lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Achterrem
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bompa



Geregistreerd op: 16-5-2012
Berichten: 84
Woonplaats: De Stille Kempen

BerichtGeplaatst: Di, 11 Jun. 2013, 9:39    Onderwerp: Achterrem Reageer met quote

Voor een ADV 990 s .Ik heb hier al aan het kijken geweest maar eigenlijk niks over gevonden .
Verleden zaterdag toen ik mijn achterrem bij gebruikte op een stukje offroad ergens aan de kanten van Malmedy viel de druk weg van mijn achterrem confused , nergens een lek te zien, en nog olie genoeg in het potje

Nu mijn vraag,kan men voor die remcilinder ander cupjes (of een vervang setje)bestellen of moet dat gelijk een nieuwe remcilinder worden , bij een auto weet ik dat je er ander cupjes in kan steken , maar bij een moto nog nooit nodig gehad

Graag jullie mening of ervaring hierover

In iedergeval al op voorhand bedankt smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Roeligan



Geregistreerd op: 27-12-2007
Berichten: 804
Woonplaats: Heusden-Zolder

BerichtGeplaatst: Di, 11 Jun. 2013, 10:56    Onderwerp: Reageer met quote

Yup, die pistons & dichtingkjes kan je vervangen...
_________________
www.roeligan.net
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
diskeletlietje



Geregistreerd op: 12-2-2009
Berichten: 74
Woonplaats: oost-vl

BerichtGeplaatst: Di, 11 Jun. 2013, 10:59    Onderwerp: Reageer met quote

Kokende remolie?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
bompa



Geregistreerd op: 16-5-2012
Berichten: 84
Woonplaats: De Stille Kempen

BerichtGeplaatst: Di, 11 Jun. 2013, 11:25    Onderwerp: Reageer met quote

Roeligan schreef:
Yup, die pistons & dichtingkjes kan je vervangen...


Ok bedankt,goed om te weten,dan kan ik ze gaan demonteren
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
bompa



Geregistreerd op: 16-5-2012
Berichten: 84
Woonplaats: De Stille Kempen

BerichtGeplaatst: Di, 11 Jun. 2013, 11:38    Onderwerp: Reageer met quote

diskeletlietje schreef:
Kokende remolie?

Dat weet ik niet , ik had ze eigenlijk nog niet overdreven gebruikt , nu om haaks om te draaien,en kwam tot de vaststelling dat ze niet werkte , en nu voor de moment krijg ik eigenlijk nog niet veel druk op de achterrem ,dus zal het sleutelen worden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dukerider



Geregistreerd op: 21-8-2005
Berichten: 566
Woonplaats: wuustwezel Belgie

BerichtGeplaatst: Di, 11 Jun. 2013, 12:27    Onderwerp: Reageer met quote

OP mijn 2004 adventure is destijds alles vervangen onder garantie.
Het was een terugroepactie van KTM zelf.

De pistons in de klauw werden vervangen en de leiding, dat weet ik zeker.
Maar aan de rempomp weet ik niet meer wat ze gedaan hebben, waarschijnlijk ook de dichtingen vervangen.

_________________
RON



'23 890 SMT



Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
diskeletlietje



Geregistreerd op: 12-2-2009
Berichten: 74
Woonplaats: oost-vl

BerichtGeplaatst: Di, 11 Jun. 2013, 12:34    Onderwerp: Reageer met quote

bompa schreef:
diskeletlietje schreef:
Kokende remolie?

Dat weet ik niet , ik had ze eigenlijk nog niet overdreven gebruikt , nu om haaks om te draaien,en kwam tot de vaststelling dat ze niet werkte , en nu voor de moment krijg ik eigenlijk nog niet veel druk op de achterrem ,dus zal het sleutelen worden
de remleidingen en rempotje zitten heel dicht bij de achterste uitlaat bocht, koken komt niet door het veelvuldig remmen... Met mijn 950 had ik er nog niet echt bij stilgestaan tot ik plots niets meer had achteraan, olie verversen en ik kon er weer tegen Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
bompa



Geregistreerd op: 16-5-2012
Berichten: 84
Woonplaats: De Stille Kempen

BerichtGeplaatst: Di, 11 Jun. 2013, 12:55    Onderwerp: Reageer met quote

diskeletlietje schreef:
remleidingen en rempotje zitten heel dicht bij de achterste uitlaat bocht, koken komt niet door het veelvuldig remmen... Met mijn 950 had ik er nog niet echt bij stilgestaan tot ik plots niets meer had achteraan, olie verversen en ik kon er weer tegen Smile


Ha dan kan ik misschien eerst is proberen de remolie te vervangen, wie weet
of het dan in orde is Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Blackbert



Geregistreerd op: 30-3-2009
Berichten: 758
Woonplaats: aan de rand van het bos

BerichtGeplaatst: Di, 11 Jun. 2013, 16:23    Onderwerp: Reageer met quote

zou ik ook doen, met het simpelste en goedkoopste beginnen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
wreckah



Geregistreerd op: 18-6-2009
Berichten: 176
Woonplaats: Gent, België

BerichtGeplaatst: Wo, 12 Jun. 2013, 9:31    Onderwerp: Reageer met quote

flinke klop gedaan en eventjes de blokjes terug ingeduwd? ik hoor dat ze dat bij de motogp soms hebben, ik heb het zelf alleszins nog nooit meegemaakt Smile
_________________
'09 KTM 990 SM(T)
'09 KTM 690 enduro R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
bompa



Geregistreerd op: 16-5-2012
Berichten: 84
Woonplaats: De Stille Kempen

BerichtGeplaatst: Do, 13 Jun. 2013, 23:10    Onderwerp: Reageer met quote

diskeletlietje schreef:
de remleidingen en rempotje zitten heel dicht bij de achterste uitlaat bocht, koken komt niet door het veelvuldig remmen... Met mijn 950 had ik er nog niet echt bij stilgestaan tot ik plots niets meer had achteraan, olie verversen en ik kon er weer tegen Smile



thumbsup Ok hij is terug in orde voor de moment Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
DaBit



Geregistreerd op: 26-1-2012
Berichten: 636
Woonplaats: Oss

BerichtGeplaatst: Vr, 14 Jun. 2013, 10:14    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens mij is verlies van remdruk vaker 'green fade' van de blokken dan kokende remvloeistof. Ik heb wel eens een thermokoppeltje op een remklauw geplakt net naast de zuigers, maar ook met stevig mijn best doen kom ik niet in de buurt van het kookpunt van verse DOT4 (230 graden), laat staan het kookpunt van verse DOT5.1. De schijf is tegen die tijd blauw met bruin gekleurd.

De 'green fade' van blokken, dus wegvallen van de remdruk als de blokken nog groentjes zijn, heeft te maken met de bindmiddelen die tijdens productie gebruikt worden. Als de blokken een keer goed op bedrijfstemperatuur komen koken de bindmiddelen weg en gaan ze tussen schijf en frictiemateriaal zitten etteren. Dat levert je tijdelijk een zeer matig werkende rem op.

Als je normaal gesproken je rem niet op temperatuur brengt omdat je 'm simpelweg niet hard/lang genoeg gebruikt, dan kan die 'green fade' ook best pas gebeuren als ze al half op zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6794
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 14 Jun. 2013, 19:17    Onderwerp: Reageer met quote

ik ben dan weer een andere mening aangedaan: Het gebeurt typisch na een stukje offroad ...

Volgens mij klotst de remvloeistof te veel en pakt ie dan vroeg of laat een beetje lucht mee als je je pedaal loslaat en de vloeistof staat net niet netjes op de aanzuigopening.
Bij afkoelen blijft het probleem (dus lucht in de leiding)
1x goed ontluchten en je bent het kwijt... tot de volgende keer.

Ik heb een 'sponsje' in mijn remvloeistof houder gedaan, en sindsdien nooit meer last van gehad. terwijl ik er daarvoor toch heel veel last van had. Maar ok: ik heb een 2004 950, das niet helemaal hetzelfde.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
DaBit



Geregistreerd op: 26-1-2012
Berichten: 636
Woonplaats: Oss

BerichtGeplaatst: Vr, 14 Jun. 2013, 23:52    Onderwerp: Reageer met quote

Sja, als die lucht pakt dan is het inderdaad gauw afgelopen met remmen. Zou ook heel goed een verklaring kunnen wezen inderdaad.

Al hoort er niet veel lucht in te zitten en kan die ook maar lastig bij de inlaat van de pomp; dat loopt taps toe en d'r zit nogal een rubberen toeter in dat potje....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6794
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 15 Jun. 2013, 10:55    Onderwerp: Reageer met quote

bij sterk 'klotsen' komen er toch kleine belletjes in de vloeistof.

Dar balg-rubbertje zou het moeten voorkomen, maar als daar toch wat lucht bij onder zit dan gaat het fout.
Overigens is het ook precies wat KTM aangepast heeft na 2004: het balg-rubbertje is anders geworden van vorm.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif