lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

versnellingsperikelen?

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
gijssie2

BerichtGeplaatst: Zo, 21 Jul. 2013, 23:24    Onderwerp: versnellingsperikelen? Reageer met quote

Hallo,

sinds mijn grote beurt (3500km geleden) schiet mijn 990s regelmatig 'uit zijn versnelling',hoe zou dat kunnen komen?? Zouden ze verkeerde olie hebben gebruikt,of zou het in de koppelingspomp kunnen zitten?? Mijn S heeft een grote beurt gehad (30000 km) bij Motorcity,volgens mij een KTM-dealer? Overigens had ik na 500km al een probleem met mijn achterrempomp,daar werd ik ook al niet vrolijk van.....1200Euro uitgegeven voor een beurt en wat nieuwe onderdelen (achterband,remblokken) en dan meteen problemen.De grote beurt heeft trouwens 10,5 uur werk gekost,terwijl het volgens mij in een uurtje of 6 gedaan hoort te worden???
Graag wat feedback,en natuurlijk alvst bedankt.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
wtr500

BerichtGeplaatst: Ma, 22 Jul. 2013, 1:50    Onderwerp: Reageer met quote

1200 euro? Mijn god. Kun je eens posten wat ze exact gedaan hebben tijdens die beurt? Wel handig om te weten voor de troubleshooter shooting...
gijssie2

BerichtGeplaatst: Di, 23 Jul. 2013, 0:25    Onderwerp: Reageer met quote

Ja hoor,dat kan ik.Een standaard grote beurt met het vervangen van de klepplaatjes ivm. lichte speling,verder montage (en aankoop) van een nieuwe Pirelli Scorpion achterband,een setje nieuwe remblokken achter,en het monteren van een schakelaar op het stuur(en aankoop) om mijn verstralers te laten branden als ik dat wil.Ik had een schakelaartje in mijn dash gemaakt maar die bleek neit waterdicht,dus een stukje kabel van het dash naar het stuur trekken kwam daar ook bij........ Resumerend: een standaard grote beurt met benodigde onderdelen,een nieuwe achterband en achterremblokken+montage en een nieuwe schakelaar+montage.......Tja,best duur.Zoals ik zei een standaard grote eurt kostte me de vorige keer (15000km) ongeveer 6 uur en nu 10,5......... Ik voel me dus (wederom) genept door een KTM-achtige.....)
Naar boven
wtr500

BerichtGeplaatst: Di, 23 Jul. 2013, 23:24    Onderwerp: Reageer met quote

Pff....wat een geld. Zelfs met achterband kom ik niet verder dan 750 euro,maarja....heeft niets met jouw probleem te maken. Als je blok verder niet is open geweest (behalve het kleppendeksel), en het begon sinds de beurt...dan lijkt het me iets simpels. Koppeling goed ontlucht? Of hebben ze er Dot ingeknikkerd? Als dat niet goed is gebeurd, zou je m theoretisch niet goed in de versnelling kunnen krijgen, waardoor het lijkt alsof ie er uit schiet. Je kunt ook gewoon teruggaan...volgens mij terechte klacht
gijssie2

BerichtGeplaatst: Di, 23 Jul. 2013, 23:56    Onderwerp: Reageer met quote

Tja,zoiets dacht ik al.....Misschien ff terug naar de dealer? Hij schiet,bij zeg maar erg enthousiast optrekken uit zijn 3e versnelling,en dan kan ik hem ook niet snel weer in zijn versnelling zetten,dan moet ik eerst wat afremmen,en toeren minderen.....Vreemd is het wel,voor deze beurt heb ik daar nooit last van gehad,hij heeft altijd,ook bij extreem optrekken altijd goed en trefzeker geschakeld,dus ik baal ervan.....En hoe groot is de kans dat ze zeggen: die beurt is 3500km geleden,dus.... Ik heb alleen een trip door Zweden gemaakt van 2 weken.
Naar boven
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Wo, 24 Jul. 2013, 18:55    Onderwerp: Reageer met quote

ga eerst daar eens praten denk ik...
gijssie2

BerichtGeplaatst: Do, 25 Jul. 2013, 0:02    Onderwerp: Reageer met quote

Dat ga ik zeker doen,bedankt voor de feedback so far.... thumbsup
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: