lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

thailand, laos, china

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Reizen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bazz



Geregistreerd op: 13-6-2010
Berichten: 109

BerichtGeplaatst: Zo, 21 Jul. 2013, 12:33    Onderwerp: thailand, laos, china Reageer met quote

En het is alweer een eeuwigheid geleden dat ik nog wat gepost heb hier. De laatste keer was vanuit Cape Town in Zuid Afrika. Ondertussen zijn we via Singapore, Maleisie, Thailand, Laos en Hong Kong op ons verste punt geraakt..China! Hierna zijn we dus officieel op terugreis. In Thailand is het motoren redelijk beperkt gebleven door een probleem met de moto dat in Bangkok is opgelost. Voorts ook motoloos bezoek gehad wat het rijden ook al niet bevorderd. En Laos zijn we eigenlijk maar even een week ingereden om de visa voor Thailand te hernieuwen. Over enkele maanden gaan we Laos, Cambodia en hopelijk Vietnam wat uitgebreider bezoeken. En wie weet, maar ik vrees ervoor, mogen we Myanmar wel in. We hebben de moto helaas China ook niet binnengekregen (hij staat opgeslagen in Bangkok nu) maar we hebben China wel doorkruist op daar gekochte 125cc brommers...ook leuk! Maar ik mis men moto ondertussen toch wel een beetje. Op het einde nog wat minder nieuws maar laten we dat voor na het fotoverslag houden:

wie Thailand zegt zegt tempels. Ontelbaar veel en om ter kleurrijkst en schitterendst.


goede wegen, groene heuvels..heerlijk cruisen in Zuid Thailand


Het blijft speciaal om zo dicht bij deze toch wel heel bijzondere dieren te mogen komen



Apen moeten zowat de meest brutale dieren van deze planeet zijn. Van het moment dat ik wegga van de moto klimmen ze erop en

proberen ze men koffers open te breken.



Een lokaal truukje dat echt werkt..geen aap durft nog aan men moto te komen!


Ook alom aanwezig in Thailand..bling bling toegangspoorten


Eigenlijk is de moto veel te groot om in Bangkok zelf rond te rijden. En we geraken beiden geregeld overhit..



Aangepast vervoer om bezoek rond te rijden.


Thaise grenswachten willen allemaal op de moto en op de foto


Laos, hier komen we zeker nog uitgebreider terug.



En dan zijn we al aan het China gedeelte. Zoals gezegd is het niet gelukt om onze moto binnen te krijgen en strikt gezien

hoort het volgende gedeelte dan ook niet op deze site maar ik zet het hier toch maar neer.

Internationaal rijbewijs is in China niet geldig dus eerst een chinees halen. Wat ons lukt en we komen er zelfs mee in de

gazet!



Net te laat om deze 'ktm' te bemachtigen


Het is dan uiteindelijk een 'dayang' en een yamaha 125cc geworden. De yamaha was zeker van betere kwaliteit maar het

voordeel van de chinese dajing is dat ze elk onderdeel in elk minidorpje wel hebben liggen.


En ik dacht dat alle modderpret gedaan was na Afrika.


Bijna vrouwloos. ingesloten door twee landslides..iets later komt de rest van de wand ook naar beneden en liggen de rotsen

en aarde tegen de brommer.


Mooi landschap in Guangxi provincie



met bootjes waar het niet anders gaat




Een mobiele slager en een ingepakt varken



Onvoorstelbaar hoeveel van die kleine brommertjes er hier rond rijden


Risky Roads




Kleurrijke mede weggebruikers


Vervelend...60 kilometer moeten terugrijden


In de 'earth forests' van Yunnan


We bereiken de grens met Sichuan..het verre westen van China volgens de Chinezen. Tibet volgens vele anderen.


Heerlijke, en vaak heel slechte, wegen door de prachtige natuur in Sichuan






En massa's Yaks natuurlijk. Gekke beesten. Een soort koeien met rastavacht en paardenstaart.


massa's verschillende landschappen en een overvloed aan plaats hier in China



En weer de groene heuvels in waar het heerlijk is om de nomadenroutes door de bergen te volgen.





nat geworden..ik mis toch wat kracht om door riviertjes te geraken.


Een kleurrijke bouwstijl hier..weinig chinees aan.


on the road





monnik of niet..welk kind rijdt er nu niet graag op een bmx


Alweer een prachtig stuk...gevonden door een klein pad te volgen


bruggen, bergen, rivieren,...alles hangen ze hier vol met vlaggetjes


Nog eens een verzakte weg.


iedereen is altijd heel nieuwsgierig wat twee blanken hier op een brommertje doen. Niet dat we het kunnen uitleggen want ze

spreken hier werkelijk nergens engels.


Het laatste deel van onze china trip over het Qinghai-Tibet plateau.
Heel afgelegen en wijdse landschappen waar je nog antilopen en massa's arenden ziet in het wild. Een onwerkelijk stuk.







en nog wat onaards woestijnlandschap





En daarmee zit ons china gedeelte van de trip erop. Alletwee heel blij dat we in China hebben kunnen rijden. Als je de moeite doet om van de drukkere verbindingswegen af te geraken is het een prachtig land om door te rijden. Het staat zeker in onze top 3 van moto landen. Hopelijk is het in de toekomst mogelijk (betaalbaar) om hier met je eigen moto zelfstandig rond te rijden.
Dan het mindere gedeelte. Na 70.000km over moeilijke, minder moeilijke, bochtige enz.. wegen gereden te hebben ben ik erin geslaagd om de controle te verliezen over men brommer op een kaarsrechte, perfect geasfalteerde weg door de woestijn. Ik weet niet wat er juist gebeurd is enkel dat ik plots overkop vloog en heel onzacht in kant ben terechtgekomen. Gelukkig is er een pickup gestopt die ons en de brommertjes heeft opgeladen en naar de 'dichtsbijzijnde' stad, zo'n 7 uur verder, heeft gereden. Hier herinner ik me weinig van buiten eindeloos pijnlijke bobbels en een waas van ellende. In het ziekenhuis is dan vastgesteld dat men schouder op drie plaatsen gebroken is en dat men milt gescheurd is. In tussentijd is de milt eruit en de schouder met metaal terug in elkaar geknutseld. Een vreemde ervaring, zo'n ziekenhuis waar ze echt bijna niets engels spreken. Ik wandel ondertussen al terug rond en hoop hier binnen een week buiten te zijn met drie toch wel stoere littekens als aandenken aan China. Moto rijden zit er de eerste maanden niet in vrees ik dus gaan we maar wat luieren op de filipijnen/indonesia/maleisie/... om dan hopelijk de ktm op te kunnen pikken in Bangkok en onze rit richting Belgie voort te kunnen zetten.

En nu ben ik wat moegetypt. zzz
de groeten daar en volgende keer weer een 100% KTM verslag


Laatst aangepast door bazz op Zo, 21 Jul. 2013, 18:10, in totaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
zappa



Geregistreerd op: 3-2-2012
Berichten: 243

BerichtGeplaatst: Zo, 21 Jul. 2013, 13:52    Onderwerp: Reageer met quote

Prachtig verslag en foto's thumbsup doet me watertanden ( dromen ).

De "verkeerde" wending richting grond, van uw verhaal is enorm spijtig sad

Het risico dat er kan aanhangen, om niet alleen thuis in uw zetel te blijven zitten en op avontuur te trekken.

Hopelijk vlug beter, spoedig herstel.

_________________
smt990 ('09 - '12)
husaberg fe390 ('11)
Adventure990 ('12-'16)
Adventure890 ('21)

Juist uit de pubertijd, recht in de midwifecrisis !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Zo, 21 Jul. 2013, 14:21    Onderwerp: Reageer met quote

Wouw, China is echt mooi!
Beterschap, wat een nare wending...

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
tafella



Geregistreerd op: 18-2-2008
Berichten: 656
Woonplaats: Rotterdam

BerichtGeplaatst: Zo, 21 Jul. 2013, 19:28    Onderwerp: Reageer met quote

Wederom prachtige foto's 2thumbsup

Beterschap!

_________________
KTM 990 Adventure-R 2010 (Verkocht!)
KTM 690 Enduro-R 2014
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Blob



Geregistreerd op: 1-2-2010
Berichten: 684
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Zo, 21 Jul. 2013, 21:39    Onderwerp: Reageer met quote

Mooie foto's, het lijkt me prachtig om die landen te bezoeken. Beterschap, hopelijk weer snel op de motor.
_________________
990 Adventure
mooi oranje is niet lelijk!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Edwin640



Geregistreerd op: 20-4-2013
Berichten: 231

BerichtGeplaatst: Zo, 21 Jul. 2013, 21:52    Onderwerp: Reageer met quote

thumbsup thumbsup thumbsup thumbsup
_________________
adventure 990 R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BikeBrother



Geregistreerd op: 16-4-2006
Berichten: 356
Woonplaats: Veluwe

BerichtGeplaatst: Ma, 22 Jul. 2013, 7:28    Onderwerp: Reageer met quote

fantastische fotos thumbsup. Staat nog steeds op de verlanglijst china. Vorig jaar vanuit Tadjikistan al onze hand door de grens gestoken.... dus we waren er bijna rolleyes. Sterkte!
_________________
KTM 950 Adventure S (2005, 135.000 km verkocht); KTM 1090 Adventure 2018

www.bikebrothers.nl

Ride your Dreams
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Olivier_S



Geregistreerd op: 2-4-2013
Berichten: 279
Woonplaats: Bertem

BerichtGeplaatst: Ma, 22 Jul. 2013, 8:29    Onderwerp: Reageer met quote

Helpt de tape op de koffers? Ik heb dezelfde koffers en eentje is er na een valpartij, en uitdeuken, niet meer waterdicht?

Of is er een andere reden waarom er tape rond zit?

Ziet er een prachtige reis uit, geniet er nog van en veel beterschap!

_________________
'of all the things I have lost, I miss my mind the most'
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1482
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Ma, 22 Jul. 2013, 12:20    Onderwerp: Reageer met quote

man man man zo mooi ! 2thumbsup
_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
wreckah



Geregistreerd op: 18-6-2009
Berichten: 176
Woonplaats: Gent, België

BerichtGeplaatst: Di, 23 Jul. 2013, 7:07    Onderwerp: Reageer met quote

prachtfoto's. (die van jou naast het rotsblok is superwijs Smile )

Als ik die foto's zie is het jammer dat wij niet over de grens Laos-China zijn geraakt. volgende keer beter.

veel beterschap gewenst...ik denk dat je veel geluk bij een ongeluk hebt gehad...7u zonder medische hulp na een zware val...kon zoveel erger zijn. Misschien een 'brommerdiepe' pothole niet gezien? wink

_________________
'09 KTM 990 SM(T)
'09 KTM 690 enduro R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
bazz



Geregistreerd op: 13-6-2010
Berichten: 109

BerichtGeplaatst: Di, 23 Jul. 2013, 12:25    Onderwerp: Reageer met quote

bedankt voor de commentaren! Nog steeds snel herstellend hier. Ik hoop hier binnen enkele dagen buiten te zijn en als ik de 'you strong body', 'you very good heal' van de dokters mag geloven komt dat wel goed

Olivier_S schreef:
Helpt de tape op de koffers? Ik heb dezelfde koffers en eentje is er na een valpartij, en uitdeuken, niet meer waterdicht?

Of is er een andere reden waarom er tape rond zit?


dat was idd de reden en het werkt niet goed. De tape slijt heel snel af door de wrijving.



wreckah schreef:
prachtfoto's. (die van jou naast het rotsblok is superwijs Smile )

Als ik die foto's zie is het jammer dat wij niet over de grens Laos-China zijn geraakt. volgende keer beter.

Ik hoop het maar ik vrees er wat voor. De chinese overheid maakt het erg lastig. Normaal gezien mag je hier enkel rondtouren mits je vooraf een route kunt tonen en vergezeld wordt van een chinese gids. Kostelijke grap allemaal.
Hebben wij kunnen ontwijken door in china brommers te kopen. beetje semi legaal allemaal denk ik. Verder mag je hier met tweewielers ook niet op autostrades(niet zo erg) en mag je met benzine tweewielers in veel steden gewoon niet binnen.
Anderzijds..als je eenmaal binnengeraakt en niet in grote steden bent ben je voor de meeste mensen van een andere planeet en gaan ze gewoon veel foto's van je trekken..ook de politie smiley2
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Reizen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif