lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Benzinetankprobleem

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
KosTroM



Geregistreerd op: 27-8-2011
Berichten: 86
Woonplaats: Pajottenland

BerichtGeplaatst: Za, 15 Jun. 2013, 19:30    Onderwerp: Benzinetankprobleem Reageer met quote

Ik meen ooit op dit forum er iets over gelezen te hebben maar vind het niet onmiddellijk terug.

Probleem:

Vertrok vandaag voor een rit en opeens gaat reservelampje aan. Beetje verbaast daar ik sinds mijn vorige tankbeurt slechts een goeie 130 km gereden had (misschien had ik het mis....).
Enkele km's verder.... pruttel,pruttel,pruttel, naftbak leeg!!!
Benzinetanks gecheckt en wat bleek de linkse volledig leeg, de rechtse nog volledig vol!
Maar gaan aanbellen bij nen barmhartige samaritaan voor enkele druppels benzine van zijn grasmachine om tot aan het dichtstbijzijnde tankstation te geraken. Linker tank volgegooid en verder gereden.
eens thuis nog eens gecheckt en nog altijd 't zelfde. Links leeg rechts vol.
Wat kan dit zijn????

_________________
KTM Adventure 2011. A white one!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Sjarelke



Geregistreerd op: 15-6-2010
Berichten: 209
Woonplaats: Hollands Limburg

BerichtGeplaatst: Za, 15 Jun. 2013, 19:41    Onderwerp: Reageer met quote

Uhm, 1 (of 2) van de kraantjes dicht?? lipsrsealed2 dat lijkt me het meest logisch..

soms overdruk in linkertank, maar als je het benzinepeil gewoon hebt kunnen checken zonder dat het eruit spoot rechts, lijkt dat erg onwaarschijnlijk

check ook je ontluchtingsslangetjes, of die niet gekneld zitten ofzo
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
KosTroM



Geregistreerd op: 27-8-2011
Berichten: 86
Woonplaats: Pajottenland

BerichtGeplaatst: Za, 15 Jun. 2013, 20:32    Onderwerp: Reageer met quote

Sjarelke schreef:
Uhm, 1 (of 2) van de kraantjes dicht?? lipsrsealed2 dat lijkt me het meest logisch..

soms overdruk in linkertank, maar als je het benzinepeil gewoon hebt kunnen checken zonder dat het eruit spoot rechts, lijkt dat erg onwaarschijnlijk

check ook je ontluchtingsslangetjes, of die niet gekneld zitten ofzo



'k Zal nooit meer vergeten waar de benzinekraantjes staan..... Had er blijkbaar onbewust eentje dichtgedraaid tijdens laatste poetsbeurt.... rolleyes3.
Vooraleer hier de vraag te stellen waar die kraantjes zich bevonden had ik er uit eerlijke schaamte maar eerst eens mijn handboekje bijgenomen... En inderdaad, Eureka!!

Toch bedankt voor de tip(s)!

_________________
KTM Adventure 2011. A white one!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 990
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Zo, 16 Jun. 2013, 20:26    Onderwerp: Reageer met quote

Heb je de tanks van de motor af gehad? Op het moment dat een vande ontluchtingsslangetjes geknikt zit tussen het kuipwerk krijg je onderdruk en een voorkeurstroomuit de tank waarvan de ontluchting wel goed werkt.
Tip; haal de top kuip links en rechts even los en check de slangetjes. Werkt dit niet dan zul je de tanks los moeten halen en de ontluchting aan de binnenzijde van de tank moeten controleren. En als dit nog steeds niet werkt, dan zit waarschijnlijk de ontluchting van de benzinedop verstopt met vuil.
Succes

_________________
mooi spul...hè!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
KosTroM



Geregistreerd op: 27-8-2011
Berichten: 86
Woonplaats: Pajottenland

BerichtGeplaatst: Ma, 17 Jun. 2013, 19:07    Onderwerp: Reageer met quote

koen warnar schreef:
Heb je de tanks van de motor af gehad? Op het moment dat een vande ontluchtingsslangetjes geknikt zit tussen het kuipwerk krijg je onderdruk en een voorkeurstroomuit de tank waarvan de ontluchting wel goed werkt.
Tip; haal de top kuip links en rechts even los en check de slangetjes. Werkt dit niet dan zul je de tanks los moeten halen en de ontluchting aan de binnenzijde van de tank moeten controleren. En als dit nog steeds niet werkt, dan zit waarschijnlijk de ontluchting van de benzinedop verstopt met vuil.
Succes



Probleem intussen opgelost hoor.
Kraantje van de rechter tank stond inderdaad dichtgedraaid... mijn fout rolleyes2

Toch bedankt voor de bijkomende info!

_________________
KTM Adventure 2011. A white one!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Blokkie



Geregistreerd op: 29-4-2013
Berichten: 85

BerichtGeplaatst: Di, 18 Jun. 2013, 14:40    Onderwerp: Reageer met quote

Hihi ik dacht altijd dat ik de enige was met van die grapjes.

Ooit de tank van een GS eraf gehaald om stekkers te controleren. (tank was er net afgheweest) Bleek de lichtschakelaar wel "aan" maar net niet helemaal "aan" te staan stars
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif