-11-2006 Berichten: 172 Woonplaats: Amsterdam
|
|
Naar boven |
|
|
|