lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

990 Adv in tha house

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
5150



Geregistreerd op: 24-11-2012
Berichten: 202

BerichtGeplaatst: Zo, 23 Jun. 2013, 17:33    Onderwerp: 990 Adv in tha house Reageer met quote

Na lang zoeken naar een leuke motor en veel twijfelen of ik voor een dikke naked zou gaan of een all road is het uiteindelijk een '09 Adventure (met het nieuwe dashboard) geworden.

Het is een te gekke fiets met zo goed als alle goodies erop die ik erop wilde hebben. Alu koffers, Akra's en een navigatie systeem. Helaas zat het weer de afgelopen dagen erg tegen maar ik heb toch wat km's kunnen maken wat bij mij gelijk wat vragen oproept.

1) Ik vind de jiffy vrij lang, als de weg of stoep wat oploopt aan de linker kant van de motor dan staat hij al snel vrijwel rechtop als ik de zijstandaard gebruik waardoor hij snel de andere kant op kan vallen. Is dit een bekend "probleem"

2) Als ik de middenbok gebruik en hem eraf haal dan klapt de middenbok niet omhoog, is dit normaal?

3) Vandaag een stukje door de stad gereden, gewoon rustig gereden met een buiten temperatuur van 20 graden. Het viel mij op dat de temperatuur redelijk dicht bij de max kwam als ik stil stond. Zo rond het 9e streepje, dan sloeg de fan aan en als ik weer ging rijden daalde de temperatuur. Is dit normaal? Ik ben olie/lucht gekoeld gewend en dit is mijn eerste waterkoker... grin3 Volgende week ga ik ermee naar Italie en daar is het een stuk warmer dan 20 graden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 23 Jun. 2013, 19:47    Onderwerp: Reageer met quote

1 jiffy: tja.. Meest voor de hand liggend: Je hebt je vering en banden wat erg zacht staan, en al wel extra gewicht zoals koffers etc geladen. Achterveer wat opschroeven en veervoorspanning aan de voorkant evt ook wat opdraaien.

kan natuurlijk ook zijn dat er 'iets' niet origineel is...

2 nee, middenbok hoort gewoon in te klappen. Effe nakijken of de veertjes er nog goed aan zitten en er niets gescheurd/gebroken is. De zaak even smeren kan ook helpen.


3 Als je stilstaat heeft ie geen koeling... dus dan loopt de temp op tot de Fan aan slaat, warm of koud weer maakt dan weinig uit. LC8 loopt redelijk wartm idd, zeker met de originele katalysator uitlaten.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
5150



Geregistreerd op: 24-11-2012
Berichten: 202

BerichtGeplaatst: Zo, 23 Jun. 2013, 20:23    Onderwerp: Reageer met quote

Als het goed is staat hij in de standaard instelling wat veren betreft.

Ik zal eens kijken naar de midden bok met wat wd40.

De uitlaten zij. Akra's met de db Killers er nog in.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Blob



Geregistreerd op: 1-2-2010
Berichten: 684
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Zo, 23 Jun. 2013, 21:15    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb ook een 2009 model en kan er het volgende van zeggen:

1. de motor staat inderdaad behoorlijk rechtop op de jiffy, goed oppassen dus waar je hem neerzet. Vooral een kwestie van wennen lijkt me.

2. middenbok klapt ook bij mij niet direct helemaal in, altijd met de voet even een zetje geven.

3. In het stadsverkeer loopt hij inderdaad snel warm en hoor je de verntilator behoorlijk loeien. Vooralsnog verder nooit problemen mee gehad, ook niet in warme landen hartje zomer. Heb er Akra's op zitten.

_________________
990 Adventure
mooi oranje is niet lelijk!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif