lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Blackbert en Muug off-road in de Frans-Italiaanse Alpen
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Reizen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1482
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Za, 7 Sep. 2013, 22:50    Onderwerp: Reageer met quote

Beetje gespeeld met het fototoestel laugh3



Bert betrapt op een vreemd moment.


Weirdo selfie


mjamie


ook mjamie

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1482
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Ma, 9 Sep. 2013, 22:33    Onderwerp: Reageer met quote

Foto's en commentaar van Blackbert:

Anelle - Moutière. De eerste net buiten 't Parc National du Mercantour, de laatste de enige onverharde weg in het parc waar je mag rijden, zover ik weet. Samen het alternatief voor de Col de la Bonnette, de hoogste geasfalteerde weg in West Europa.

Top van de Bonnette linksboven.




Daarna 25km omlaag zoeven over perfect asfalt, op weg naar de Parpaillon, die bijna even hoog is trouwens.
't Begint idyllisch en lieflijk



Dan begint het echt bergop te gaan





Schapen. Net als koeien, niet de intelligentste beesten ter wereld. Weten blijkbaar niet dat ze op de weg moeten blijven. Stampen dus de helling af, waarbij er stenen omlaag donderen een flinke schapenbout groot. :shock: Op het lager gelegen stuk had ik al een kei als een tennisbal zien 'oversteken'. Blij dat het niet die grote was die ze iets later loswerkten.



_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1482
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Ma, 9 Sep. 2013, 22:33    Onderwerp: Reageer met quote

Dag 9:
col de la Forclaz
col de l'Arpettaz
la Croix de Fer
col des Aravis
col des Glières
col du Collet
col du Mnt Sion
Col de la Faucille


Allez hop, na een frisse nacht in een lekker warme slaapzak stonden we lekker uitgerust op. En alles was zeiknat. Afin, aan de buitenkant van de tent toch. :? Ze hadden daar in die vallei lichtjes last van dauw. :shock: Gelukkig was het de laatste keer dat die tent ingepakt en gebruikt moest worden. Vanavond was ons logement "La Grenotte", we moesten er op tijd zijn voor ons avondmaal, dus veel offroadfantasiën waren er niet mogelijk. De rit noordwaarts ging bijgevolg ook grotendeels langs dezelfde weg als hetgeen we op dag 2 hadden gedaan.

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1482
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Ma, 9 Sep. 2013, 22:34    Onderwerp: Reageer met quote

Col du Pré was een hele venijnige col (voor de fietsers toch), vanuit Arêche naar boven, behoorlijk steil en kronkelig. De foto vind ik tof, maar is geheel "per ongeluk" zo geworden. Enerzijds stond mijn camera nog op "night vision" (zie de vorige grofkorrelige foto's) en anderzijds was er nog condens op mijn lens. De combinatie levert wel een prachtige nostalgische foto op:


_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1482
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Ma, 9 Sep. 2013, 22:34    Onderwerp: Reageer met quote

Volgende foto is aan een de Barrage de Roselend genomen. Het licht was héél speciaal, en het was verdomd moeilijk om een goeie foto te nemen. Bert heeft ook nog een hele mooie die ik nageäapt heb, maar ik laat de eer aan hem.



Dinner was served richting Col de L'Arpettaz, een héél tof wegje er naar toe dat kronkelde gelijk een paling in een lavabo.

A meal with a view:

(ene keer raden vanwaar de wind komt...)

Zoals u kan zien aan het gedrag van mijn disgenoot was het eten vurrukkulluk. Het waren drie stukken kersverse kisch van bij de bakker. thumbsup


Richting col de L'Arpettaz hebben we geprobeerd om aktiefoto's in haarspeldbochten van elkaar te maken, maar dat was verdomd moeilijk ! :lipsrsealed2: Ofwel was het te donker (in het bos) ofwel was de achtergrond te licht en de rijder dus te donker, ofwel kwam hij te rap aanrijden en was onze camera nog niet in de aanslag grin Respect voor de boekskesmakers ! thumbsup





Wat verder kwamen we Metal Molly tegen. En ik maar denken dat dat een rockgroep was ! lipsrsealed2


Een eind verder passeerden we deze rots. Het onderschrift bij het merkwaardige portret was "Les chasseurs du Mt Charvin". Wie het weet mag het zeggen !


Merde toch, weeral die sikkebaard in de weg ! (was dat richting Col du Aravis????)


Nog wat moois langs deze mooie piste :



(als ik me niet vergis zijn dit beide HDR-foto's, om zowel de aarde als de lucht mooi belicht te krijgen)(was ook wat prutsen eer het op wat leek)

De laatste 500m van deze piste waren er behoorlijk veel wandelaars. De meesten keken behoorlijk "gestoord" toen we langskwamen. Een groot verschil met Engeland en Wales waar ze je bewonderend bekijken en het leuk vinden dat je gewoon op "ralenti" voorbij rolt. Uiteindelijk hebben we dat stuk dan gewoon de motoren stilgelegd en naar beneden gebold. Met als grappig resultaat dat ze nu soms een halve meter opsprongen toen we plots achter hen opdoken met onze rammelbak :mrgreen: Mottige toeristenval trouwens, die col Du Aravis, waar honderden onnozelaars zich lopen af te vragen of ze nu een koeievacht of een schapevacht gaan kopen. wall

En dan, na x aantal kilometers, arriveerden we aan een vallei met zicht op La Suisse. Als ons zicht tenminste niet belemmerd was door een gigantische smogwolk. En zeggen dat we 9 dagen eerder vanaf de overkant een sublieme foto van de Witte Berg gemaakt hadden ! stunned Toen we daar zo mentaal afscheid stonden te nemen van een toch wel zalige vakantie merkten we een kapelletje op, gericht aan "Ons Madam van de Reizigers". Die had ons toch mooi pijnloos en probleemloos door de Alpen geloodst, dus die kreeg ook een kiekje voor de neus.



Onze beestjes in het gras aan La Grenotte:


En met deze foto van de ondergaande zon, getrokken in de "tuin" van La Grenotte, zijn we aan het eind van dit lange fotoverhaal gekomen. (jongens, wat gaat dat geven als ik ooit eens voor langere tijd op reis ga!))


Dank om het te lezen, dank voor de commentaren. Dank aan Blackbert voor de voorbereidingen, de kisches, de plaspauzes, de verbale en nonverbale communicaties, voor het vertrouwen in de mens en de machine. Dank aan de mensen die een Nikon D5100, een 18-200 VR en een polarisatiefilter hebben uitgevonden. Dank voor het thuisfront ook, om thuis te blijven en om mij te laten vertrekken. Ciao, la vita e bella ! daisy

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
erwindob



Geregistreerd op: 29-11-2004
Berichten: 298

BerichtGeplaatst: Di, 10 Sep. 2013, 13:41    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi trippie hoor. Blijkt maar weer dat je helemaal niet zo heel ver weg hoeft voor onverhard avontuur.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Paul_M



Geregistreerd op: 23-6-2011
Berichten: 105

BerichtGeplaatst: Ma, 23 Sep. 2013, 9:33    Onderwerp: Reageer met quote

mooi mooi, bijna idem als onze trip smiley
ps: merci voor de top-topcase wink2

_________________
KTM 990 Adv R - 2011
Antwerp - Belgium
http://www.meatandgrease.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Frank



Geregistreerd op: 30-4-2011
Berichten: 266

BerichtGeplaatst: Ma, 23 Sep. 2013, 22:15    Onderwerp: Reageer met quote

Wil terug!
_________________
R!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
vraptor



Geregistreerd op: 1-8-2011
Berichten: 192
Woonplaats: noord holland

BerichtGeplaatst: Zo, 1 Dec. 2013, 2:53    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi, ziet/zag er goed uit. Heb je de route ook in gpx/gdb bestanden? Weer een ideetje voor next year smiley
_________________
950 adv 2011-2019
1090 Adventure R 2019-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
vraptor



Geregistreerd op: 1-8-2011
Berichten: 192
Woonplaats: noord holland

BerichtGeplaatst: Zo, 1 Dec. 2013, 3:39    Onderwerp: Reageer met quote

Het verslag bekeken en gelezen! Plesant verhaal en (hele-)mooie foto's! Top
_________________
950 adv 2011-2019
1090 Adventure R 2019-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
bmva



Geregistreerd op: 10-2-2007
Berichten: 148
Woonplaats: Ouderkerk aan de Amstel

BerichtGeplaatst: Wo, 4 Dec. 2013, 0:02    Onderwerp: Reageer met quote

Mooie tocht en mooie foto's ...! Echt genieten...
Ik wou dat het weer zomer was.... confused lekker met de motor op vacantie..!

Gr.
Mark

_________________
Oranje 990 Crispy design Adventure 2007, 690 Enduro R 2013
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Blackbert



Geregistreerd op: 30-3-2009
Berichten: 721
Woonplaats: aan de rand van het bos

BerichtGeplaatst: Wo, 4 Dec. 2013, 12:32    Onderwerp: Reageer met quote

vraptor schreef:
Hoi, ziet/zag er goed uit. Heb je de route ook in gpx/gdb bestanden? Weer een ideetje voor next year smiley


wel, als jij ook wat hebt in gpx/gdb? ruilen is altijd leuker.

pb met je mailadres erbij is prima. 2thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
vraptor



Geregistreerd op: 1-8-2011
Berichten: 192
Woonplaats: noord holland

BerichtGeplaatst: Zo, 22 Jun. 2014, 12:26    Onderwerp: Reageer met quote

ehum, beetje late react4ie dizzy2 . Ik heb j n pb gestuurd....
_________________
950 adv 2011-2019
1090 Adventure R 2019-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Blackbert



Geregistreerd op: 30-3-2009
Berichten: 721
Woonplaats: aan de rand van het bos

BerichtGeplaatst: Zo, 22 Jun. 2014, 17:51    Onderwerp: Reageer met quote

't moet zijn dat die nog ergens draadloos rondzweeft, niks in mijn inbox hier (die niet vol is).
kan je 't nog eens versturen (en dan wat geduld hebben, zit midden in een verhuis).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Wheels



Geregistreerd op: 16-11-2014
Berichten: 135
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

BerichtGeplaatst: Za, 13 Dec. 2014, 12:58    Onderwerp: Reageer met quote

Tsjonge jonge, dat is me een geweldig verslag van jullie reis.
Een groot verschil met de asfalt kilometers die ik maak op mijn recent nieuwe 1190.
Heb met plezier alles zitten lezen en de pics bekeken. Jullie hebben me wellicht op andere gedachten gebracht.
speechless

_________________
Zeg 'wat' je bedoelt. dan is 'dat' duidelijk
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail AIM Naam
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Reizen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 3 van 4

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif