lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Testritje, naar Oostenrijk

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Reizen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Olivier_S



Geregistreerd op: 2-4-2013
Berichten: 279
Woonplaats: Bertem

BerichtGeplaatst: Ma, 27 Mei. 2013, 11:08    Onderwerp: Testritje, naar Oostenrijk Reageer met quote

Ik zou in juni effe een testritje willen doen van een dag of vier. Kwestie van al doende te leren hoe ik mijn bagage en dergelijke moet pakken. Aangezien ik alleen ga rijden zal het enkel on road te doen zijn.

Het plan is om van Leuven naar Innsbrück te rijden en daar een vriendin te gaan bezoeken. Ik heb er alleen geen idee van hoeveel km ik op een dag ga kunnen/willen rijden. Ik ken Duitsland alleen van de autobahn, en met de subaru heb ik die rit al op iets meer dan zes uur gedaan, maar dat is natuurlijk de bedoeling niet met de motor. Ik zou willen proberen de autostrade te vermijden.

Ik heb twee vragen; Heeft er iemand toevallig een goed roadbook liggen die grofweg die richting uit gaat? Of zou ik die routes zelf wel vinden als ik mijn tripy op 'toeristische route' zet?

Of, zijn er route's, passen of kampeerplaatsen die ik zeker niet mag overslaan?

Bedankt.
Olivier.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
DaBit



Geregistreerd op: 26-1-2012
Berichten: 636
Woonplaats: Oss

BerichtGeplaatst: Ma, 27 Mei. 2013, 13:42    Onderwerp: Reageer met quote

Routes: ik klik altijd maar wat in elkaar. Op www.viamichelin.com kun je de michelin-kaarten bekijken inclusief de gele 'de moeite waard' streepjes langs de weg. Met Google StreetView wil ik dan nog wel eens kijken of zo'n weg eruit ziet alsof je er redelijk door kunt rijden; hoge bergen/smalle kronkelweggetjes zijn geweldig, maar schieten voor geen meter op dus dat aandeel hou ik beperkt.

Vaak is het ook beter om niet de wegen van plaats A naar plaats B te nemen, want dan rijd er allerlei vrachtwagentuig in de weg en na de 1001-ste inhaalactie ben je dat ook wel beu. Ook wegen die door alle dorpjes lopen kun je beter wat vermijden; dan ben je op je KTM sneller over het geitepad wat erlangs loopt. Mix dat met wat stukken Bxx-weg en de grotere L-wegen, en ik kan zo'n 600km op een dag doen. Meer ook wel, maar niet meerdere dagen achter elkaar.


Slapen: in Duitsland vind je in elk dorp waar ze een kerktoren, 3 huizen en 6 kippen hebben wel een 'zimmer frei' of iets dergelijks, en als die vol zit heeft de eigenaar geheid nog een neef 3 heuvels verderop met plek. Heeft me nooit moeite gekost om slaapplek te vinden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Blob



Geregistreerd op: 1-2-2010
Berichten: 684
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Ma, 27 Mei. 2013, 14:59    Onderwerp: Reageer met quote

Heb goede ervaringen met de toeristische optie van de Tripy, dit werkte verrassend goed. Neem natuurlijk dan wel flink wat extra tijd voor de rit.
_________________
990 Adventure
mooi oranje is niet lelijk!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Reizen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif