lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Gas respons SMT 990 bj. 2012 volgmotor

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen SMT berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Lexxer



Geregistreerd op: 25-7-2013
Berichten: 1
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

BerichtGeplaatst: Do, 25 Jul. 2013, 8:42    Onderwerp: Gas respons SMT 990 bj. 2012 volgmotor Reageer met quote

Goedemorgen KTM Freaks,

Ik ben nieuw op dit forum en ben erg benieuwd naar dit forum.

Even mezelf kort voorstellen; ik rij nu een klein jaartje met een SMT 990 met Leo's en dit bevalt mij zeer goed, ik heb alleen 1 probleem. Ik gebruik de motor ook zakelijk als volgmotor tijdens rijlessen, dit is ronduit bagger.
De gasrespons van de motor is gewoon bout, je rijdt tijdens de lessen vaak in 30km zones en dit is niet prettig. Korte bochten zijn ook lastig.
Zolang ik mijn eigen tempo kan bepalen (lees doorrijden) dan is er niets aan de hand, alleen tijdens het lessen vind ik het drama.
Nu lees ik op het forum dat je de lambasonde kan uitschakelen?

Volgende week gaat de motor voor zijn onderhoudsbeurtje naar de dealer en wil ik kijken of er iets aan gedaan kan worden.

Wat raden jullie mij aan?

_________________
Enjoy the max
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Bertje



Geregistreerd op: 12-9-2007
Berichten: 134
Woonplaats: Op de Veluwe

BerichtGeplaatst: Do, 25 Jul. 2013, 21:53    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Lexxer,

Heb een kleiner voortandwiel gemonteerd en een progresieve gashandel. Met deze aanpassingen was hij voldoende handelbaar om als Motard de Alpdehuzes te doen.
Met al die fietsers tegen de berg op gaat echt niet snel, laat staan als je een cameraman achterop hebt.
Let ook op de ketting die moet niet te slap staan want dat versterkt het aan/uit effect.

Succes Bertje

_________________
De mooiste weg is een omweg.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Vonkenboer



Geregistreerd op: 4-12-2009
Berichten: 473
Woonplaats: omgeving Eindhoven

BerichtGeplaatst: Vr, 26 Jul. 2013, 12:29    Onderwerp: Reageer met quote

heb je de akra map geladen of de orginele map?.

omdat in de akra map de secundaire kleppen wat meer open staan geeft dit ook wat meer rust in lage toerentallen/gasklep standen.
als de akra map reeds geladen is kun je
de secundaire kleppen verder open zetten dmv tuneecu.
zodat ze niet verder dicht gaan dan 10-12%. tussen 2-4000 toeren tot max 10% gas klep stand.

_________________
990SMT 2010-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Lowdown



Geregistreerd op: 26-7-2013
Berichten: 30

BerichtGeplaatst: Vr, 26 Jul. 2013, 22:45    Onderwerp: Reageer met quote

Dag!

Sinds vandaag ben ik trots eigenaar van een SMT uit 2011. Mooi apparaat, maar dat onrustige bij lagere snelheden mag van mij wel iets minder. Ik denk dat het deels wennen is (gevoelig rechterhandje ontwikkelen), maar als er wat aan te doen is, lijkt me dat fijn. Ik heb de progressieve gashandel besteld (123 euro..) en wil ook de mappen bekijken. Kun je die laten aanpassen zonder meteen voor 1000 euro akras te moeten kopen?

Gr,

René
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vonkenboer



Geregistreerd op: 4-12-2009
Berichten: 473
Woonplaats: omgeving Eindhoven

BerichtGeplaatst: Za, 27 Jul. 2013, 7:04    Onderwerp: Reageer met quote

Lowdown schreef:
Dag!

Sinds vandaag ben ik trots eigenaar van een SMT uit 2011. Mooi apparaat, maar dat onrustige bij lagere snelheden mag van mij wel iets minder. Ik denk dat het deels wennen is (gevoelig rechterhandje ontwikkelen), maar als er wat aan te doen is, lijkt me dat fijn. Ik heb de progressieve gashandel besteld (123 euro..) en wil ook de mappen bekijken. Kun je die laten aanpassen zonder meteen voor 1000 euro akras te moeten kopen?

Gr,

René


je kunt kleine dingen doen dmv tuneecu zoals de secundaire kleppen iets verder open zetten en eventueel de O2 sensoren uit schakelen.

_________________
990SMT 2010-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Lecram



Geregistreerd op: 21-6-2009
Berichten: 161
Woonplaats: Barendrecht

BerichtGeplaatst: Wo, 25 Sep. 2013, 11:50    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zou voor een volgmotor een andere motor kopen en de SMT gebruiken voor plezierritten. Het karakter van een SMT is nu eenmaal niet geschikt voor gebruik als volgmotor
_________________
KTM SMT 990 '11, 2x Honda CB750K0 '70, 2x CB750K1 '71, CB750K2 '73 en '74
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Chriske



Geregistreerd op: 16-6-2009
Berichten: 79
Woonplaats: De kempen

BerichtGeplaatst: Ma, 7 Okt. 2013, 19:31    Onderwerp: Reageer met quote

Eerst heb ik Leovince uitlaten laten plaatsen => was al verschil voelbaar.
Nadien een progressieve gashendel => wederom wat meer verschil merkbaar.
Vandaag een kleiner voortandwiel laten plaatsen en nu is hij ..... Yep, de max!
Minder schakelen en kan nu de versnellingen beter benutten. Dat was voor mij het belangrijkste. Schakelen vind ik niet erg.
Kan in vierde versnelling makkelijk van 70 naar 50 gaan zonder naar beneden te schakelen. Beter om in bebouwde kom te rijden thumbsup
3000 toeren was voordien voor mijn SMT helemaal NOT DONE. Nu is het geen probleem, alleen is 3500/4000 toeren nog altijd het beste toerental om gemoedelijk in te rijden.

_________________
Greetz

Chriske
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen SMT Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif