Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 758 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Do, 5 Sep. 2013, 15:28 Onderwerp: Rimlocks - bandenklemmen |
|
|
Tot en met vorige zomer reed ik met een MT21 voor en een D908RR achter, smallere velgen mét rimlocks. Ook op de snelweg had ik daar geen last mee. Vorige maand die wielen er weer onder, om 't laatst beetje leven uit die banden te halen. Bij 130 op de snelweg kwam het nu wel boven: periodiek trillen in heel de motor, zo erg dat ik vreesde voor de GPSbevestiging boven 't dashbord.
Volgens mij door de stevige onbalans in beide wielen, en telkens de voor- en achterkant 'synchroon' lopen bibbert heel de fiets. brrr ... brrr ... brrr ...
Trager of sneller rijden en 't verminderde.
Met wat loodstrips rond de spaken eens gemeten: voor ongeveer 90g, achter 130 om de wielen ongeveer in balans te krijgen.
Iemand die een oplossing heeft om wiel+rimlock (zonder band) te balanceren? Loodstrips in de velg plakken? Welke lijm blijft z'n werk doen als de boel opwarmt? (al gelezen dat ductape 'a mess' wordt)
Voor de alpentrip heb ik de voorste bandenklem eruitgehaald, maar ik ben nieuwsgierig. |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2728 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Do, 5 Sep. 2013, 15:42 Onderwerp: |
|
|
Ik rol altijd daklood om de 2 overstaande Spaken heen, tywrap om de spaken om verschuiven op en neer te stoppen. Werkt prima! _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
Mosseltje

Geregistreerd op: 16-3-2008 Berichten: 185 Woonplaats: Breda
|
Geplaatst: Do, 5 Sep. 2013, 16:33 Onderwerp: |
|
|
Ik gebruik 2 indentieke rimlocks tegenover elkaar.
Die balanceren elkaar. _________________ Heaven won't have me and hell is afraid I'll take over !
Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak......... |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6794 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Do, 5 Sep. 2013, 19:13 Onderwerp: |
|
|
ventiel en bandenklem zo ver mogelijk uit elkaar (tegenover elkaar, als dat mogelijk is).
dan gewoon ouderweds spaaklood aan een spaak knijpen.
Als je bij de locale motorboer/fietsenmaker rondvraagt, dan willen ze nog wel eens een oud doosje hebbe... zo ben ik aan een behoorlijke bak van die dingen gekomen.
Voor de bandenklem pak ik er dan meestal meteen een van 50 of zelf 2 van 50g, op naastliggende spaken.
Een stripje lood om de spaak rollen werkt ook goed, maarja ik heb nog van dat knijplood , en die kan je best vaak gebruiken voordat ze op zijn  _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 758 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Do, 5 Sep. 2013, 23:40 Onderwerp: |
|
|
Tegenover 't ventiel leek mij ook logisch kwa gewicht, maar 't is niet zo. Er zitten 4 spaken tussen 't ventiel en de rimlock. Zo geleverde Excels. De Husky heeft ook excelvelgen, en daar staat 't ventiel op 12uur, de rimlock op 5uur.
Ik ga eens beginnen schooien voor gewichtjes. Of dunner bladlood dan wat ik nu heb liggen.
Dankuwel |
|
Naar boven |
|
 |
|